Rove Miles med Eurobonus-integrasjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 09. mars 2026.

1. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    93
    Leser om at et amerikansk cashback/shoppingportal har lagt til Eurobonus som transfer partner, dvs. man kan konvertere dems valuta til EB poeng. Akkurat slik som Trumf (og ViaTrumf/Trumf netthandel) fungerer.

I og for seg er det ikke noe oppsiktsvekkende. Det som dog virket litt spennende for min del, er at de sier at de i tillegg har lagt til SAS bonus-søk i flybillettsøket sitt. Om man da leter etter vanlige flybilletter, og SAS har en bonusbillett å tilby på samme strekning, får man opp dette som et alternativ. Det kan godt tenkes at dette kan øke synligheten av SAS bonus awards for folk som ikke nødvendigvis har så mye med SAS å gjøre.

Hva tenker vi om dette?

https://www.rovemiles.com/blog/rove-launches-sas-eurobonus-as-a-transfer-partner

tkrunning, milehigh and Spielhaug like this.
  2. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Tja, det kan jo godt hende at det blir noe vanskeligere å finne bonusbilletter hos SAS til/fra USA dersom dette blir relativt populært.

Jeg testet selv Rove Miles nå, og overføringer til Eurobonus var instant. Husk å legge inn EB-nummer uten EBX prefiks.

Kostet meg ca 15 USD for å tjene 2400 EB:
    • Registrerte en konto via en link som gir 1500 Rove Miles (de fleste vervelenkene gir bare 500). Denne (som jeg fant her) fungerer: www.rovemiles.com/?signup&referralCode=1AJ2BOJP
    • Man trenger minst 2000 poeng for å overføre til EB. Frem til 8. april er det også 20% transfer bonus.
    • Verv så en venn/partner/usynlig venn (trenger unikt telefonnummer)
    • Gjennom kontoen til denne vennen finn et hotellrom for ca 13 USD (non-refundable). Betal ca 2 USD ekstra for å få 20X miles istedenfor 10X. Sørg for at denne "vennen" tjener minst 250 miles på denne transaksjonen.
    • Når vennen får disse 250 miles inn på konto så får kontoen som vervet dem 500 miles, som nå er nok til å overføre 2000=2400 EB til SAS.
    Alternativt så kan man skippe det å invitere en venn, spesielt om man har noen hotell-bookinger i nær fremtid som man kan tjene minst 500 Rove Miles med. Om man velger et alternative uten gratis avbestilling så får man poengene med en gang man har betalt for bestillingen (så man greit kan overføre mens det fortsatt er 20% bonus).

Jeg har ikke sett så nøye på hotellprisene til Rove, men man bør nok regne på hvorvidt det lønner seg å booke der eller andre steder. Men jeg har sett flere tilfeller hvor man kan tjene 50+ miles per dollar (som akkurat nå blir 60 EB-poeng per 9,72 NOK). Så om man trenger å toppe opp EB-kontoen så kan det fort lønne seg.

Attached Files:

Last edited: 24. mars 2026
    Baldrick liker dette
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,011
    Bonuspoeng:
    183
    Men man må ha amerikansk telefonnummer for å registrere seg?

4. tkrunning

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg brukte amerikansk nummer. Usikker på om det er påkrevd, men ser kanskje slik ut. Så gir vel mest mening å registrere seg om man allerede har et amerikansk telefonnummer (Google Voice eller lignende).

5. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du må ha et amerikansk nummer.
    Og du må druke dette nummeret hver gang du logger deg inn der.
    Man kan ikke bytte innlogging til email eller noe annet.
    Eneste måte og logge seg inn på din konto hver gang er med ditt amerikansk nummer. Så man kan ikke bruke sånne gratis engangsnummer. Eneste måten jeg har funnet som gir deg et permanent amerikansk nummer koster deg over 1000kr i året.
    Når det er sagt så gir den super exclusive rove/sas bonusen ikke mere en det Trumf gjør,så Rove er lite brukbar for oss for bruk til sas men hvist du skal konvertere til andre så er det et superbra alternativ.

tkrunning liker dette
  6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Billigste abonnement hos Tello koster 5-6$ i måneden, om man ønsker et amerikansk nummer.

Ganske praktisk å ha om man reiser en del til USA også, da man enkelt kan legge til data til veldig gode priser i den perioden man er på reise.

7. tkrunning

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke det at det er verdt å gjøre det kun for å registrere seg hos Rove, men du kan skaffe deg et eSim hos feks Tello for 5 usd for en måned, deretter kan du bruke det nummeret til å registrere deg for Google Voice (gratis for alltid). Mulig du må bruke en VPN mens du registrer deg for GV.

8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    93
    Man skal være forsiktig med å anta at noe som helst tjeneste er 'gratis for alltid', men akkurat Voice har nå eksistert en god stund og forblitt gratis enn så lenge, ja.

Spielhaug liker dette

Del denne siden