Roadtrippin' USA

Tråd i 'Reisebrev' startet av steve0, 12. febr 2022.

1. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    For de som lurer ekstra mye:
    Secondary Security Screening Selection - Wikipedia

steve0 and 1884derby like this.
  2. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du si hvilke koronadokumenter du lastet opp til Lufthansas digitale dokumentsjekk?

Jeg lastet opp vaksinebevis fra Helse-Norge (som også bekrefter gjennomgått sykdom).

Fikk i dag beskjed om at det manglet ‘Covid-19 Test certificate’. Dette er vel feil siden jeg har gjennomgått sykdom + innehar ‘fit to fly’ fra lege.
    Ringte dem og de sa at det trolig var en teknisk feil…og at det ordnes på flyplassen.

Men jeg liker jo at alt er heeeelt i orden før jeg kommer til Gardermoen

Flymunda liker dette
  3. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    For min del var det norsk vaksinesertifikat + belgisk testsertifikat, så kan ikke si noe om håndtering av recoverysertifikat dessverre.

Beklager også manglende oppdatering her, vi koser oss litt for mye for at det blir mye tid til skriving... Lover å fikse opp i det senere!

indahla and 1884derby like this.
  4. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opplevd dette på ca 50% av mine USA-turer året før pandemien, så ikke fullt så sjeldent fra mitt perspektiv. Kanskje amerikanerne har navnet mitt på en eller annen liste?

5. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter i Z-loungen i Frankfurt nå, og kan dele erfaring/fasit:
    Vi som har gjennomgått Covid-19, får ikke nytte av Lufthansas digitale forhåndssjekk siden vi ikke laster opp negativ test. ‘Fit to fly’ må sjekkes manuelt ved check-in.
    De kikka knapt på det, men er påkrevd.

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,870
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det hørtes veldig uvanlig ut... har reist mye til USA, men aldri opplevd dette. Ikke noen i reisefølget heller. Kanskje du bare virker veldig suspekt? ;)

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,319
    Bonuspoeng:
    183
    Fruen fikk SSSS på det fysiske boardingkortet Osl-Mia for noen dager siden. Ekstra sikkerhetssjekk ved gate Osl. Nada og niks ved ankomst Mia annet en pass ved imigrasjonen som alle andre.

drsyk and indahla like this.

Del denne siden