Søndag i Asia

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ruby, 01. febr 2026.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,883
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bangkok hvor klokka er passert halv ni.
    Ute er det 26°C og sol, men er en del uren luft ute.
    Fikk klokka inn +25k steg i går, om det blir samme i dag er vel usikkert.
    Morgen kaffe nytes i stua sammen med siste rest av berlinerkranser, så en får høre med moder’n om ny batch :)
    I fortsettelsen nå blir det ut på ekspedisjon og lunsj er planlagt til shopping mall One Bangkok.
    Ha en glitrende flott søndag :cool:

IMG_7108.jpeg

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra senga i Plankebyen. Der begynner å bli lyst i det klokken nærmer seg 8, deilig å se det i det vi har entret februar måned. En dag nærmere vår! :)

Ellers er der interessant å se hvordan morgenfuglene småpanisk etterlyser nivåpoengene fra amex. Er det ikke slik at det er SAS som utsteder dem for amex, basert på poeng inn på konto siste måned? Da er det vel smal sak å tilbakedatere.

Blir en lat søndag i dag, men må få gjort unna 2 jobbppgaver jeg lovte skulle være klare til 1.2... Det får man for å være lat på fredag.

Ha en fin søndag folkens!

Rscott, Wiolenze, Calling and 15 others like this.
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,672
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

To timer til avreise- VY til Torp. Derfra til Køben med ATR 72, Braathens "safe":p

Comfort hotel Vesterbro kostet 10000 poeng hos Choice før- lik 750 trumfkroner så vidt jeg husker.

Nå koster det 995 DK, ikke så halvgæærnt, men dobbel pris av hva vi var bortskjemt med før.

Pub, biljard og fotball på Tv er planen i kveld. Og selvfølgelig rikelig med håndbayer..

Avreise MIA i morra

Ha en lett første februar

Rscott, indahla, Wiolenze and 15 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,491
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Søndagsmorgen I sengen, med kaffe og IF.

Har ikke fått nivåpoeng fra Amex, men NorgesGruppen har "sponset" meg med litt poeng.
    Screenshot_20260131-183527.png

Må prøve å få booket resten av flightene for å få inn de 15k nivåpoengene fra julekalenderen. Det må passe for både meg og kona, og det er ikke alltid like enkelt å få til.

Ha en fin en!

5. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,714
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra Syden.

I dag skal vi gjøre ingenting. Bar spise, sole oss og bassengbade (uten baneinndeling). Det blir bra!
    20260201_080247.jpg

Ha en fin dag!

6. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,947
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag!

Kaffe og IF. Ble litt tidligere retrett fra hytta da vannet hadde frosset en eller annen plass nedi veien. Heftig kulde og mangel på snø har vel gjort sitt ved kysten.

Nuh vel - avreise til østen begynner å synes i horisonten her også :) 4x pax i C som nesten ble bestilt for et år siden.

T-14 SIN

Rscott, Wiolenze, Calling and 14 others like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    39,178
    Bonuspoeng:
    293
    Baren er åpen men frokost blir ikke servert i restauranten i 3 etasje på lounge 52, KLM. Jeg tar det som et tegn på at jeg må ha malaria profylakse før avreise :)

Gode tolv timer til Lima også blir det nok en bil inn til Miraflores.

Madrass og maske er med så det skal soves litt på denne lange dagen.

@Flyingdutchman skal hjem med samme flyet så denne gangen får vi ikke sagt hei.

Men jeg sjekket «De Dokter» i AMS i går etter tips. Dit er det bare å dra om en vil ha den gode kneipe følelsen :)

Rscott, Henrik, Calling and 9 others like this.
  8. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,947
    Bonuspoeng:
    183
    Også her hilses det fra Bangkok.

Som det pleier på tampen av ferier, er man litt innhentet av "I dag kan ingen tid forspilles-syndromet". Har dermed vært oppe siden hanegal og vært turist over store deler av byen. Nå nytes en mango smoothie i skyggen, før siste etappe for dagen.
    Møtte forresten Don Quixote i Chatuchak parken, skulle sikkert hilse.

God søndag videre!
    20260123_120316.jpg

Rscott, Wiolenze, Henrik and 11 others like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,759
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra frokosten hos Scandic Palace hotel i Køben,

Nydelig middag på restaurant Démodé i går. Skulle gjerne anbefalt stedet, men dette var deres siste aften og så var det slutt, til tross for Bib Gourmand fra dekkfolkene og bra opplegg.

IMG_5474.jpeg
    Siden det var siste aften var vinkelneren raus og det er en litt sliten morgen i dag.

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,448
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra en fortsatt kald hovedstad i hjemlandet.

I går hadde noen venner arrangert BYOC (bring your own champagne) med mye god mat til.

Det ble blindtestet av alle medbrakte champagner og samboeren var veldig fornøyd med at flaska hun tok med ble den suverene vinneren med 62 poeng. Nummer 2 fikk 53 poeng.

IMG_8618.jpeg

11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,964
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra nordvest. Føler meg lite grann lettere i dag etter å ha vært fullstendig nedsylta i noen dager med Covid. Så satser på at en er over kneika.

Har heller ikke fått levelpoints fra Amex, men så på en facebookgruppe at Amex visstnok har endret til utbetaling den 8. i måneden etter slik som Mastercardet….

T-12 til ZRH

Rscott, Eddie47, Wiolenze and 10 others like this.
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,292
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra MBT.

Siste dag med virkelighet før det blir utreise mot DXB i morgen.

IMG_8313.jpeg

LX flyr ikke direkte OSL-ZRH tidlig nok så det blir LH OSL-FRA-ZRH før det blir LX videre. Minstebud på 740EUR for oppgradering til F ble ikke godkjent så får vel klare meg med 12A og «business suite».

Jr er forresten som flere andre her i BKK, reiste med Norse direkte i går å var rimelig fornøyd med premium(2 reiste sammen, de fikk ledig midtsete på 3’ern). En natt på Intercontinental før de prøver en lokalvariant til HKT.

Last edited: 01. febr 2026
    Rscott, Kristian, Calling and 6 others like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra LHR T3 og vanlig Cathay lounge.

Bittelitt lei av asiatisk mat etter mye godt å spise i London siste uken. Menyen i loungen er liten, og det er selvsagt luksus at alt er made-to-order. Men noen ganger må man variere også :p

Salat og 4 cheese tortellini i dag. Med obligatorisk champagne :)

20260201_175839.jpg

Kristian, Rscott, holmen and 3 others like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,917
    Bonuspoeng:
    293
    Du får bevege deg over til F, gårsdagens meny …

IMG_6863.jpeg

tobeornot999, Rscott and Calling like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
    Ville ikke vært meg imot :p

Men de alltid smilende og hyggelige damene direkte etter heisen er veldig nøye med å fortelle at for meg (og alle andre OneWorld skarve Sapphires) er det "end of the corridor" som gjelder.

Mao ikke den "kjappe", nærmeste døren inn til F rommet. Selv om jeg så en luring som snek seg inn der en gang for litt siden. Jeg var rett bak ham, og hadde hørt damene sende ham til business delen...

jgroneng liker dette

Del denne siden