Reiseforsikring på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av oslo.to.unknown, 19. juli 2023.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå følgende kort:

- Sas amex Premium (etter å ha satt elite på pause ut året
    - Curve metal
    - Sas Mastercard

og er nysgjerrig på om noen har satt seg inn i hvilket kort man faktisk bør bruke for å betale reiser mtp. best forsikring?

Kombinerer selvfølgelig med god reiseforsikring og reiseforsikring på jobb på toppen

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    113
    Curve reiseforsikring er uavhengig av om du har brukt kortet (bortsett fra leiebilforsikringen), men forsikring er relativt ubrukelig så ville ikke stolt på den uansett.

Husker jeg leste over SAS Amex Elite forsikringen og at jeg var skuffet over dekningene, men husker dessverre ikke hva.

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en regel om å aldri belage meg på forsikringen i kredittkortet. Det tror jeg kan være lurt da kredittkort har regler om det ene og andre.

1. Ha en helårs reiseforsikring med ønsket dekning
    2. Betal med kredittkort for dobbel dekning

Jeg syntes leiebilforsikringen til Amex Elite er bra.

Maggie liker dette
  4. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke Curve metal selv og kan ikke sie noe om det.

Men: Ettersom sykdom er det som potensielt kan bli mest kostbar vil jeg si at SAS Mastercard klokkeklar slår SAS Amex Premium. Førstnevnte dekker reisesyke mens SAS Amex ikke dekker sykdom.

Ellers har jeg oppfatning at mange dekninger i reiseforsikringen gjerne dekkes gjennom andre ordninger også. I hvert fall med SAS har jeg aldri hatt problemer med å få erstatning ved skadet eller forsinket bagasje, care ved forsinkelse og lignende (det kan selvsagt være mer problematisk om man flyr mye i land eller med selskaper som ikke må forholde seg til EU261). Samtidig er det jo gjerne slik at det som ikke dekkes av flyselskapet, som f.eks. streik eller force majeure, heller ikke dekkes av forsikringen.

Del denne siden