SAS bestilling på Ticket.no

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 29. jan 2017.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden :)
    Har vært trofast mot SAS sine egne sider når det gjelder bestillinger, men synes prisene fra "reisebyråene" stadig blir bedre. Spesielt når det skal bestilles ferie for hele gjengen. 45 kr trumf + 10 ekstra EBB pr 100 lapp betyr ikke så mye dersom prisen på Ticket/Supersaver/Gotogate osv. er 15-20% lavere.
    Hva er egentlig fordelen med å bestille på SAS sine egne sider? Sikkert mange tråder som omhandler dette, men jeg gikk meg litt vill i jungelen ;)

2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,769
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kjøper som regel direkte med flyselskapet. Har brent meg på å ha kjøpt sjølv via seriøse reisebyrå som Berg-Hansen når det oppstår krøll.

Scenario 1:
    Det er vesle julaftan på kvelden. Du skal heim til By C til jul. Du er i By A og skal reise med SAS via By B på ein billett kjøpt på eit reisebyrå. Flight A-B blir forsinka og deretter kansellert. Så du ser på tavla og søkjer på nett og finn ut at det går fly til By D og vidare til By C om 35 min. Du spring til gate for flight A-D og forklarar problemet og spør om dei kan booke deg om. "Nei, beklager, men reisebyrået har lagt inn en reservasjon/blokkering mot endringer. Vi kan ikke røre denne. Du må ringe reisebyrået ditt og be om å bli booka om."
    Så då ringer du til nettreisebyrået og blir kanskje møtt av ein telefonsvarar som opplyser om åpningstid mellom 09-15 (09-18 om du har kjøpt servicepakken til 500 kr), eller så har du kjøpt via eit litt meir seriøst reisebyrå og får svar av ein konsulent. Som seier: "Beklager, men flight A-D har avgang om 31 minutt. Det er for kort tid til at vi kan booke deg om via By D. Men vi kan selge deg en ny billett A-D-C for 13 000 kr? Da rekker du flyet A-D!?"

Flaks at ein sparte 400 kr ved å handle billett på shadytickets.com. Så har ein i alle fall til eit glas rødvin til julefrokosten på hotellet. :)

Scenario 2:
    Som scenario 1, men du har kjøpt billett på sas.no. Du går til gaten for flight A-D og forklarar. Personen i gate seier: "Simsalabim, her er det nye boardingkortet ditt, siste ledige sete 23E. Du får nytt boardingkort D-C i By D. God jul!"

Kort oppsummert: Bruk OTA og ha pengar til overs til å nyte fin vin og god hotelljulefrokost, eller kjøp billett direkte med flyselskapet og et knekkebrød og drikk melk ved ditt eige kjøkkenbord på julaftan.

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,078
    Bonuspoeng:
    293
    De som ikke ble overbevist av dette innlegget, de vil ikke egentlig hjem til jul.

4. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte en reise med Turkish for litt siden gjennom Ticket.no. Tenkte etterregistrere for EB-poeng nå, men står ikke noe bookingklasse på E-ticket`n. What to do?

5. ccurrahee

ccurrahee GFL :) endelig…. Så ikke helt statusløs mer…

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle kanskje lest denne tråden før bestilling på ticket.no :) Du kan jo godt etteregistrere reisen for å få EB poeng, så får du poengene dine, hvis du er i en bookingklasse som gir poeng.

6. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    burde kanskje det:) Men noen som vet hvordan jeg i ettertid kan få vite hvilken bookingklasse det var? får jo ikke etterregistrert uten det.

7. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det mulig å se på boardingkortet?

8. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde ikke tatt vare på det. Men ringte Turkish Airlines så det ordnet seg

Avixlo liker dette
  9. vetikka5

vetikka5 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Billige flybilletter - https://omio.no Sjekket stortsett alltid Omio før jeg bestiller noe.

Last edited: 25. juni 2022
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    @vetikka5 , skjønner at du er litt fortvilt, men det hjelper deg ingenting å spre historien din fragmentert på flere forskjellige tråder.

Del denne siden