Hvis noen hadde spurt meg om veien til Vietnam hadde jeg svart strake veien øst. I mitt tilfelle blir det sør-vest-øst-vest Det blir over 40 timers reise før jeg er fremme i Da Nang. Dette er min siste CT med Star Alliance. Kulern i en rolig Gullstue nå. Som kjent slipper senatorer inn her. Jeg har 4 timer på MUC, så setter pris på innspill til hvilke(n) lounger som er verdt et besøk - evt. andre severdigheter på flyplassen. Fra MUC går turen videre til LHR.
i gamle dager leide jo alle en rask bil, på stopp i tyskland, men det er kanskje dumt etter proseccoen. Ellers vil jo *A lounge finder og lagt inn status og billett gi deg indikasjon på alternativene til Senator.
Det blir ikke bilkjøring Jeg sjekka på loungefinder og fant L11 og H24 som senatorlounger på non-Schengen. Men er det verdt å besøke begge?
Boarder LH2453 nå. De melder om full kabin. Spørs om det hjelper med senator i eco (har 2 flyvninger i eco på denne turen) da. Ledig midtsete foreløpig
Vel fremme i senatorloungen ved H24. Roer nervene etter 2 timer eco med champagne og stirring i veggen. Turen ned gikk helt fint, og på tid. Kjøpte en riesling som smakte bra. Ble aldri tiltalt som senator, med inntak av ledig midtsete på en ellers pakka flight.
Det er komisk hvor stille det plutselig ble i loungen. I følge bardama kommer de igjen i 6-draget, men da har jo jeg dratt Maten er veldig god. Dette er et behagelig sted å tilbringe noen timer.
Nyspylt skråg og egenblanda rom&coke - livet kunne vært værre. Tok siste drinken i businessloungen. Her er alt litt enklere og det er selvforsyning i baren. 20 min til boarding LHR.
MUC-LHR gikk også på tid. Pulsen steg 50 % da jeg hadde fått en sms fra EVA om at jeg måtte pelle meg til transfer desk for dokumentasjonssjekk. Det løste seg på 5 min. Tror det var noe visagreier for Vietnam, men jeg betalte ikke noe. Er i SilverKris nå. Masse folk her siden Canadian er stengt. Vurderer å besøke United.
Champagnen prøver fortsatt å gjemme seg under disken hos United Barmannen bare gliste da jeg bad om et glass. Mye bedre plass i denne loungen, dessuten fungerer internett... Boarding om kort tid. BR68 ser ut til å gå som planlagt.
Jeg har 9K som betyr at masse folk skal trenge seg forbi. Hører stadig vekk "oh, this is first class". Ser ut som hele business er pakka. Jaja, vi overlever vel dette også.
Damene i EVA er super hyggelige, og ikke minst effektive. De har nå tatt bestilling for samtlige måltider og drikke. Tror jeg bestilte and til middag og chinese style senere. De ble også glade for å kunne tiltale meg med mitt internasjonale fornavn og ikke etternavnet som kun nordmenn kan uttale Pysjamas ble utlevert i large "because you are very thin"...
Vel fremme på BKK. Rekker en øl i SilverKris. Alle måtte forlate flyet for ny sikkerhetskontroll. Greit å strekke på beina. Mat og service var meget god. Selv med pakka kabin opplevdes det aldri trangt og stressende. Det er ikke den største plassen å sove i, men fikk noen timer. Tidssoner går litt i surr nå. Straks boarding for TPE - i samme sete.
Det blir pakka i C på BKK-TPE også, men mange nye ansikter. Har for første gang kjøpt mobildata med Airalo. Håper det fungerer, ellers blir det dyrt
Turen til TPE gikk også på skinner. Det var selvfølgelig nytt crew, som også var utrolig høflige og oppmerksomme. Det var et stykke å gå til immigrasjon, men den gikk raskt unna. Siden jeg skulle lande sent, og fly tidlig i morgen, så har jeg for første gang bestilt overnatting på en flyplass. Det blir bare stress å dra inn til sentrum og nesten snu i døra for å nå neste fly. De annonserer dette som et kapsellhotell, men det minner mer om en blanding av hostell og DNT sovesal. 600 kroner betalte jeg for hulen min. Det er en døgnåpen butikk rett utenfor og masse sitteplasser. Boksølen koster ca. 15 nok.