Revolut åpner egen lounge på CPH

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 14. aug 2026.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,729
    Bonuspoeng:
    293
    Noen har kanskje sett en Revolut-reklame på flyplassene dere har besøkt det siste året. Hvis ikke så er det på tide å justere styrken på brillene.

Revolut skal åpne egne premium-lounger på europeiske flyplasser. Selskapets første flaggskipsatsing åpner på Københavns lufthavn i 2027, og er ventet å bli den største fellesloungen i Schengen-området.

Revolut mener dagens flyplass-lounger ofte er en skuffelse, og vil skape noe helt nytt med gjennomført design og bedre service for sine travel-kunder.

Dette er en del av en større trend der de vil være mer enn bare en app, de åpnet nylig sin første fysiske butikk i Barcelona også.

Satsingen skjer i takt med sterk brukervekst for finanstjenesten, som nå har over 75 millioner kunder globalt og et økende fotfeste i Norden.

Mer info hos Independent.

Earl, Teknolai, tobeornot999 and 25 others like this.
  2. Christian

Christian Veteran

Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, er det de som kanskje overtar sas loungen da? Hadde håpet Amex skulle komme på banen. Selv om de ikke er store i Danmark er det jo mange svensker fra Malmø.

Kanskje Revoulut snart må testes, mye som beveger seg i betalingsmarkedet der Klarna jo også har meldt seg på med Max.

Ursa liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Så konge!

Jeg har hatt metall i flere år, og Revolut er utrolig bra for pengene hvis man trenger å veksle endel valuta. Pluss masse bonus fordeler på toppen.

Revolut er kort og godt det mange banker bør være.

Koster ikke allverden heller. Selv metall. Fort spart inn på utenlandsk bruk. Alle andre kort koster som kjent flere prosent for all veksling/bruk utenlands. Revolut har 0 påslag.

jonss, EndreD, Kniven and 2 others like this.
  4. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man si det er "det nye Curve" mtp valuta?

tobeornot999 liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    De to kortene har vel eksistert like lenge i Norge, eller jeg ble kjent med dem samtidig på forum i alle fall.

Revolut har vel vært litt for kjent som dealer kortet i og med at transaksjoner var mindre synlige for den norske staten en periode. Men det er vel rettet på i alle fall i Norge. Av de to har jeg bare igjen Revolut selv, men reiser for lite til å forsvare et abbonement i hverdagen

6. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil si ja. Flat og fin pris på valuta med Revolut. Så lenge man betaler med kortet.

Gjerrige uttaksgrenser i minibank, der man i noen land {feks flere steder i Afrika) trenger kontanter. Selv om jeg betaler for metal.

Uttaksgrenser er ca 7k NOK pr uke i minibank for metal, og deretter slenger de på heftige 60NOK pr uttak. Litt skuffende når alt annet med kortet er bra, inkl prisen og fordelene.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva Revolut skal brukes til. Kan noen gi meg en kjapp innføring?

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,793
    Bonuspoeng:
    293
    Enda et kort …..

9. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
  10. holmen

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og det har jo ikke behov for. o_O

11. holmen

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Fin oversikt. Som ikke solgte inn kortet til meg på noen som helst måte.

Jeg skjønner ikke hva som gjør at jeg må ha Revolut i stedet for / tillegg til andre kort. Men da er det tydeligvis ikke for meg, så da slipper jeg å bruke penger på det. :)

TravelA, runguru and tobeornot999 like this.
  12. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,150
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt det siden 2019.
    Det eneste jeg bruker det til er å forhåndskjøpe valuta når NOK er stærk...ingen vet når NOK er stærk men f,eks i disse dager er NOK sterkere en på mange år pga greia i Midtøsten,flere bomber blir sterkere NOK.så da lyller jeg opp kontoene med EURO/BPUND/USD/SEK. Deilig å slippe allt av gebyr og så vet du at f,eks 1 Euro er 11 for DEG siden du betalte 11kr for Euro og ikke 13kr som den er i dag...en dag i f,eks fremtiden.

Last edited: 17. aug 2026
    phileas and holmen like this.
  13. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,545
    Bonuspoeng:
    113
    Kortet løser et problem man ikke har. Reiser man mye til steder man må bruke cash så kan man kanskje spare noen kr. Rev points converteringen er svært dårlig. Selv Ultra til 700kr/mnd har 50% av Avios opptjeningen man får med Amex Platinum. Enig med @holmen her.

holmen liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,388
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør ikke det selvangivelsen din til et mareritt?

15. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,768
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde kortet hatt bedre veksling til Avios + Priority pass hadde det vært mer aktuelt.
    Tar nesten aldri ut kontanter men klart å kjøpe valuta når NOK er sterk er fint.
    Men det kan man jo i Wise også mener jeg.

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,022
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde litt fondshandel og sparing i Revolut ifjor, og må si at det er bingo det jeg har fylt i selvangivelsen. Terminologien hos skatteetaten og revolut stemmer ikke overens (sikkert google translate) så jeg som ikke-finansmann er veldig usikker på om det er riktig. Sparekontoen med daglig rente var spesielt vanskelig, der fant jeg ikke en samlet årsoversikt over rentene, kun alle 365 overførslene…
    Ellers blir Revolut brukt for å spare noen øre i utlandet på valuta, Revpoints er forsåvidt dårlig kurs på, men så er det jo veeeeldig mye billigere enn Amex Points Plus også da. Man sparer nok mest på å kjøpe valuta inn på kortet når det er billig, slik som @FlyMCO Vi kjører Premium og får da 2 barnekort inkludert.

kongenamundsen liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,388
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir først skikkelig komplisert når man veksler tilbake til norske kroner og får en valutagevinst. Hvis man bare bruker valuta på nettkjøp og i utlandet antar jeg at man slipper unna med å bare manuelt føre opp formuesverdi i diverse valuta i selvangivelsen per 31.12. Men jeg har ikke erfaring med akkurat dette direkte.. bare i forbindelse med aksjebeholdning og salg på utenlandsk broker og midlertidig valutabeholdning pluss overføring i forbindelse med dette. Det blir i seg selv komplisert nok...

kongenamundsen liker dette
  18. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,545
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat mail fra Revolut: hvis jeg aktiverer Rev points (gratis) og gjennomfører 10 korttransaksjoner med Revolut innen 90 dager får jeg 3000 rev points som kan overføres til en lang rekke flybonusprogrammer, bl.a. SAS og BA (Avios). Conversion rate er 1:1 mellom alle programmer. Så det gir f.eks 3000 EB P eller 3000 Avios.

Last edited: 19. aug 2026
    jonss and tobeornot999 like this.
  19. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,545
    Bonuspoeng:
    113
    Da var bonusen på 3000 revpoints på konto i Revolut appen. Testet å overføre revpoints til Avios med konverteringsrate 1:1 til både BA og Qatar. Poengene var synlig på BA kontoen og Qatar kontoen i samme øyeblikk.

tobeornot999, jonss, milehigh and 2 others like this.

Del denne siden