Hvor mye tid har du i New York? Sånn med tanke på imigrasjonskontroll som fort kan ta litt tid. Og når er du forventet fremme i Fort Lauderdale? Er det der skipet går fra også, slik at du bare kan ta en taxi rett ut til havna fra FLL? Hvis jeg fant det samme flyet så har du 1:35 på EWR. Hvis du har vært i USA tidligere med samme pass så kan du bruke APC og det burde gå veldig kjapt igjennom. Hvis du av en eller annen grunn må gå igjennom manuell kontroll så bør det også gå.. men kan bli hektisk. Har måtte vente over en time i USA tidligere (JFK og MIA) men stort sett går det raskt. Fly fra EWR til FLL kommer derimot frem kl 17:54, rekker du da skipet ditt?
Opplever dessverre det samme. Var så fornøyd med hvor enkel og funksjonell den appen var da den fungerte som den skulle.
Ser tilfeldigvis at min CT tur til Miami i slutten av august har blitt forlenget med 1 dag, uten at jeg har fått noen beskjed enda. Skaper jo trøbbel både med hotell, leiebil, fri fra jobb og barnepass... Skal ta en telefon til SAS i morgen og se hva de kan gjøre her, men mistenker at jeg ikke stiller veldig sterkt da det er en bonustur som har kostet 900,- og 100 000 poeng for 2 i businesz
Servicen burde jo være den samme uavhengig av hvordan du har betalt. Alt annet er i mine øyne en skandale. Du får jo ikke noe dårligere service ombord selv om det er på poeng
Min reise til Boston ble flyttet tilbake med en dag, noe som passet meg dårlig siden jeg ikke kan være så lenge borte. Ringte for å enten få justert utreisen til opprinnelige dato eller endre hjemreisen til en dag før så ferien ble like lang. Dette gikk ikke siden det ikke fantes ledige EB-billetter på de andre dagene...
ringte du sas, eller snakket med de på chat? vi har en booking i oktober som har blitt flyttet. dette er dog en CT, vet ikke om det er relevant? har som andre her litt utfordring vedr bil og hotell....
Hei, jeg ringte og snakket med SAS. Eller det vil si, jeg ringte etter kl 19, så jeg havnet vel egentlig i Tallinn (eller noe lignende sted). Fikk i alle fall veldig god hjelp! - S
Fant også ut på den kjipe måten at min Miami tur den 3.9 var flyttet. Gikk inn på feil booking i sas appen og oppdaterte, og plutselig var det flyttet til 2.9 i utreise og en dag senere hjemreise. Uten at det hadde kommet noen beskjed om det. Hadde også da fått en overgang på kastrup på svimlende 45 minutter! Bare for og toppe hele kaka så er det et reisefølge med 3 forskjellige bookinreferanser. I tillegg så er det en infant med på turen. Etter et par telefoner til SAS kundeservice fikk jeg ihvertfall alle på samme fly, men han kunne ikke svare på hvorfor flyene var flyttet eller hvorfor jeg ikke ble varslet. "Jag kan inte se at det går någon SAS kjärra til miami dom dagrna" Ba om at han også endret avgangen fra osl-cph fra 0745 til 0600, men da hadde bookingsystemet dem krasja og jeg måtte ringe tilbake senere. Da skulle jeg til å boarde til stavanger så det måtte nesten vente. I stede for å snakke med en svenske i på telefonen så tok jeg mot til meg å gikk på service desken til sas på OSL da jeg kom hjem fra stavanger, tenkte at her er det vel ikke så mye hjelp å få. Men den tanken ble fort gjort til skamme! Maken til hyggelig og serviceminden fyr jeg møtte der! Han fikk ordnet alle 3 bookingene til avreise 0600, og fikset basinett til junior både tur og retur. "De som hadde 1f og 1h fra før får bare flytte seg bakover". Han mente også at det var perfekt å fly business for oss, og at resten av følge satt bak gardina; "Da kan dere jo bare gå bakover med ungen da dere ikke orker mere, for de kan jo ikke komme frem til dere å levere han igjen" Mangler dog å endre hotell, og leiebil men regner med det skal gå greit. Alt i alt tror jeg det ordnet seg ok, eneste er det ekstra styret med mellomlanding som jeg var veldig keen på å slippe, samt at de godt kunne sendt ut et varsel om endring.
Litt betenkelig utvikling det her, at SAS plutselig driver å utvider folks ferie, attpå uten å gi beskjed.
De mangler en A330 fordi de har sagt opp wetlease avtalen for den flygende bensintanken til BOS og må sette inn en A330 .... (De kan jo ringe Kjos og spørre om å få låne en B737- MAX til CPH-BOS-CPH.... lite BIZ seter, men et alternativ for Eivind å tenke på)
Tydeligvis en god del endringer til MIA? Jeg fikk nettopp endret et 2 dagers opphold til dette: Vet ikke hvilken connection som bekymrer meg mest, 0:45 på CPH eller 1:50 i MIA...
I MIA kan du requeste internasjonal transit. De setter deg i et lite rom uten vinduer til du kan boarde igjen.
ringte sas som sa jeg måtte ringe tallin som sa jeg måtte ringe sas som sa jeg måtte ringe tallin som sa jeg måtte ringe sas........ tobias hos sas ordnet slik at jeg fikk avgangen 07/10 fra osl istedet for 09/10 fra cph. kudos for dette da alt av reward tickets var støvsugd
Agentrulletten fungerte. Ble booket om igjen til OSL-EWR og videre til Boston med United på min CT-booking. Den store fordelen er at OSL-EWR endte i booking-klasse Z og dermed gir med poeng!
Jøss er det mulig? Kan det stemme at jeg har bookingklase p og f ? Ville trodd barn og voksne gikk i samme klasse?
Et spørsmål til i forbindelse med at jeg ble booket om på en ny reiserute. Reisen er nå OSL til EWR og så videre til FLL. Jeg har en connection på 1 time og 35 minutter på EWR - tenker dere at det er nok på en mandag i oktober? Har aldri hatt en transfer i USA, og det er vel både immigrasjon, toll, hente bagasje, droppe bagasje og sikkerhetskontroll...ser bare for meg at dette kan ta tid. Noen med erfaring? - S
Det er ren og skjær bingo. Umulig å vite hvor lang tid det tar. For meg har det variert mellom null minutter og over timen, med et gjennomsnitt på rundt 20-25 minutter (ankommer EWR minst 10 ganger i året). De viktigste grepene du selv kan gjøre: Plasser deg så langt fremme i Go som mulig, ev. helt fremst i Plus eller bakerst i Business. Da er du først ut av flyet. Kommer du ut litt "bak i leksen", er det bare å jage på. For hver person/familie du passerer på vei mot immigration, sparer du fort 2-5 minutter. Er køen for 'Visitors' endeløs mens det er lite folk i 'Citizens / Residents', kan du vurdere å gå i den køen. De pleier ofte å balansere køene når den ene blir for lang, slik at de som sitter i skranken vil aldri reagere på at det kommer en med ESTA i en 'Citizens / Residents'-skranke. Dette tiltaket vil jeg dog kun anbefale når tidsnøden er størst
Vi mista vår connection på EWR med tilsvarende tid. Da brøyt riktignok datasystemet til grensekontrollen sammen, så det var vel en medvirkende faktor... United booka om på strak arm så vi var videre med neste fly. Det er visst ikke helt uvanlig at folk mister connection der. Bortsett fra passkontroll gikk alt annet fort.