Prøver å snekre sammen et reisebrev fra fruen og min sin tur til Maldivene nå i sept/okt. Turen ble ordnet via gold.dk, og kostet 280.000 eb poeng. Alle legs i biz. Maldivene krevde negativ PCR-test max 72 timer gammel. Vi kjørte da fra Porsgrunn søndag, og inn til Oslo S- for å fikse fersk test. 1500kr pp med SAS bestillingsnummer. Hadde kosta 2500 på Dr.Dropin på OSL. Dro videre Gardermoen. Hadde en voucher fra en tidligere avlyst tur, på Quality Gardermoen Hotel. Så i app at vi var blitt oppgradert til "suite"- rom 2042. Gold medlem. Parkering rett ved hotellinngang. 130 kr for en natt. Automat. Hotellet var nesten helt folketomt. Stengt bar/ brasseriet x. Fikk tilbud om å kjøpe brus / øl fra resepsjonen. Nevnte at en fordel var gratis vann/mineralvann, og fikk da en cola zero. "Suiten" var et ganske lite rom med utsikt over bakgård- ingen velkomsthilsen til gullmedlem heller. Dro med drosje til Jessheim og fikk to øl på fotballpub. Flakse Man U fikk hora til seg 3 poeng på overtid. Dro videre til Sumo Jessheim, og spiste herlig maki ++
Mandag morgen. Fikk parkert på Dalen som vi pleier. 680 kr for 14 dager. Innsjekk på SAS skranke. Måtte vise vaksinebevis, pcr test, imuga-innreisetillatelse til Maldivene som vi fylte ut på søndag. Damen i SAS skranken klarte å sjekke inn bagasjen og oss helt frem på en billett. Fikk en drøy time på gullstuen, som var åpen for alle. Fikk hilst på @Wiolenze som klarte å si god tur. Aner ikke hvordan han kjente igjen meg. Har koala profilbilde og maske på loungen?
Fant to deilige liggestoler med utsikt over rullebanen. Ble ganske mange glass bobler til slutt. Hørte javn popping i fire timer. Nydelig cremant.
Det var også selvtapp av øl- og røykerom på loungen. Spiste bare no snacks. Så ikke ut til å være allverdens av matutvalg.
Nest leg FRA-IST Tk A320 Neo Veldig gode seter og flott skjerm på dette flyet. Men slakkt crew. Ikke noe pre-departure drikke, klut, eller noe som helst.
Fikk også en hovedrett som heter Turkish meatball. Var seff sauekjøtt, noe som jeg ikke er stor fan av.
Ankomst Istanbul. Her hadde vi 7 timer transfer Biz lounge stengt. Kom inn i Miles&Smiles lounge, som visstnok er lik. Må si at forventningene til loungen her var høyere enn opplevelsen. Syltynt matutvalg, et kjøleskap med drikke- øl-brus-vann. Stod en bortgjemt vintralle i en krok. Ingen sprit å oppdrive, for de som vil ha sånt.
Omsider siste leg IST-MLE TK730 A330-300 Nå var klokka 02.10, så det var bare å få flata ut sete for å sove. Hadde med egen pute i kabinkofferten- hater å sove med hodet flatt på madrassen. Funka fint- sov 5-6 timer.
Først ut av flyet. Gjennom immigration, priority på kofferter virka- på alle kolli I speedbåt. Tok maks 35 minutter tilsammen. For en glede. Ca 32 grader på flyplassen. Åpent ut- lite vegger og tak av palmeblader??
Båtturen til Cinnamon Dhonveli tok 25 minutter. Kapteinen ombord var et råskinn, og det ble "a bumpy ride"
Innsjekk på hotellet gikk glatt. Velkomstdrink og transport ut til Over water Suite med el golfbil. Og for en suite. Vanvittig bra. Ligger masse bilder på hotels.com for de som vil se mer.
Okay- da nærmer det seg avløs her fra prosessindustrien. Skal jobbe til natta igjen, og kan legge ut "resten" da hvis det er interessant. God natt
Herlig! Blått hav som det der er noe fruen "maser" om. Jeg er ikke noe havperson, men får vel bøye meg etterhvert, så lenge vi kan fly standmessig tåles mye.
Takk, takk for et innblikk i denne herlige reise. Men fortell litt mer om fly reisen, mat og bobler? Lougen var nitrist fikk jeg inntrykk av , ingen mat, bobler? Gledes til resten