Det ser ikke ut som det blir flere flygninger i år, neste flytur er ikke planlagt før 9.jan. Måtte avbestille noen langturer i begynnelsen av året i år, men tok det igjen senere med 3 langturer i perioden jun-sep. Litt ekstra flygning i Norge pga. flytting, regner med færre flygninger neste år. Antall flyvninger: 99 Antall netter på hotell: 85 Antall kilometer flydd: 98.835 Tid i lufta: 179t 35min Destinasjoner: OSL, MUC, SVG, TRD, BCN, SKN, VIE, HND, KIX, IAD, DUS, LHR Mest besøkte flyplasser: OSL (62), AES (33), BOO (33) og TRD (20) Mest brukte selskaper: SK (58), WF (18), LH (11) Mest flydde flytype: A320neo Nye flyplasser: BCN, SKN, VIE, KIX, IAD Nye fly: B748, A346 Nye selskaper: ANA, Asiana, Eurowings, Brussels Beste lounge/bakkeservice: FCT Beste flymåltid: NH C LHR-HND Verste flymåltid: Spinat-wrap hos SAS i begynnelsen av året... Beste destinasjon: Osaka Beste opplevelse: Teppanyaki i Yokohama Verste opplevelse: Retur til BOO pga. svidd lukt i cockpit. Nyttårsforsetter: Fly longhaul med ST Annet: -
Da har også jeg gått in for landing for 2024 (hvis planen holder) Ett noe roligere år enn 2023, men allikevel mer spennende. Antall flyvninger: 40 Antall netter på hotell: 58 Antall kilometer flydd: 98 164 Tid i lufta: 147t 58min Mest brukte selskaper: SK, ET Beste lounge/bakkeservice: FCT (FRA) Beste flymåltid: LH F FRA-PVG Beste destinasjon: SEZ
Antall flyvninger: 82 flights Antall kilometer flydd: 143 531 (3,6x around the world) Tid i lufta: 231 timer Destinasjoner: SGN (2x), PQC, DAD, BKK (2x), EVE, CGK, MNL, HND, MAD, OTP, BOS, PVG, FOC, TSA/TPE, SIN, TLL Mest besøkte flyplasser: OSL (40), TRD (26), EVE (10), BKK (8), MUC (6), SGN (6), TPE (5), AMS (4) Mest brukte selskaper: SK (41), BR (5), KL (4), LH (4), VJ (3), NH (2), KE (2), SV (2) Mest flydde flytype: A320neo Nye flyplasser: PQC, CGK, LGW, MAD, OTP, JFK, BOS, ICN, FOC, TSA, CAN, JED, CAI, TLL Nye fly: - Nye selskaper: VietJet Air (VJ), Air Europa (UX), Tarom (RO), Virgin (VS), Korean Air (KE), China Eastern (MU), Xiamen Air (MF), China Airlines (CI), Kenya Airways (KQ), Vietnam Airlines (VN), Garuda Indonesia (GA), Saudi Airlines (SV), Air France (AF) Lengste forsinkelse: 2t 23m Total forsinkelse: 18 timer Antall forsinkede flights: 36 Antall kansellerte flights: 0 Beste lounge/bakkeservice: LH F Lounge trolig. Men også 1903 loungen i MAN var bra. Delta Sky Club i BOS. Beste flymåltid: NH F, SV C, GA C Verste flymåltid: Husker det ene måltidet som ble servert av EVA Air fra BKK-VIE som ganske dårlig. Beste destinasjon: Ingenting slår Vietnam/Thailand i år. Beste opplevelse: Fly jorda rundt med @Kjetil L for million challengen. SGN/PQC/BKK med brosjan, siste farvel med ANA First Verste opplevelse: TAROM og Bucharesti flyplass. Men også economy med Air Europa Nyttårsforsetter: Fortsette å booke noen kule destinasjoner med SkyTeam i 2025 Forhåpentligvis F!
Jeg er jo i prinsippet sluttet å fly! 7 kvalifiserende flygninger mot EBD og 32525 kvalifiserende poeng (inkl. MC= 10000 og AMEX=20000)…. det rekker jo ikke til Gull en gang. Nye flyplasser: TPE, BEG og PEN Nye flyselskaper: EVA og Thai Lion Air Beste flygning: Singapore Airline A380 i 2. etasje sete 91D LHR-SIN Beste flymat: EVA (BKK-TPE) Beste flyopplevelse: Bli behandlet som VIP som eneste Gull medlem ombord hos Thai Airlines på flygningen BKK-OSL. Beste Lounge: FCL MUC Mål for 2025: Fly til EBD og kanskje Senator(?), man må jo sette seg høye mål!
Har ikke stålkontroll, men det er nok noe slikt som dette: Antall flyvninger: Usikker, men rundt 60 Antall kilometer flydd: Tipper rundt 150.000 Tid i lufta: Ingen anelse Nye flyplasser: IST, JED, CAN, SGN, CGK, ICN, PVG, TPE, TSA, XMN, NBO, NRT, HND, ATL, CUN, MEX, CHQ, Nye fly: Ingen anelse Nye selskaper: Air Europa, Xiamen, Kenya, Tamos, Saudi Arabia, Garuda, Korean, ANA, China Eastern, China Airways, Vietnam Airlines, Aero Mexico, Virgin Beste lounge: AF på JFK, mitt første møte med Air France lounge var en veldig hyggelig opplevelse. Verste lounge: Usikker på om det er China Eastern sin lounge på ICN, eller om det var en annen operatør, men vi fløy uansett med China Eastern – og loungen var slik jeg hadde forventet en lounge i Nord-Korea. Totalt katastrofe, mye dårligere enn i Buchuresti. Beste flymåltid: Thai Airways fra Oslo til Bangkok – mye fordi det var første tur med jentene i business og de koste seg! Verste flymåltid: China Eastern i snøstormen i Seoul Beste destinasjon: Umulig å velge bare 1, masse gode opplevelser: Kenya, Ho Chi Mihn, Tokyo, Cancun, Mexico City, Guangzhou, Koh Samui. Fantastisk reiseår! Beste opplevelse: Ta med begge jentene på business da vi fløy til Japan via Thailand i sommer. Trynet på minstejenta da hun satt og koste seg med mat og drikke og latteren hennes da hun ble tilbudt vodka av flyvertinna (det ble hun på SAS business også i høstferien da hun bestilte en mocktail og ble spurt om hun ville ha litt vodka i den – hun var 14!) Verste opplevelse: Snøstorm i Seoul førte til at vi ble sittende i China Eastern i fjorten og en halv time før vi endelig kom oss til Shanghai. Vi fikk mat to ganger, samme mat hver gang og det var en skikkelig kjip tofu-rett. Dette etter vi hadde opplevd den suverent dårligste loungen i ICN siden vi fløy fra en annen terminal enn alle de andre Sky Team-selskapene. Nyttårsforsetter: Må jo finne en morsom måte å bruke de 2 millionene poengene vi skal få inn på kontoen snart. Overtale gutta til en blåtur – jeg har noen gode planer. Annet: Ble 5 nye land i år, målet er å klare minst 5 nye land også neste år, selv uten en millionjakt.
Årets siste flyvning var denne uken og jeg kan lukke reiseloggen for året. Pakket sammen livet i Oslo og flyttet vestover. Over sommeren gikk det store volumet av flyvninger fra privatreiser til jobbreiser. Begynt jakten på favoritthotell i byen. Neste år blir sannsynligvis litt færre flyvninger. Antall flyvninger: 48 Antall miles flydd: 14 470 Tid i lufta: 51 timer Mest besøkte flyplasser: OSL (43), BGO (41), TRD (4) Mest brukte selskaper: DY (26), SK (20), WF (2) Mest flydde flytype: 737-800 Nye flyplasser: KEF Nye fly: 737 MAX 8... Beste flymåltid: Medbrakt Verste flymåltid: SAS' barnemeny med knusktørr pasta Beste destinasjon: Island
Nå har jeg kun en siste reise igjen i år, nemlig til Argentina i romjulen, så på tide å oppsummere året. Antall flyvninger: 94 Nye destinasjoner: Los Angeles, Delhi, Jaipur, Agra, Katmandu, Malta, Ushuaia Mest besøkte flyplasser: SVG, OSL, FRA, CPH Mest brukte selskaper: SK (74) og LH (10, totalt 13 med LH-gruppen) Mest flydde flytype: A320neo Nye flyplasser: LAX, DEL, KTM, MLA, USH Nye flytyper: ingen Nye flyselskaper: Air India, JetSmart Beste lounge/bakkeservice: Enclam Privé, kontraktlounge i Delhi som tilbys bla av LOT med business-billett. Beste flymåltid: Swiss business (ZHR-DEL) Verste flymåltid: SAS plus Beste destinasjon: Det gylne triangel i India. Beste opplevelse: Hiking i fjellene ved Nagarkot i Nepal og grottedykking på Malta. Verste opplevelse: Spinngal sjåfør i Brussel som prøvde forbikjøring av trikk på innersiden, halvveis oppå fortauet. Jeg satt i baksetet med hjertet i halsen. Nyttårsforsetter: Satser på å oppnå Diamond også neste år. Har nesten fullt opp med fritidsreiser for neste år allerede, med tre turer til USA, naturreise i Øst-Finnmark og en tur til Grønland. Tenker å booke noe spennende med Skyteam, men det blir trolig ikke før i 2026. Har to CT opptjent i år som må benyttes ila -25, men har avventet i håp om bedre tilgjengelighet av bonusbilletter og mindre SAS IT-styr. Annet: Skal på en spennede reise nå i romjulen/nyåret. Skriver trolig reiseskildring.
Gjenstår 3 flygninger, men inkludert dem tid for å mimre litt over året. Nådde nyttårsforsettet fra i fjor om å besøke alle kontinenter (unntatt Antarktis) på ett år. Antall flyvninger: 84 Antall netter på hotell: 104 (5 Afrika, 5 USA, 7 Sør-Amerika, 11 Australia (og NZ), 20 Norge, 28 Europa forøvrig og 28 Asia) Antall kilometer flydd: 181 058 Tid i lufta: 273t 16min Antall flyplasser i 2024: 42 Antall flyselskaper i 2024: 22 Antall flytyper i 2024 : 23 Antall land i 2024: 29 Nye flyplasser: DOH, SCJ, WAW, VBY, CAY, BIO, LGK, BLR, CMB, EBB Nye fly: E-195-2 Nye selskaper: SriLankan, Scoot, Royal Jordanian, Air India, Aegean, LOT, Qatar Beste lounge/bakkeservice: AI F Bombay Beste flymåltid: Delt mellom RJ C AMM-DOH og EK F BKK-HKG Verste flymåltid: Ingen, men mest skuffet over QR C Nyttårsforsetter: Har ambisjon om å oppleve et nytt selskap med F i året. Drømmen er JAL for 2025.
Det ble et år preget av jobbreiser til Aarhus, status match med Lufthansa-gruppen og selvfølgelig gjengangerne: familiebesøk til Norge og Taiwan, samt shoppingturer til Japan. Antall flyvninger: 41 Mest besøkte flyplasser: ARN, AAR, BMA, TPE Mest brukte selskaper: SK, LH, BR, AY, TF Mest flydde flytype: A321 Nye flyplasser: Ingen Nye fly: Ingen, tror jeg. Beste flymåltid: LX F Verste flymåltid: TG Economy longhaul, tett fulgt av SK Economy longhaul Beste reiserelaterte opplevelse: Mange fantastiske gåturer i og rundt Taipei Verste reiserelaterte opplevelse: TG Economy longhaul, fy f*** hvordan de har synket til bunns til nivå med SAS og Finnair hva gjelder service, mat og komfort.
Reiseåret 2024 er over for min del også: Antall flyvninger: 154 Antall kilometer flydd: 285,845 Tid i lufta: 448 timer pg 30 min Destinasjoner: LAX, TRD, BCN, SVG, AMS, VIE, SIN, DOH, ALA, ORD, MAD, LIS, LHT, LJU, PRG, MUC, FRA+++ Mest besøkte flyplasser: OSL (81), FRA (55), MUC(33) DOH(18), PRG (13), LJU(12), LHR (10) Mest brukte selskaper: LH(88), QR (18), SK (18) , BA (10), LX(6) Mest flydde flytype: A320neo(33) Nye flyplasser: Nei Antall flights i F: 7 Nye fly: Ingen interessante utestående Nye selskaper: Nei Beste lounge/bakkeservice: FCT i FRA Beste flymåltid: kaviar hos LH og surf&turf Verste flymåltid: SK Beste destinasjon: DOH Beste opplevelse: Ha med fruen til LAX og DOH Verste opplevelse: SK flights Nyttårsforsetter: Fly mer first
Avslutta flyåret 2024 med HAN-PHQ med Vietjet i går. Veldig positiv opplevelse med god service i fremste del av kabinen. Antall flyvninger: 33 Flights i F: 6, alle med LH Mest besøkte flyplasser: FDE, BGO, OSL, FRA, CPH, ICN Mest brukte selskaper: SK, LH, WF Mest flydde flytype: DH8A Nye flyplasser: DAD, PQC, ICN, DMG, HAN Nye fly: Ingen, trur eg. Beste flymåltid: LH F Verste flymåltid: Ingen spesielle Beste reiserelaterte opplevelse: Mange fantastiske opplevelsar knytta til rundreise i Vietnam i slutten av 2024. Verste reiserelaterte opplevelse: Holdt på å miste LH F pga WF kansellerte flygning til Oslo. Redda det i siste liten med leigebil og buss.
Antall flyvninger: 96 Antall kilometer flydd: 201.034 Tid i lufta: 302t 55min Destinasjoner: Aberdeen, Amsterdam, Bali, Berlin, Brisbane, Cairns, Los Angeles, Mexico City, Nha Trang, Okinawa, Paris, San Francisco, Singapore, Sydney, Tallinn, Tokyo Mest besøkte flyplasser: BGO (33), OSL (11), ARN (11), FRA (10), TLL (9) Mest brukte selskaper: SK (49), LH (19), TG (6), SQ (4) Mest flydde flytype: A320neo (27) Nye flyplasser: ABZ, BER, BNE, CNS, CXR, DPS, HAN, ICN, KIX, MXP, OKA, SIN, SYD, TPE Nye fly: B787-10 Nye selskaper: EVA, Singapore Airlines, Vietnam Airlines, Vietjet Airlines, Virgin Australia Beste lounge/bakkeservice: FCT Beste flymåltid: LH F FRA-MEX Verste flymåltid: De nye vegetar wrapene til SAS er helt horrible. Beste destinasjon: Delt mellom Singapore og Okinawa Beste opplevelse: Snorkling på Great Barrier Reef Verste opplevelse: Turkish Airlines sin håndtering av irrops og delayed bagasje Nyttårsforsetter: Fortsette trenden med minimum 1 reise per måned For å være et par som reiser utlukkende i privat regi må jeg si at årets resultat er meget bra. Mange nye destinasjoner og land, og ett nytt kontinent på listen. 4 CT reiser ble gjennomført, så utnyttelse av mulighetene som var i *A føler jeg har vært høy. Det gjenstår hjemreise fra Vietnam rett over nyttår, og en siste *A reise ligger i listen for neste år, med SEZ i påsken. Spent på om denne blir gjennomført som planlagt, og uten problemer. Lite planer er lagt for bruk av neste års CT budsjett, usikkerheten rundt Skyteam og hvor mulighetene finnes er fortsatt høy. Det skal også sies at EB kontoen ligger på bare rundt 200k poeng, så det må gjøres en større innsats for å opprettholde reisevanene. Dette får en grei boost av 2 stk SK Biz bookinger for cash til BKK og YYZ.
Antall flyvninger: 52 (21 i jobbsammenheng og 31 privat). Ned fra 72 i 2023 Antall netter på hotell: 80+ Antall kilometer fløyet: 63.300 Tid i lufta: 107t 55m Destinasjoner (ikke i rekkefølge): DAL, IAD, VCE, KRK, GDN, AGP, SVG, BGO, BOO, TRD, EVE, AES Mest besøkte flyplasser: OSL (31), CPH (15), BGO (8), WAW (8), GDN (6) Mest brukte selskaper: SK (33), LO (8), LH (4) Mest flydde flytype: A320Neo Nye flyplasser: DAL, KRK, VCE, AES Nye fly: E170, A321LR Nye selskaper: Brussels, Delta Beste lounge/bakkeservice: LO Elite Lounge WAW. Beste flymåltid: SK931 i C Verste flymåltid: Ikke noe som står ut Beste destinasjon: IAD Beste opplevelse: SK C til/fra LAX A330/A350 samt A321LR i Tronsete til/fra IAD kommer høyt opp Verste opplevelse: Loungen på WAW under ombygging var stappfull (I-landsproblem…) Nyttårsforsetter: Finne billetter til Asia Annet: For første gang siden 80- og tidlig 90-tall ble det flyvninger i samtlige av årets tolv måneder. Ikke bare det, men EBD ble opptjent utelukkende på poeng fra flyvninger, ikke ved hjelp av Elite, Saga og SAS MC. Ingen uttelling på SA bonusreiser i 2024, med SAS’ nye regel om bestilling av reise minimum 3 dager før avreise ble alle håp om en ekstra F-tur knust. Litt plaster på såret ble en spontantur til Washington DC med vesla i vinterferien, da ble også A321LRs tronseter testet ut (fine på dagflyvninger, litt for trangt til bena til komfortabel soving) Året ble ellers preget av flere jobbreiser enn i 2023, mesteparten innenriks men i det minste en tur til Dallas Love Field via LAX. En halvering av fritidsreiser, to turer til Sør-Amerika dro kraftig opp i 2023 . Notert en oppgradering fra Eco til C med Brussels på strekningen BRU-AGP.
Antall flyvninger : 87 (46 innenriks og 41 utenriks) Antall kilometer : 66 397 Tid i luften: 131t 40m Destinasjoner: BGO, TRD, SVG, EVE, CPH, HEL, LHR, MAN, VIE, JER. Mest besøkte flyplasser: OSL (62), HEL (25) og LHR (21) Mest brukte selskaper: DY (28), AY (25), SK (21) og BA (11) Mest flydde flytype: 737-800 Nye flyplasser: ingen Nye fly: ingen Nye selskaper: ingen Beste lounge/bakkeservice: Cathay first class LHR T3 og Finnair premium non-Schengen på HEL Beste flymåltid: Kanskje ikke den meste spennende maten, men det faktum at BA serverer full middag mellom LHR og JER med flytid på ca 50 min. Hører dere SAS, det er fullstendig mulig å servere også på korte flighter. Verste flymåltid: SAS som serverte noe ubestemmelig i butterdeig med spinatfyll Beste destinasjon: Alltid fint med en tur til Storbritannia når man er over middels interessert i engelsk fotball og nok er ganske anglofil Beste opplevelse: Alltid fint å fly AY sin A350 intra-Europa Verste opplevelse: DY ut fra BGO en ettermiddag i januar med storm i kastene, flyet som sjanglet sidelengs nedover rullebanen mens vinden kastet oss hitnot dit, også lynnedslag rett i vingen når vi tok av. Vi kom oss helt trygt til OSL, men var ikke noe særlig fin opplevelse. Nyttårsforsetter: Fly på hver ukedag og i hver måned også i 2025 Annet: Rekvalifiserer for BA gull også dette året, men 2025 blir vel dessverre siste år etter endringene som ble annonsert i går Ellers har det vært et år med mange flere jobbreiser enn jeg hadde trodd, det er også årsaken til at DY ble mest flydde selskap pga jobbens litt kjipe reisepolicy om å alltid ta det billigste. Ser ut som det blir en del turer også i 2025, så kanskje blir DY mest brukte selskap også neste år, vi får se hva året bringer.
Her er min oppsummering av2024. Antall flyvninger: 26 Antall kilometer flydd: 26 681 Tid i lufta: 46t 55min Destinasjoner: OSL, BER, LHR, BOM & SVG Mest besøkte flyplasser: 1. Plass - Trondheim Lufthavn Værnes (18) 2. Plass - Oslo Lufthavn Gardermoen (16) 3. Plass - Stavanger Lufthavn Sola, København Lufthavn Kastrup & Amsterdam Lufthavn Schiphol (4) Mest brukte selskaper: Kun flydd SAS (20), KLM (4) & Norwegian (2) Mest flydde flytype: Airbus A320Neo (13) Nye flyplasser: Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport (BOM) Nye fly: Airbus A330 - KLM KL877/878 AMS-BOM-AMS Nye selskaper: - Beste lounge/bakkeservice: SAS loungen på CPH Beste destinasjon: Den destinasjon som utmerket seg i år var Mumbai (BOM) da det var første tur til India. En opplevelse å oppleve folkemengden, trafikken og alt rundt. 14 fantastiske dager! Beste opplevelse: Flymessig vil jeg kanskje fremheve oppgradering til business på TRD-AMS i gate. Verste opplevelse: Norwegian fra Oslo. Ikke på grunn av Norwegian, men sidemann tok av seg sko og satt barfot hele turen... Nyttårsforsetter: Mere flyvninger i 2025. Komme meg tilbake til Nord-Norge, samt satse på at man får en jobbtur til Asia igjen. Annet: Håper på å få tak i fine langdistanse bonusturer i 2025.
Da er det slutt på moroa for denne gang: Antall flyvninger: 77 Antall netter på hotell: 69 Antall kilometer flydd: 126 892 Tid i lufta: 198t Mest brukte selskaper: SK, LH Nye destinasjoner: IST, GDN, BER, KRK Nye flyselskap: WizzAir, Alaska Air, Delta Beste lounge/bakkeservice: Delta SkyClub LAX (jeg setter ikke standarden så høyt i år, men denne var overraskende bra) Beste flymåltid: Turkish OSL-IST business Beste destinasjon: Istanbul (fantastisk og slitsom by på samme tid) Beste hotell: Sheraton Grande Sukhumvit (som stamkunde blir det oppgradering til Luxury Suite hver gang) Ikke så spennende, jobbmessig mye av de samme plassene og samme selskapene, men familien har fått utforsket mye sammen som er positivt.
Antall flyvninger: 20 Antall kilometer flydd: 43798 Tid i lufta: 117:29 Destinasjoner: OSL,LHR,BKK,TPE,VIE,FRA,HND,MMY,KIX,MUC,TRF,CPH,PEK Mest besøkte flyplasser: OSL 6 (), LHR (4) og BKK (4) TPE(2) Nye flyplasser: MMY,PEK Lengste forsinkelse: 1t 12m Antall kansellerte flights: 1 Beste lounge/bakkeservice: EVA Air i TPE Beste flymåltid: EVA TPE-VIE Verste flymåltid: TRF-CPE ( Dårlig, men vet ikke om det kvalifiserer - kort flytur) Beste destinasjon: Miyako Jima med sønnen på 4, Nydelig tur til skikkelig reisemål Beste opplevelse: SuperMario Land i Osaka Verste opplevelse: Strandet i Kina med kanselert fly og 24t visum / gikk på 747 i andre etage, og oppdaget at kona har blitt flyttet vekk fra sønnen og til 1 etage. Engang mellom OSL og FRA Nyttårsforsetter: Fly mindre og fly mer Vest!
Antall flyvninger: 36 Antall kilometer flydd: 115,755 Tid i lufta: 171t 25m Destinasjoner: HND, ICN, TPE, TSA, BKK, TAS, SKD, FRU, ALA, IST, VIE, MUC, FRA, CDN, BRU, LHR, CPH, OSL, SVG, ARN, TLL, LAX Mest besøkte flyplasser: OSL (14), CPH (8), TPE (6) Mest brukte selskaper: SK (17), BR (10), LH (3) Mest flydde flytype: A320neo Nye flyplasser: TAS, SKD, FRU, ALA, TLL Nye fly: Ingen Nye selskaper: HY (Uzbekistan Airways) Lengste forsinkelse: 50 min Total forsinkelse: 90 min Antall forsinkede flights: 2 Antall kansellerte flights: 0 Beste lounge/bakkeservice: *A Lounge LAX Beste flymåltid: Dumplings og kyllingsuppe fra Din Tai Fung (BR C, TSA-HND) Verste flymåltid: - Beste destinasjon: Tokyo Beste opplevelse: Familiebesøk på Taiwan Verste opplevelse: TK sin utdatert A332 biz-produkt IST-TAS + 50 minutters forsinkelse + aircondition som ikke fungerte mens sola grillet flyet en varm juli-ettermiddag på IST. Nyttårsforsetter: Booke en ST-bonusreise
Må være lov å si at reiseåret 2024 har vært litt meh... Noen kilometer har det jo blitt, men må ganske mange år tilbake i tid for å finne et år med færre flygninger og mer economy. Men man har da fått rørt litt på seg. Antall flyvninger: 42 Antall kilometer flydd: 93.162 (57.888 miles) Tid i lufta:140 h 23 min Mest besøkte flyplasser: OSL (20), YUL (14), TRD(13) og LHR(8) Mest brukte selskaper: SK (22), BA (8), AC (7) Mest flydde flytype: A320neo Nye flyplasser: PUJ Nye fly: - Nye selskaper: - Beste lounge/bakkeservice: Qantas LHR T3 Beste flymåltid: British Airways Business Class YUL-LHR (husker ikke hva det var, men godt var det) Verste flymåltid: Lufthansa YUL-MUC. Absolutt uspiselig. Beste destinasjon: PUJ (ikke så mye annet å velge i) Beste opplevelse: Hatt utrolig mye gøy i Montreal med diverse besøk fra Norge Verste opplevelse: Noe med Lufthansa/Frankfurt. Take your pick. Nyttårsforsetter: Som vanlig, fly mer og fly bedre
Antall flyvninger: 60 Antall kilometer flydd: 102153 km Tid i lufta: 155 t 54 min, 6,5 dager, 0,9 uke Destinasjoner: Brussel, Warszawa, Salt Lake City, Park City, Brugge, Vilnius, Praha, Bergen, København, London, Manchester, Tromsø, EZE, Århus, Cape Town, Gent, Białystok, Luxembourg og Helsinki. Mest besøkte flyplasser: OSL 33, CPH 18, BRU 8, FRA 8, ARN 6, ADD 4 og MUC 4 Mest brukte selskaper: SK 33, LH 11, AS 4, ET 4, SN 2, LO 2 og LX 2 Nye flyplasser: PDX, SEA, SLC, VNO, PRG, AAR, ADD, CPT og LUX Nye land: Litauen, Tsjekkia, Sør-Afrika og Luxembourg Nye fly: 737 MAX 9 Nye selskaper: Alaska og Ethiopian. Beste bakkeservice: FCT Beste Lounge: FCT Beste flymåltid: Litt vrient å huske, men vil tro det var på en F flyvning. Verste flymåltid: Bruker ikke så mye energi på negative opplevelser, så det husker jeg ikke. Beste destinasjon: Stå på slalom i Park City og opphold på Aquila Safari, Sør-Afrika. Beste opplevelse: Middag på Smak i Tromsø. Lykkeligste øyeblikk: Når jeg åpnet mailen ved landing etter flyvningen SEA-SFO og jeg og Jr fikk beskjed om CU fra Plus til C på SFO-CPH på vei hjem fra Park City. Nyttårsforsetter: Kanskje jobbe litt mer og reise litt mindre enn i år, ble 2 færre flyvninger i år enn i fjor. Så starter nedtrappingen forsiktig. Annet: Alle reiser er for moro skyld, ingen jobbrelaterte reiser på meg. Det meste av gode og dårlige opplevelsene på reise, er veldokumentert i reisebrevene fra i år. På 41 av de 60 flyvningene var Jr reisefølget. Men jaggu har han klart å slå meg i antall flyvninger i år