Både Phuket (russer-"paradis") og Krabi (utslitt og kjedelig muslim turist-spot) er jo håpløse i seg selv. Men særlig HKT kan være fin for å hoppe videre på innenlands fly eller nærmeste naboland, med mase avganger. Som du antyder, kan det jo tenkes at det blir litt lettere å plukke opp BKK billetter også. Men der er i alle fall ikke jeg en stor optimist. Altfor mange bruker BKK som jump-point videre på alt fra Asia til Australia/NZ, så flyene dit vil alltid være ettertraktet.
Synd at den Dubai-ruten er med A320... Da er det jo ikke så langt opp til Premium Economy med Emirates fra Oslo prismessig..
Ja, prisen er jo en ting. Emirates vil alltid være bedre valg om prisen er riktig. Men a320 til Dubai gir litt feeling av Tenerife + forsinkelse, i samlet flytid og aircraft. Merkelig oppsett av maskin, hvis ikke de 1) flyr direkte fra feks OSL og ARN og 2) prisen går helt ned på Norse nivå (uten sammenligning forøvrig) hvis de mest pris-sensitive skal hoppe på.
Det som er værst er at de lander på feil flyplass i Dubai, så en får ikke byttet fly videre, så en må ta en buss på to-tre timer over til den andre flyplassen for å fly videre. Derfor vil de merke at fyllingsgraden på den ruta ikke blir det besste. Det eneste jeg enser er at en kan tjene godt med grunnpoeng på den ruta der. Så det blir nok noen her inne som bruker drn ruta for ett millage run, men for min del??? Neppe :/
50 minutter i bil, selv med de digre og bra veiene i Dubai. Men 2-3 timer er vel å ta i? Men ja, klønete om man skal videre.
Jeg tenker at distansen er tilsvarende som New York i forhold til København, så jeg tipper at det er der nivået blir lagt tipper jeg, men jeg er ikke bombesikker på det. Det er bare mim beste gjetting i forhold til dette. Men noe jeg ville ha vurdert er å holde en full flex billett til Dunai på Biz i tilfelle, for jeg tror prisen vil gå opp på den ruta der. Hvis en tar feil, så er det bare å refundere penga.
Ønsker jo velkommen flere ruter til området her, slik at presset på BKK ruta avtar noe. Også bra at de øker noe på BKK ruta. KBV ruta har jeg liten tro på, men HKT ruta tror jeg kan gå. Tipper at reiseoperatører som Apollo vil kunne fly sine kunder med bolaget dit, slik de gjør til mange andre destinasjoner, men regner jo med at bolaget har gjort mer kvalifiserte beregninger enn min ukvalifiserte synsing Men flere award seats har jeg ikke særs tro på. BKK ruta er bla. svært populær for reisende med ID billett og det virker som at folket i SAS prioriterer seg selv før eventuelle EB kunder. Har nå to CT’er på lager, og hadde jo vert fint å fått omsetning på disse. Nå er jo bolaget sitt Biz produkt i nedre divisjon, men når det ikke er så mye annet å velge, så får en vel bare ta til takke med det.
Flott nyhet dette Er i Phuket nå, og fantastisk at de satser på direkterute ned hit. La oss håpe på bonusbilletter eller gode priser på F&F
Med fare for at jeg misforstod, ID-billetter er standby og tas ikke hensyn til under fortsatt salgbare seter inkl i I-klasse. Derimot selger SAS veldig godt med premiumseter på SK973/974. Så behovet for å frigjøre flere seter i I-klasse er svært lite når de uansett blir solgt.
Tipper derimot at den massive waitlisten av ID-pax påvirker RM-algoritmen og hindrer award fra å bli releasa.
Jeg tror det blir lysere i forhold til Jeg er temmelig sikker på at det blir bedre tilgjengelighet når disse rutene åpnes, så da blir det endelig realistiske åpninger til Thailand, for alt jeg trenger er ei luftbro til Asia, KRS <-----> Sør Øst Asia på en eller annen realistisk måte i BIZ som faktisk lønner seg. For per nå, så lønner det seg ikke for meg å skyve Trumf Poeng over til Eurobonus, så brukte en del av dem på å finansiere julegaver med cash til familien min. Så håper dette gjør det fornuftig å slå på trumf ---> Eurononus igjen
For ordens skyld, det finner to ulike varianter av ID, enten standby eller confirmed. Hvordan dette påvirker helheten aner jeg imidlertid ikke noe om.
ID billetter er standby. Høyeste ID er en såkalt ID50 som kan bookes og bekreftes, men det skjer kun om det er mange ledige seter. Blir den ikke bekreftet så er den en standby billett, som kun prioriteres mot/over andre lavere ID billetter. For ansatte på ID så er auksjoner og upgrades en PITA siden det nesten blir umulig å forutse ledige seter i hvilke klasser. ID går ikke før revenue pax. Period.
Meget mulig dette er en feil intill videre, om man legger inn OSL-CPH-KBV gir denne kun 1200 nivåpoeng + 25/50/75/100% ekstrapoeng alt etter status.
Den nye telleren er feil selv på ruter som er lett å regne ut, men det du har der er vel summen du får av å fly OSL-CPH i D, Z, C også mangler Krabi på listen deres (men den vil jo selvsagt gi 6000 nivåpoeng).
Ok, det har jeg ikke lagt merke til. Tenkte bare det var en generell feil siden begge destinasjoner var nye ruter.
Nå synes jeg du har blitt veldig optimist, @Kaffen Husk på at dette er ruter som kun går noen få måneder vinterstid mens etterspørselen er på det meste fra Scandinavia til Asia. 2 ganger i uken til hhv Krabi og Phuket, så 4 ggr i uken med ny kapasitet. Jeg er ikke like optimistisk, men tenker det kanskje kan bli mulig å plukke opp noen bonus flights til KBV der hvor det oppstår hull fordi SAS ikke klarer å selge setene på revenue.