Med mindre det er SJO, som har dukket opp i rykter tidligere i år, sliter jeg med å se at dette er en rute til noe annet enn en SkyTeam-hub. I USA er det LAS og SLC som er semi-hubs for Delta som er lenger en SEA. Tar man også inn i miksen at SAS har samme kabin på alle flyene (ingen 'feriefly') så bør det ellers være enn større by. Ref kommentarer fra Anko er jeg ikke veldig optimistisk på vegne av Asia. Det høres veldig ut som noe nytt i Nord-Amerika, eller i det minste vestover.
Mine tanker om destinasjoner;
SJO - Gitt tidligere rykter
MEX - ST-hub med grunnlag for forretningsreisende og ellers populært for skandinavere
LAS - ST-hub, kan være et bra alternativ
SLC - ST-hub, men ser ikke helt at SAS skal fly hit før en del av de andre alternativene
EZE - ST-hub. Har i grunn lite troen, men det hadde vært gøy.
ICN - ST-hub med grunnlag for forretningsreisende - dog pessimistisk gitt Russland
JNB/CPT - Jeg blir veldig overrasket. SAS er ikke konkurransedyktige her for europeiske kunder pga lokasjonen til CPH.
CGK - ST-hub, så pass langt sør at Russland har lite å si. Har likevel liten tro på dette om man ser på rutenettverket til CGK ellers med kun 2 ukentlige flighter mellom CGK og Europa (ex IST)
SIN - Neppe pga JV med SQ
HNL - Virker veldig usannsynlig pga trafikkgrunnlag, samt at dette er en rute ingen flyr fra Europa i dag.
SGN - Neppe pga Russland
HAN - Enda mer neppe pga Russland
HKG - Veldig rart å gjenåpne denne ruten når de nylig la ned i Kina
Jeg får heller bli positivt overrasket.
Last edited: 27. nov 2024