Reporting live from MegaDo6

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 10. mai 2015.

1. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som kan si meg hvilken lounge på LHR som er den beste? Var ikke helt i form i går gitt så slappet av i byen i stedet.

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,167
    Bonuspoeng:
    350
    Ser du bort fra First loungene. Deler Singapore og Lufthansa førsteplassen. Lufthansa vinner litt ekstra på utsikten. United var helt grei. Var ikke innom Air Canada sin

3. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Singapore og Air Canada var de eneste uten sånne shutters foran vinduene, så det var mye bedre å se ut. Så snart de er ferdig med arbeidet utenfor blir det nok skikkelig bra å titte på fly derfra.

Alle loungene hadde egentlig veldig bra mat, og greit utvalg med drikke. Lufthansa hadde kun selvbetjening, mens alle de andre hadde ansatte som jobbet i baren. (Skal nevnes at det ikke var noen som jobbet i Singapore sin bar når vi var der, og at de i Air Canada baren kom først etter vi hadde tatt alt vi skulle ha.)

United sin bar var absolutt best, med to skikkelige bartendere som kunne mikse alt vi ba om. De hadde vel også en 20-30 flasker champagne bak disken, mens Singapore hadde 5-6 flasker som fort ble borte når alle fra megado kom innom. (Air Canada hadde samme antall, men den loungen var tom for megadoers.)

Ellers var Lufthansa stappfull av folk, mens de andre loungene hadde greit med plass når vi var der.

Alt i alt var min favoritt Lufthansa (pluss for 3 single-malts og 1 minutt fra SAS sin gater), men United hadde såpass bra bar at de fortjener en special mention.

4. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,059
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er vel langt fra enig i at det gikk ut på "å helle i seg mest mulig på kortest mulig tid" eller at det var et "fyllekalas".
    Jeg så ikke en eneste deltaker som så mer enn lounge-beruset ut. Derimot så jeg mange som hygget seg med et glass i håndet mens de minglet rundt og snakket med andre. Det er mulig noen lukket seg inn på et rom på kvelden og styrtet noe brennetrevin, men alle jeg så var friske og opplagte om morgenen.

Dagene var informative og kveldene hyggelige. Uten verken fyll eller fanteri. Som jeg så iallefall. Noen som har sett noe annet??

5. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at ingen har postet bilde av "opplyst" kabin under landing, værsågod :)

image.jpg

6. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det der er vel etterhvert blitt en DO-tradisjon ... det plinget vilt og uhemmet både på den første TLS-turen samd MD80-DO ... :D

SASDC8 liker dette
  7. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Till och med pursern tog en bild av det från där hon satt :p

PettR liker dette
  8. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor er alle sammen? Festen er ikke over! Ihvertfall ikke her på Galleries First Lounge... IMAG2512.jpg

SASDC8, KristianSk, milehigh and 4 others like this.
  9. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,059
    Bonuspoeng:
    113
    Ble du akterutseilt?
    Rakk ikke flyet i går?
    Eller sovna i loungen kanskje?

Henning, pgaa, SASDC8 and 1 other person like this.
  10. Glenn

Glenn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    image.jpg
    Jeg skal hilse fra crewet. De hadde, i likhet med oss, en festlig dag. Skal jeg hilse tilbake?

11. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk!! :D Du må absolutt hilse tilbake!

SASDC8 liker dette
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,562
    Bonuspoeng:
    293
    En fantastisk gjeng! Må hilse så mye og si tusen tusen takk for turen!

SASDC8 liker dette
  13. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Flotte folk, og fantastiske ambassadører for SAS :D Hils tilbake, og si takk for turen. Jeg lover å plinge noen 10-talls ganger mindre neste gang jeg flyr med dem ;)

OSL-FLL and Bizflyer like this.
  14. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Jag kan bara instämma i att crewet hade det fantastiskt!
    Cockpit lät speciellt hälsa och tacka för den respekt alla visade när man gick från "party" till "sterile" mode när man kom fram på besök. Jag vet att "captain left-seat" rankar det som en av sina fem bästa flighter i karriären.

Pappa var dock inte helt nöjd med deras landningar ;)

Last edited: 14. mai 2015
  15. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    LGW landingen var nok ikke den beste nei, men sånn er det vel med high speed landings i en 800 ;)

16. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Så var (siste man?) hemma igen i Uppsala. Mötte många kända ansikten på LHR idag som kom ihåg grupperna som hade varit runt :)

Trött men glad!

Flemming Poulsen, Dash and Baldrick like this.
  17. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Er det kun EBD som har adgang til lounge ved ankomst eller vil EBG også ha det, og hvor finner jeg reglene som du sikter til, har letet, men fant det ikke :)

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk her: http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/

NYHET!
    Du har tilgang til SAS lounge i København, Oslo og Stockholm (unntatt innenlands-lounge) når du reiser i Europa og ankommer med SAS, Star Alliance, SAS partner eller codeshare flyvninger.
    Diamantmedlemmer har tilgang til lounger også når ankommer fra en interkontinental SAS-flyging (unntatt Newark grunnet bestemmelser på flyplassen).

Etter hva jeg vet så gjelder dette kun EBD og ikke EBG.

19. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,861
    Bonuspoeng:
    113
    så vidt jeg kan lese meg frem til har EBG samme tilgang til lounger når de ankommer fra interkontinental SAS-flyging, men står ikke noe om reiser fra Europa....

20. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    What? Er vel kun EBD som har tilgang ved ankomst (og du ikke har en videre flight)..

Del denne siden