SAS - Announcing our longest route this year

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 26. nov 2024.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Sas, we are announcing our longest route tid year.

Hvor tror vi det kan være?
    Screenshot_20241126_190747_Instagram.jpg

Avixlo, milehigh, Rapolo and 5 others like this.
  2. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Håper på Singapore? ;)

obay liker dette
  3. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Ho Chi Minh eller Hanoi hadde ikke vært dumt.

obay liker dette
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,162
    Bonuspoeng:
    293
    Siden de ikke bryr seg om andre steder enn Nord-Amerika: Hawaii. Mexico City er også lengre enn Bangkok.

coccifera, Flybu and obay like this.
  5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,948
    Bonuspoeng:
    183
    Om jeg leser teksten riktig så er det den lengste flighten de har annonsert i år. Dvs da må det vel være lengre enn CPH-SEA?

NoLimit liker dette
  6. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,948
    Bonuspoeng:
    183
    Nord-Amerika vil være mildt sagt skuffende ja..

7. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Ja Mexico City er ikke dumt. Tar gjerne i mot den.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,738
    Bonuspoeng:
    183
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Ville i utgangspunktet gjettet på Seoul, men med situasjonen over Russland...
    MEX er intet dårlig tips. Kanskje GIG, YVR eller JNB?
    Neppe USA mainland og neppe Asia.
    HNL hadde jo vært rimelig spenstig :)

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,668
    Bonuspoeng:
    183
    Med Russland off limits, så er det en ting som er sikkert, og det er at det meste av Asia er utelukket. HNL er gøy, men tror vi virkelig det vil være marked for det? (Selv om jo A350 har nok rekkevidde)
    YVR er nok for nære SEA. MEX eller SJO, kanskje. EZE er vel en bra ST-hub?

11. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    93
    HNL fra Tromsø hadde jo vært litt moro, "fly over the North Pole to Hawaii!"

Avixlo, Frode789 and Kristian like this.
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Mye gøye forslag :D
    Men slår dessverre en mynt for at vi blir skuffet nok en gang. Så har ingen forhåpninger:(

themichael, Frode789 and NoLimit like this.
  13. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    221
    Bonuspoeng:
    43
    Setter en knapp på Manila

14. Gribb

Gribb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    93
    Vanskelig når de sier lengste rute, men dersom kriterier er å slå distansen til CPH-SEA, så er kandidater der skyteam-selskaper flyr til:

MEX (mest sannsynligvis)
    HNL
    BOG
    GRU
    LIM
    EZE
    ICN
    SIN
    CGK (lavest sannsynligvis)

Spielhaug liker dette
  15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,351
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre det er SJO, som har dukket opp i rykter tidligere i år, sliter jeg med å se at dette er en rute til noe annet enn en SkyTeam-hub. I USA er det LAS og SLC som er semi-hubs for Delta som er lenger en SEA. Tar man også inn i miksen at SAS har samme kabin på alle flyene (ingen 'feriefly') så bør det ellers være enn større by. Ref kommentarer fra Anko er jeg ikke veldig optimistisk på vegne av Asia. Det høres veldig ut som noe nytt i Nord-Amerika, eller i det minste vestover.

Mine tanker om destinasjoner;

SJO - Gitt tidligere rykter
    MEX - ST-hub med grunnlag for forretningsreisende og ellers populært for skandinavere
    LAS - ST-hub, kan være et bra alternativ
    SLC - ST-hub, men ser ikke helt at SAS skal fly hit før en del av de andre alternativene
    EZE - ST-hub. Har i grunn lite troen, men det hadde vært gøy.
    ICN - ST-hub med grunnlag for forretningsreisende - dog pessimistisk gitt Russland
    JNB/CPT - Jeg blir veldig overrasket. SAS er ikke konkurransedyktige her for europeiske kunder pga lokasjonen til CPH.
    CGK - ST-hub, så pass langt sør at Russland har lite å si. Har likevel liten tro på dette om man ser på rutenettverket til CGK ellers med kun 2 ukentlige flighter mellom CGK og Europa (ex IST)

SIN - Neppe pga JV med SQ
    HNL - Virker veldig usannsynlig pga trafikkgrunnlag, samt at dette er en rute ingen flyr fra Europa i dag.
    SGN - Neppe pga Russland
    HAN - Enda mer neppe pga Russland
    HKG - Veldig rart å gjenåpne denne ruten når de nylig la ned i Kina

Jeg får heller bli positivt overrasket.

Last edited: 27. nov 2024
    milehigh, obay, Kristian and 2 others like this.
  16. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    I'm prepared to be disappointed again.. Hvor kan vi finne en ny kjedelig destinasjon i NA tro.. :p

Xflipper and themichael like this.
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er markedet Tyskland - Hawaii, kanskje en bra måte å skape blest i feed markedene..

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,351
    Bonuspoeng:
    183

Simple Flying sin take på hvorfor det ikke flys Europa-Hawaii selv om det er teknisk mulig. Spoiler, det er dårlig butikk.

19. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt stalltips er at det åpnes også for sommerflyvninger til BKK, så BKK blir en helårs rute. Grunnlaget ligger i at Fly Norse sliter og Thai Air er ikke lenger en partner til SAS. Mye av grunnen er at SAS nylig har øka frekvensen til BKK, som betyr at denne ruta er svært lønnsom. SAS kan ha to ukentlige avganger på sommerhalvåret, og fire på vinterhalvåret, så jeg gir 60 prosent på BKK :cool::D

Den andre er Mexico, for Scandinaviske folk liker sol og sommer, og da er Mexico ett naturlig valg. Mexico har knallgode betingelser for opphold, 180 dager ved ankomst. Det er også ett bra nabolag, med USA rett nord for dem, også er det bra å ha codescahre med Skyteam Partner Aero Mexico, så dette er også en mulighet. Litt skeptisk til at Mexico er destinasjonen, da en slik rute ville heller blitt annonsert for vinterhalvåret, og vi er allerede begynt på vinterhalvåret, så neppe dette tror jeg.

Kina har åpnet portene med å gi Nordmenn 30 dager i Kina frem til 31 desember neste år, og som en naturlig oppfølger av dette kan være at det åpnes ei rute til Hongkong igjen. Dette ville ikke ha overrasket meg, fordi Hongkong er også en Business Destinasjon, og Norge er inni varmen med Kina sammen med enkelte andre europeiske land. Denne 180 graders U-svingen fra Kina i forhold til Visum vil gjøre Hongkong en naturlig destinasjon for Europeere, og for Kinesere så er det bra å kunne fly ei rask rute til Europa.

Men, som sagt, jeg tror BKK :cool:

Lnbre liker dette
  20. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har mer og mer følelse for at BKK blir en helårs destinasjon, for det er så mange som reiser denne ruten, og BKK ligger jo perfekt plassert geografisk i Asia, det er jo Scandinaveres desinasjon nummer 1 på langdistanse, og plasseringen geografisk sett er jo perfekt, så hadde det vært på Oddsen så ville jeg ha satt penger på Bangkok inn i sommerprogrammet. Så kan det diskuteres om det er ei ny rute, eller om det er en udvidelse av en eksisterende rute i sommerprogrammet.

Frode789, NoLimit and Maggie like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden