China Airlines TPE-CGK Ingen nødutgang på meg denne gangen, da de både ved innsjekk og i loungen krevde ekstra betaling for det. Jeg la merke til at disse setene sto tomme under flyvningen, så det virker som om de er ganske strenge på å holde dem tilbake for betaling. Flyvningen gikk fra Terminal 1, og China Airlines har sin egen lounge der. Loungen var en av de beste jeg har besøkt på denne reisen, med et gjennomført fint design og et godt utvalg av både mat og drikke. Jeg hadde lenge vært på utkikk etter noen PC-er jeg kunne bruke for å fikse småting, og endelig fant jeg det her. Flyet var veldig fint og moderne, og kabinpersonalet var både profesjonelle og vennlige. Etter at jeg hadde satt meg, la en av kabinbesetningen merke til navnet mitt på en lapp hun hadde i lommen. Hun kom bort og sa at jeg måtte gi beskjed hvis det var noe de kunne gjøre for å gjøre reisen min bedre – en personlig og hyggelig gest. Servicen startet med snacks og drikke, og kort tid etterpå kom en serveringsrunde med mat. Valget sto mellom kylling og nudler eller biff og ris. Jeg valgte biffen, og det viste seg å være en av de beste måltidene jeg har fått på noen flytur så langt. Etter maten ble det servert en ny runde med drikke, og som prikken over i-en fikk vi iskrem Alt i alt ble jeg veldig positivt overrasket over China Airlines. Jeg synes de leverte det beste produktet i luften så langt på denne reisen, med moderne fly, utmerket service og overraskende gode måltider
Garuda CGK-DPS Ved landing i Jakarta hadde jeg allerede fikset visum på nett og fylt ut tolldeklarasjonen, noe som gjorde prosessen ved ankomst svært enkel. Jeg kunne gå rett til e-gates og gjennom tollen uten forsinkelser. Flyplassen, i hvert fall den terminalen jeg var i, er veldig ny og moderne. Ved innsjekkingsskranken fikk jeg sikret meg et nødutgangssete, og som SkyPriority-passasjer hadde jeg tilgang til fast track gjennom sikkerhetskontrollen. Det gikk raskt og smidig, og jeg gikk deretter direkte til Garuda Indonesia sin lounge. Loungen hadde god plass og et variert utvalg av flere varmretter, desserter og en barista som tilbød ferskbrygget kaffe. De to timene jeg hadde her før avgang fløy forbi, og etter hvert gikk jeg videre til gaten. Flyet tok av cirka 10 minutter etter planen. Nok en gang sto valget om bord mellom biff og kylling til middag. Jeg gikk for kyllingen denne gangen, og retten kunne minne litt om Toro sin Baligryte! Drikke ble servert både før og etter maten. Selve flyet var litt slitt og manglet både USB-porter og lademuligheter. Jeg prøvde meg heller ikke på IFE denne gangen.