God morgen fra utenlandskantina på OSL. Nå er det nøyaktig en måned siden forrige utenlandstur, så nå er det definitivt på tide å få litt luft under vingene igjen. Vi starter selvsagt med en turbil København først før vi skal fly videre til et nytt land for oss alle. Riktig god fredag, alle.
God fredag fra Oslo, her er det heldigvis snart helg, og ingen reiseplaner akkurat nå. Prøvde å dele et "fun-fact" med fruen i går, det viste seg at jeg hadde flydd opp og ned til CPH med samme maskin fra SAS hhv onsdag og torsdag, viste seg at hun slettes ikke ble imponert over denne type detaljkunnskap, så tenker det er bra en har IF å falle tilbake på
God morgon frå sluddet i ein vakker dal i Sunnfjord. Her er det heimekontor og hardt arbeid. Madammen & co skal på helgetur til København i dag og på konsert, so då skal eg og avkommet styre residensen. Vi er halvvegs i mars, og eg har ein kompanjongbillett som må tingast med før månaden er over. Hårda bud
God morgen fra et veldig vått Oslo. Bakte kake til kontoret i går og det meldes om skikkelig digg mat fra kantina, så dette kan bli en solid og sosial arbeidsdag! Ha en solid en! Jeg har forsøkt samme og det blir sjokkerende lite jubel av slikt, merkelig nok!
God formiddag fra hjemmekontoret. Det regner sidelengs, så vi får iallfall "vasket" vinduene på den ene siden av huset. I dag blir det innedag, også håper jeg morgendagen bringer bedre vær, for da skal jeg være ute. Nå må jeg gjøre ferdig en arbeidsoppgave jeg har skjøvet foran meg litt for lenge. Det skal bli deilig å ta helg og vite at det er gjort! ha en fin en!
Fly er fly , sier fruen! Ser du ikke forskjell på dem? Joda, noen er store og noen er små! Jeg liker best de store for der er del ligge/sove seter ..... I dag er det sludd på solkysten
God morgen (?) fra Scandic Nidelven i Trondheim. Var usikker om vi skulle klare å lande på Værnes i går, men gikk akkurat med en nær-wingstrike ved touchdown. Blåste godt ved avgang på SVG også. I slike værforhold man virkelig setter pris på gode piloter, så de fikk en applaus av samtlige etter landing. Nå går turen mot Oslo om noen timer, ser frem til en helg fylt med dystert vær i hovedstaden… Etter kansellert OSL-BGO på mandag, så fikk jeg re-routet meg via CPH, og med same-day-change skal jeg ta morgenflyet til CPH (og kveldsflyet til TRD) og dermed utnytte en «gratis» dag i den danske hovedstaten.
God formiddag fra Porsgrunn. Tog til OSL i kveld- Radisson Red og avreise CPH-MIA lørdag. Fikk snekker på besøk her, han skal legge 35 kvm innetak i stua mens vi er vekk. Han tok en sjekk av MDF planken som jeg har fått i hus.. og det var feil type J@vla glad vi tok en befaring, hadde vært krise å rote med sånt når man ikke er hjemme. Byggmakker fikk en streng telefon, og de har allerede levert rette materialene og hentet feilvarene. Ha en bekymringsfri helg
Morn fra vest! Her er det regn- og sluddbyger som er «in». Godt jeg også er «in», misunner ikke utearbeid i dag. Mye kaffe og IF, jeg vingler mellom fornuft og galskap, skal man ta en dag i Lima neste uke? CT’en må brukas! Ha en vinglefri helg!
Lunchhilser fra hjemmekontoret i hovedstaden. Etter å ha sittet noen timer værfast her, delvis i frykt for at trær skal blåses ned over balkong og vinduer, måtte det mentalmedisin til. Så, vips, ble det booket Thailandtur til høsten! Når det i tillegg er kun få timer til helg, med løfter om skalldyrbonanza i kveldingen, vel da er humøret akkurat der jeg liker at det er. Ha en fortreffelig fredag!
God tidlig ettermiddag fra Stokke.. Så denne overskriften i lokalavisa i dag: Noen som kjenner detaljene? Betyr det 2 i stedet for 1 daglige avganger til CPH?
Om det er med KLM, så hadde jeg tatt den Havnet på sykehus sist (la gå: eneste) gang jeg tok en dagstur til Lima, så skulle gjerne fått sjekket ut pyramidene og gamlebyen om jeg fikk en ny sjanse.
Ingen flytur på fredag den 13., prøver meg på vinkjelleren til Grand i stedet. Schedule change på fem minutter hjem fra høstferien i syden, så gratis ombooking til direkteflyet som er stappfullt og dritdyrt smakte godt. K
God kveld frå innanriksbua på Galemoen! Endeleg skal eg ut å fly! Billettane er skaffa med Mastercards halvpristilbod på poengbillettar som er fint for lommeboka For å gjera logistikken på returdag enklare så tok eg bilen hit, men parkering på P6 har vorte uhorveleg dyrt mot sist gong I 2024 betalte eg 600 kr for sju døgn, no betalar eg 1 400 kr for tre døgn Vel-vel, dei serverer vaffelkake, då! Ha ein fin kveld, godtfolk!
Takk for fakta/detaljer. Knall om man er i nærheten av TRF. Jeg bruker den som backup selv, siden jeg bor vest i Oslo og reisetiden er 1,5t time til Torp og 1t til OSL. Ikke allverdens forskjell, om man tar med at Torp tar ca 6 minutter fra man parkerer til man er på gate. Kan ikke si det om OSL... Men fly tar av kl 06? Og det er en glad-nyhet?
God ettermiddag/kveld fra Miami. Blir litt Insidesailor idag da har flyttet meg ombord Royal Caribbean sin Wonder of the Seas for et kort cruise. I dag er det gråvær og regn på menyen, men det harde livet fortsetter. Må finne ut hvor jeg skal gjøre av meg på mandag. Kommer jo tilbake her tidlig på morran, men SAS ikke går før langt på kvelden og selv om en er flynerd så frister ikke 12 timer på MIA så mye.
God kveld. Bil for meg i dag, OSL-OLA. OLA byr på vindstille, sjokkerende i seg selv så lite ekstra å melda bortsett fra at det er nattflygning med F35 og mye annet så ett helt herlig lydnivå.