Nye SAS-ruter vinter 2026/27 København – Dubai (DWC) Periode: 25. oktober 2026 – 27. mars 2027 Frekvens: Daglig Fly: Airbus A320neo Rute | Flynummer | Avgang | Ankomst CPH–DWC | SK773 | 23:45 | 09:15 (+1) DWC–CPH | SK774 | 11:00 | 15:20 København – Phuket (HKT) Periode: 9. desember 2026 – 29. mars 2027 Frekvens: 2–3 ukentlige Fly: Airbus A350 Frekvens og tider varierer gjennom sesongen, med både dag- og nattavganger, avhengig av periode. København – Krabi (KBV) Periode: 8. desember 2026 – 28. mars 2027 Frekvens: 2 ukentlige (tirsdag og lørdag ut) Fly: Airbus A350 Rute | Flynummer | Avgang | Ankomst CPH–KBV | SK979 | 23:45 | 16:55 (+1) KBV–CPH | SK980 | 22:50 | 05:30 (+1)
Joda, jeg fikk meg biz fra BKK på mandag som var. 30k poeng for å kose meg der framme blant skikkelige folk. Turen ned til BKK var med Norse. Det frista så lite å reise hjem med at jeg booka om. Men Vet noen når disse kommer i salg? Jeg ser SAS fremmer HKT på sidene sine. Men det er jo ikke søkbart.
Nydelig satsing fra SAS her, tror de kan få mange SkyTeam-medlemmer som kunder på disse rutene. Og forhåpentligvis kan jeg klare å kapre en bonusbillett eller to neste vinter
Dubai: A320neo har vel "vanlig" seter i hele kabinen, ikke "ekte" biz-seter slik som A321 ? Flytid 6 timer?
Dette er jo potensielt fantastisk. Men jeg avventer med å signe opp for Amex igjen til vi ser om det blir sluppet biz til Thailand. Sitter fortsatt med en krøllete CT fra før jeg sa opp kortet i 2024.
Ikke fornøyd med tiden for Dubai. Klarer sjelden å sove på fly så jeg foretrekker dagfly. Har flydd 2 ganger med Turkish som ankom ca 2 om natten og det var helt ok. Det var også "ekte" biz. For at jeg skal vurdere SAS på den turen må de ha ordentlige langdistanseseter. Det blir vel fort 7 timer flytid
Ikke aktuelt med A320 til DXB altså, ellers er det vel greie nok nyheter. Krabi trenger jeg ikke å prøve igjen, HKT er enkelt å komme seg til uansett så om det ikke er gode nyheter på awardsiden så er det ikke all verden
Ja dette er jo ganske brutalt, vi snakker red-eye avgang til Dubai over natten i 6 timer med helt vanlig Europa konfigurasjon. Særdeles ubehagelig og tydelig myntet på de som ikke er villig å betale så mye. Blir i konkurranse med Norwegian.
Totalt sett kanskje litt skuffende? Jeg mener, det er jo bare ferie satsing dette her, og det betyr gjerne lavere yield generelt. Tipper noen av disse satsingene kan bli kortvarige.
Ligger ute nå. Leser man hele pressemeldingen så tolker i alle fall jeg det til at de blir brukt til å styrke kapasiteten vestover på sommerhalvåret i tillegg til økt frekvens til HND.
Dette blir spennende! Håper det kommer helårsrute til Bangkok etterhvert, så vi som liker oss i Thailand vår/sommer har noen muligheter med SAS. Kunne vel også vært en mulighet med flere avganger til Bangkok samt ett tettere samarbeid med f.eks Bangkok Airways eller Air asia med gjennomgående billetter.
Går ikke å bruke Dubai til Mileage run heller. 8-9000kr i euro bis flex en vei, 6,5 time flight gir 2625 nivåpoeng…..
Passer vel fint å bruke disse rutene til det nye SAS Holiday konseptet? Det er jo lov å håpe på bedre awardtilgjengelighet enn BKK. Kan godt besøke KBV igjen, jeg!
Både KBV og HKT er det jo veldig enkelt å finne innenriksbilleter fra, så om SAS ikke er like gniene på bonusbilletter på disse to rutene som til BKK, har man nå muligens sjanse for å komme seg til Thailand t/r i SAS C. For oss som er avhengig av visse flyselskaper pga reise med små barn og setetype, betyr det faktisk en del.
Jeg har håp på at SAS må slippe seter, særlig til KBV, fordi den ruta der tror jeg de vil slite med å fylle opp. Men HKT er mer fornuftig for SAS sin del, også vil det bli litt mindre fylling på CPH - BKK som er mi favoritt rute til varmere strøk i vinter, for slik det var denne vinteren med bonus seter så var det så dårlig at jeg nesten kastet MC Premium kortet på bålet som følge av det. Ingen vits i å ha ett kort en ikke får noe uttelling på fordelene på.