SAS bizz long haul

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mr.FastTrack, 05. aug 2017.

1. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke at jeg er alkoholiker, men er det innafor å be om en drink elller to mellom de faste serveringene?

Også litt sjokkert over hvor mye mat som kastes på SAS bizz. Satt faktisk litt småsulten etter servering over dammen, men ikke den som har flydd mest bizz og med norsk beskjedenhet falt det meg ikke inn å spørre om en porsjon til. Men når jeg så hvor mye mat som gikk i søpla var jo det bare tullete.

2. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Det er selvfølgelig innafor å spørre om drink(er) når du vil! :)
    Selv har jeg også spurt om både mer forrett, hovedrett og dessert hos SAS, og har fått det alle gangene! Til og med med dansk crew, hvor svaret var: "selvfølgelig! Du skal jo ikke sitte her fremme å vœre sulten"!

3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen grunn til å være blyg i C hos SAS, selv om noen crew mer enn gjerne gjemmer seg bak gardinen.

4. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Ja et godt poeng der scandipendler. Det var egentlig derfor jeg tok det opp. Det er jeg er aller mest skuffet over hos SAS er servicenivået. Forventer ikke så mye, men et smil i ny og ne eller at man ikke hver gang sitter med følelsen at man er til bry når man spørr om noe. Finnes selvfølgelig unntak, men skjer alt for ofte etter min mening. Har jo betalt relativt godt for å sitte foran i flyet.

Scandipendler and Anita like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel av og på dager der som hos andre. Jeg opplever begge deler og syns vel det stort sett er positivt. En skikkelig høydare var en gang en av kabinpersonalet sang for oss under innflygning til EVE, flink var hun og.

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    Overhodet ikke noe problem, de pleier ofte å komme rundt med vann, etc. Da er det bare å spørre.

Min erfaring er at det ikke er noe problemer å få en porsjon til, så fremt det du ønsker er igjen etter at de har vært igjennom kabinen.

7. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Drikk og spis til du skjemmes! :rolleyes:

Robert H and Eddie47 like this.
  8. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    750
    Bonuspoeng:
    93
    Billettklasse er C og det mener jeg står for bortChemt. Det betyr igjen at du kan spørre om mat og drikke til du er mett og/eller full, eller begge deler!

Robert H, RemiWM, vegardg and 2 others like this.
  9. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Så må vi huske at på langrutene er det en liten buffet der man kan gå å hente div. sjokolade, til tider meget god konfekt, frukt og andre snacks. Drikke er der også. Neste gang håper jeg du blir ordentlig mett og utørst. God tur.

10. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    buffeten er vel mer en vits.. og ofte er det tomt (de faser ut endel av buffeten har jeg fått beskjed om på mine 3 siste sasbiz)

11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg plinger når jeg er tørst, eller spør om en GT når jeg er på vei til do.. da står GT gjerne klar ved sete når jeg kommer tilbake..

Må ligge fra seg den verste beskjedenheten når man er ute å flotter seg ;)

C

braathens safe, DanH, RemiWM and 5 others like this.
  12. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Og så starter du på en ny runde ;)

For noen av oss er jo disse flyturene noe av det beste vi opplever i livet, og da er det ingen grunn til å sitte duknakket, blyg og med angstklump i magen og vegre seg for smilende å spørre hyggelig og pent om kanskje det var mulig å få en liten matbit til, og dessuten påfyll med champagne/vin/GT (eller alt sammen).

braathens safe liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at de hadde annonsert landing i IAD og ryddingen startet, ba jeg om en GT til landingen ... jeg fikk og jeg hadde det bra

(mor syntes det var å bry mannen unødig)

braathens safe, DanH, RemiWM and 4 others like this.
  14. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke bra, hverken vits eller utfasing. Vet du spesifikt hva som er fjernet eller vil bli fjernet?

15. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet spesifikt at Godt og blandet skal vekk/er vekk og det virket som det var mer som skulle fjernes.

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    :(

17. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat på matfronten har jo de fleste "forbedringer" vært forbedringer i ordets rette forstand.. satser på de kommer tilbake med noe digg snæks!

C

braathens safe liker dette
  18. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,235
    Bonuspoeng:
    93
    Godt og blandet passer jo ganske dårlig inn i resten av matopplegget til SAS for tiden, så hvis de bytter det ut med noe digg fra en skandinavisk småskalaprodusent er jo det bare fint vel? Har man behov for godt og blandet kan man jo få med seg en kilo eller to fra taxfree..:rolleyes:

Last edited: 06. aug 2017
    Scandipendler, PVflyer and Chrisbgg like this.

Del denne siden