Det er mitt første reisebrev som jeg ønsker å dele her på InsideFlyer. Mitt alder på 21 år, noe som er relativt ung med tanke på gullstatus og som flyr på Plus istedenfor ungdomsbillett (GO). Jeg bestilte flyreisen da 4X kampanje ble kjent og jeg har kvalifiserende periode jan-des, derfor er det perfekt timing for å forlenge gullstatusen min. Idag så ventet jeg på at vennen min skulle komme og levere meg på flyplassen, så hadde vi utfordring dagen før (det går bra med oss alle sammen). Da endte det opp med at jeg kjører til flyplassen, det viste seg være klok. For evt jeg får positiv svar på retur, så eneste unntak fra å bli innlosjert på karantenehotell er egen bil, ikke sånn at en henter på flyplass nei. Jeg skal kjøpe kjøtt og grønnsaker (ja der smaker sakene bedre enn på norske matbutikker), da er det lurt å være sikker på at de får bli kjørt rett hjem etter landing. Anyway, valget står mellom Dalen parkering og P2, jeg gikk for P2 da jeg får beholde bilnøkkelen min. Dalen parkering bruker transport og de kan jeg ikke bruke hvis jeg får påvist hersens viruset. Da jeg hadde 10 min igjen til innsjekk stenger, så det var litt stress og en lekse til neste gang er å møte opp flyplassen tidligere . Jeg brukte fasttrack, visste seg ikke være klok da mange glemte hva de pakket seg inn håndbagasjen (gud vet). Jeg fikk endelig gjennomført security 15 min før avgang, boarding startet da jeg hentet sakene mine. Jeg løpt gjennom nord pir, da gaten lå nest på enden av piren. Uff, det var stressende start på dag . Jeg fikk slappe av ombord cityjet med crj900, 2F med ledige seter rundt meg. Servering kom og det var ingen alkohol ombord og da fikk jeg flashback da jeg var 17 åring som tok musserende vin i rådhuset og lærer kom og varslet alle elevene under 18 om å levere tilbake glasset. Det var arrangert av forening som skoleklasse var med (hehe, ja vet at de servere også eplemust, flest av gjestene er godt voksen). Å bli behandlet som om andre vet bedre enn meg om alkobruken . Uansett, så det var brukbar flytur med Cityjet og jeg nøler ikke med å fly med dem igjen . Nå sitter jeg på gullstua i CPH, endelig for første gang i livet mitt (opprinnelig var Juli 2020 som skulle vært første besøk).
Endelig ny oppdatering her Etter å ha landet CPH, så forventet jeg ikke at det tok 15 min å gå fra gate til jeg satt meg i lounge med drink med vintersko (joggesko hadde vært bedre ) Etter å ha drukket diverse drikke, så føles det fremdeles trist å oppleve en slags post apokalyptisk atmosfære i CPH. Men jeg bærer optimismen fra @drsyk Sk2751 var klar for boarding og jeg må si at det er hakket bedre flytur enn OSL-CPH, for jeg får mat i tillegg (ordentlig oppsett, ikke den pokkers kube) Jeg er ikke stor fan av laks, men likevel synes jeg at retten var god. Endelig har jeg date med Mikkelers Selv om flytur tar ikke mer enn 55 minutter totalt mellom København og Warszawa, så spurte CC om en annen øl til meg og jeg ba om rødvin, de kom med rødvin med en ny kopp såklart De var dessverre tomt for gin og tonic som jeg har lyst å prøve oppe i lufta men de beklaget ihvertfall og informerte om utfordringer med leveransen av alle produkter. Selv om jeg har flybillett i Plus, så trives jeg godt med å ta tog fra flyplassen til sentrum med billett som kostet 4,4 zloty som tilsvarer under 10 kr, turen tok 25 minutter totalt og sjekket meg inn på Hampton by Hilton som basis medlem i hilton honors. Jeg fikk å bo høyere etasje og gratis velkomstdrink selv på 3 stjernes hotell, det gir mye valuta for penger, hotellrommet for meg selv koster 200 zloty som tilsvarer ca under 500 kr pr natt helt sentrum i Warszawa.
Tusen takk for tilbakemeldinger! Igår kveld avsluttes med kirsebærlikør på 30% på 200 ml (litt kraftig ), det går ikke an å kjøpe i polet, men i Polen Tok bilde for å vise det til dere: Idag bråvåknet jeg kl 05:30 og bare tenkte at det er ikke sengen min som jeg brukes til og fant ut at jeg er i hotellet . Egentlig det er deilig følelse, da jeg vet at jeg er på ferden og gleder meg igjen til lignede følelser i fremtiden Jeg gikk ned til buffe før andre kommer og plukket opp sånn en internasjonalt tallerken og polske tallerken (sylte agurk er obligatorisk!): Buffe imponere meg ved at man kan lage vaffler selv og utvalget av søtsaker Maten var veldig varierende med kaldt og varmt. Man kan også ta med take away kaffe fra hotellet Hampton, du har gjort en veldig bra jobb! Nå resten av dagen skal jeg ut og handle og eventuelt tar massasje. Reiser hjem imorgen så jeg får ta med noe godsaker fra Polen