Jeg mener å ha lest her at man kan gjøre en booking nesten ferdig på nett, for så å ringe inn og fullføre den på telefon. Dette virker jo nyttig dersom man er redd for at billettene blir borte innen man ko.mer gjennom på telefon. Men hvordan gjør man det? Jeg forsøkte det i dag - klikket meg inn via kjøpslenken fra awardfares, valgte flyvning, fylte ut navn etc og kom helt til betaling. Deretter ringe jeg kundeservice og ba dem fullføre bestillingen, men de kunne ikke se noen påbegynt bestilling i mitt navn.
Du skal komme helt til siden der du skal legge inn kortdata. Vel fremme der skal du stoppe. Gå i appen og se under mine reiser. Bestillingen bør ligge der med et PNR. Det er dette PNR du skal oppgi til kundeservice slik at se kan finne bookingen. Men når du er kommet så langt, kan du vel bare betale og ferdig med det....?
Ha Har ikke gjort det selv, men det er kanskje et bra utgangspunkt for å legge til f.eks feederflights?
Jeg gjorde dette både for å holde andre nisser unna billettene og unngå feil og knot på telefon. Fungerte veldig bra.
Ok, takk! Det er jo nærliggende å tro at man bare kan fullføre på det tidspunktet, men i mitt tilfelle var det flere ting som gjorde det umulig å bestille hele reisen: - Vi er 4 passasjerer og skal bruke 2 CT, så reisen må først bookes og så splittes opp - Jeg har dessverre ikke nok poeng til at jeg kan booke hele reisen først og deretter legge på CT - Dette var en open jaw, og jeg har ikke funnet noen måte å søke opp dette i skyteam awards
Jeg fikk det til på andre forsøk. Bestillingen kom opp under Mine Reiser i apprn, og jeg kunne gi referansenummer til agenten. Alle endringer agenten gjorde i reisen ble også fortløpende oppdatert i appen, svært smidig! MEN: Agenten rådet meg til å vente en dag eller to for å se om det dukker opp retur som passer bedre. Han lovte at reservasjonen ville være gyldig i 3 dager selv om den ikke var billettert. En drøy time senere var imidlertid reservasjonen borte fra appen, og jeg måtte ringe inn på nytt og booke en annen avgang. Forklaringen jeg fikk da var at reservasjoner opprettet fra handlekurven på nett slettes automatisk etter en time eller to, men de som opprettes av agentene kan leve i mange dager.
Kan man gjøre dette trikset når man allerede har booket en utreise med eget pnr? Sliter med problemer å få booket billetter til retur på en ct billett.
Da må de i så tilfelle kansellere den midlertidige PNRen og gjøre legge til tilsvarende flighter i eksisterende booking, hvilket ikke gir noen mening. Da kan du like greit bare informere om hvilke flighter du vil ha lagt til.
Jeg vet ikke helt hvilket triks du spør om men... Jeg booket reise på nettet CPH-YYZ (2 pax=100 000 poeng) Noen dager etterpå dukket YYZ-CPH opp og jeg ringte inn og fikk booket den, samtidig fikk jeg lagt på BGO-CPH og CPH-BGO Så la jeg på CT og da ble hele reisen for 2 pax 100 000 kr + avgifter + 2x750kr ombooking. Alt på samme PNR som jeg fikk da jeg booket på nettet
Det kunne man gjort, men finner som regel billetter utenom ct telefonens åpningstid, og er som regel borte når jeg ringer inn.