Reisekombinasjon: Busan + Tokyo

Tråd i 'Reisemål' startet av DJViking, 30. sept 2024.

Tags:
  1. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal være 6 dager i Tokyo.
    Tanken er å bruke en dag per bydel.
    1. Ginza
    2. Tokyo Central
    3. Odaiba + Asakusa (båttur)
    4. Shinjuku
    5. Shibuya

Det blir 5 dager. Med en dag igjen ser jeg nå på hvor neste stopp skulle bli.
    * Akasaka + Rappongi
    * Akihabara
    * Ueno

Men jeg vurderte også om jeg skulle ta en dagstur ned til Osaka. Det blir omtrent 1500kr hver vei med Shinkansen. Avgang tidlig på dagen, og ankomst tilbake til Tokyo på kvelden.

Er det heller verd å få med seg mer av bydelene i Tokyo, eller burde jeg ta en tur ned til Osaka? Tokyo er jo tross alt verdens største og mest befolkede by. Er umulig å få opplevd hele byen kun på 6 dager, men jeg føler jeg får med meg det beste der med de 5 dagene jeg har satt opp.

Last edited: 26. aug 2025
  2. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis en skal ta dagstur, så burde en vel heller ta en dagstur til Kamakura, Kawagoe, Takao eller noe så det ikke bare er storby hele tiden.

Vet ikke om Ginza er noe å bruke en hel dag på. Kan kanskje kombineres med en av de andre bydelene du har på den andre lista.

3. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, muligens kombinere Ginza med Shimbashi og Akasaka + Rappongi.
    Først området i Ginza, Ta tbanen eller gå oppover mot Shimbashi. Deretter ta tbanen til Akasaka Station og Rappongi Station.

Jeg ankommer Tokyo litt sent på ettermiddagen. Da blir det nok litt utforskning rundt Ginza før Dag 1 på min plan begynner.

4. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ueno er vel bedre hvis du er interessert i museer og sånt iallfall.

Ginza er jo greit hvis turen er mest for å shoppe.

5. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Siden hotellet mitt er på Ginza, så tenkte jeg å bruke litt tid på det området.
    På ankomstdagen sent på ettermiddagen får jeg noen timer der. Deretter på dag 1 blir det mer Ginza, og jeg ser nå jeg nok utvider det til å inkludere Shimbashi og Akasaka + Roppongi.

6. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Du kunne jo gått til Tsukiji fra Ginza og sett på fiskebutikkene der og spist sushi eller andre fiskeretter også.

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Flytter denne ut.

For innreiseregler er det best å forholde seg til offisielle kanaler. Det er mange som mener mye om mangt.

For innreiseregler som nordmann er UD sine sider gull, merk at dette først og fremst gjelder visuminformasjon https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/
    For fullstending info kan du bruke oppslagsverket til flyselskapene/IATA.
    https://klm.traveldoc.aero/
    Det er ikke KLM sin database, kun deres logo på en tjeneste levert av en tredjepart. Her kan du søke opp alle kombinasjoner over hele verden.
    https://www.iatatravelcentre.com/
    Jeg ser at IATA nå har pusset opp verktøyet sitt og det er nå litt mer brukervennlig.

Fra Travel DOC

upload_2025-9-8_14-0-38.png

Fra IATA:

upload_2025-9-8_14-0-52.png
    upload_2025-9-8_14-1-5.png

paron, jgroneng and Nordlands like this.

Del denne siden