Reggae airlines (Virgin Atlantic) reisebrev 26

Tråd i 'Reisebrev' startet av tobeornot999, 17. juni 2026.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,073
    Bonuspoeng:
    183
    Vi spurte på vår første tur med VS om vi fikk ta med et eksemplar.
    På vår forrige tur til Orlando ble vi nesten oppfordret til å ta de med uten å spørre.
    Står dermed både sølv og gull belagt eksemplar på hylla. :)
    20260618_201700.jpg
    Mulig jeg må finne en ny tur med VS og krysse fingre for bronze eksemplaret også.

kjeeli, Baldrick, Teknolai and 13 others like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    T
    Mange takk, opptil flere nyttige tips der! :)

Til Virgin Atlantic sier jeg bare: cheeky buggers :p

20260618_191304.jpg

Ellers: litt drama i kabinen nå. Charlotte, som har vært super hyggelig er også litt treg. Tok for eksempel en halvtime for å få en øl, som nevnt over.

Jeg har bare smilt og tenker "det går seg til" - men nå har streng kvinnelig og eldre cabin service director tatt over. Hun som "kjente meg".

Var lett fra setet mitt å se at alt skjedde mye saktere langs min midtgang. Passasjeren foran meg {bare 1 sete i bredden her) ventet nærmere 1 time for en Baileys før maten.

Mat kom heller ikke ut. Forrett tok en halvtime, selv om Charlotte har ansvar bare for 12 pax, og forretten var en kaldrett og klar til servering.

kjeeli, Baldrick, Kristian and 16 others like this.
  3. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk dessverre veldig sør i fortsettelsen. Min enorme entusiasme døde :)

Hadde forhåndsbestilt hovedrett. Den kom på bordet kjøleskap-kald.

Helt ærlig så den ikke enormt premium ut om den hadde vært varm heller.

20260618_194056.jpg

Snakket med Charlotte igjen, fortalte om problemet og ba om en liten prat med cabin supervisor. Hun dukket opp, blid, men streng (se over).

De hadde ikke mer mat ombord. Bortsett fra noe veggie suppe.

Hun var likevel løsningsorientert, og tilbød å plukke opp mat fra premium eco. Kylling eller laks ble svaret. Så nå sitter jeg i Upper Class og spiser eco mat :(

Nedtur.

Cabin supervisor kom tilbake med begge rettene fra eco, selv om jeg egentlig hadde valgt kylling paien da hun spurte.

Drøyt å si at det så bra ut, men hun gjorde det beste hun kunne, så jeg takket varmt siden jeg også begynte å bli middags-sulten nå kl 20.

20260618_195904.jpg

kjeeli, Baldrick, Kristian and 18 others like this.
  4. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Begge dessertene kom på bordet, som planlagt.

Skulle egentlig bare mangle, etter ubrukelig hovedrett. Levert med et smil.

20260618_201154.jpg

5. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Turen tok seg opp!

Jeg var alene i The Loft, før super hyggelig prat med en av 2 co-pilots dukket opp.

20260618_212445.jpg

Jeg så jo stripene på skjorten hans, men spilte litt dum med vilje og ba ham fortelle om rollen sin. Han bare "well, I fly this airplane" :D

God latter for begge før jeg fortalte at jeg er interessert i flymaskiner. Vi snakket om hvor utrolig lett manøvrerte og teknisk supre A330 har blitt.

Han spurte hva jeg heter og hvor jeg satt - samtidig som han la til at han vil komme tilbake til setet og si hei igjen senere. Gøy!

kjeeli, Baldrick, Kristian and 24 others like this.
  6. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    ....ble jo sånn det gjerne blir, første dagen etter flight 7 tidssoner vestover:

Våknet 04.45, sovnet heldigvis igjen, men var lys våken før 06.00 :p

Sløv dag nr 1 mest ved poolen, for å bli vant til både 36 grader og tidssonen.

20260619_081324~2.jpg

Rakk å se litt rundt langs Hip-Strip i MoBay, og jo må si det minner endel om mange andre "syden-steder" enten de ligger i Krabi, Alanya, eller Granca.

I store trekk: turist sjapper og tacky tat. Litt eksotisk for Jamaica er likevel en god del cannabis-utsalg med store skilt som sier at de selger "fresh herbs". Vel, vel...

Etter litt frokost/lunch ute i sentrum, mer tid ved bassenget og en VM kamp på skjermen (USA vs AUS) føltes det ikke fristende med noe mer skikkelig middag enn bare nasjonalrett jerk chicken i takeaway boks.

Sted rett ved hotellet har strålende reviews, og mor styrte kjøkkenet mens datter spilte høy musikk og tok imot bestilling og betaling mens hun sang og danset :)

Skikkelig blid, hyggelig stemning blant de lokale generelt, også de som ikke er mest opptatt av å bruke eller promotere "friske urter"...

Middagen min så alt annet enn fresh ut, men smakte utmerket!

20260619_192626.jpg

kjeeli, Baldrick, Kristian and 15 others like this.
  7. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Maten i MoBay er lett å bli klok på. Alt kommer som:

-jerk
    -curried
    -fried
    -cooked (i fallende rekkefølge populært, er min gjetting)

Kun kjøttet/fisken varierer, og kommer i alle variasjonene over:
    Curried chicken? "Sure!"
    Jerk pork? "Absolutely my friend"
    Fried prawn? "Jaaa, maaan, coming up!"
    Curried goat? "Best thing in Jamaica, Sir!"

Hvis man føler de laget maten litt turistvennlig og uten nødvendig sting, står flaskene med saus alltid klare på bordet. Liker særlig den gule, selv :p

Curried chicken fristet til lunch idag:
    20260620_110309.jpg

kjeeli, mathiasfe, Baldrick and 15 others like this.
  8. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen tur til MoBay (eller Karibien generelt) uten Margaritaville.

Akkurat så tacky som det skal være, men topp drinker, god stemning og akkurat nå Nederland som scoret mot Sverige på skjermene rett etter kamp-start...

Eple-, banan og lime Margarita i glasset, og ellers ganske laid back med lite folk rundt såpass tidlig som like over 12 (på dagtid).

Screenshot_20260620_104045_Chrome.jpg

20260620_120113.jpg

20260620_120323.jpg

kjeeli, mathiasfe, Baldrick and 17 others like this.
  9. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    12 minutter Uber til 593 Jamaica Dollar.

Deler navn med US Dollar, men er kun verdt 0,06 NOK. Får norsk valuta til å fremstå som i verdensklasse verdifull mot USD :p

36 NOK for 2 km i en litt saktegående kø der, altså. Kan leve med det.

Normalt ville jeg lett fått 2 km til fots og sett litt underveis. Gjorde det igår, samme strekningen, men i 36 grader blir man jo klissvåt av svette selv på en rolig walk.

Screenshot_20260620_131325_Gmail~2.jpg

kjeeli, Baldrick, Kristian and 12 others like this.
  10. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle man som IFer kjede seg litt med sol, sommer, krystallklart karibisk hav og frosne margaritas?

Ingen fare! Plane spotting :D

Lavt innkomne fly til MBJ strømmer på, men heldigvis ikke så ofte at det er bråkete hele tiden. Vi snakker vel kanskje ett fly i timen.

Her en Dreamliner (B787-9) fra TUI. Kom susende inn fra Birmingham (i UK ikke USA) etter drøye 9 timer flight, røper FR24.

20260620_135532.jpg

kjeeli, Baldrick, Kristian and 18 others like this.
  11. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe alvorlig nedverdigende med å bli merket som en ku eller sau. Og ikke kunne ta av armbåndet.

Men slik går no dagan.

Jeg hadde på forhånd bestemt at Jamaica skulle være noe mer enn all inclusive resort, så slik ble det.

Samtidig har halvdel nr 2 av turen med overlegg en ikke så uavhengig reise som altså skjer på resort. De skjenker lokal sprit, dermed spesielt rom som det var vann, og enn så lenge er ikke "Jamaican buffet" testet ut siden det var køer ut av spiserommet..... Utsikten fra rommet er konge ut mot havet, det skal de ha.

Men ingen hast med mat, Norge - Senegal er på skjermen i gratis-baren, så her det bare å henge med og drikke! Middag kommer sikkert senere ;)

Haaland satt akkurat 2-0, så denne nordmannen er happy!

20260622_195757.jpg

20260622_183341.jpg

kjeeli, Baldrick, Kristian and 15 others like this.
  12. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Side-opplysning i reisebrevet, forsåvidt.

Men det poppet opp en melding om at Virgin poengene mine var kreditert hos SAS nå etter 5 dager.

Alt fint med det, men direkte overraskende at det var nesten 10000 level points. Per retning. For en hardt rabattert Virgin billett over Atlanterhavet til MBJ fra LHR.

Med DnB 20000 pluss litt småtteri er jeg på gull et år til, da. Et par mnd inn i ny SAS periode.

Kristian, DJasko, jgroneng and 9 others like this.
  13. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er alltid fan av basseng fremfor strand. Sånn er det bare.

Gjerne saltvann basseng, det er sanden som er annoying :D

Idag er jeg gått langt i å endre mening likevel. Krystallklart vann, stranden, vannsport, servering og alt på Doctors Cove Beach altså! Fantastisk bra strand som er ren, ryddig, og lukket av kun for betalende kunder.

Midt på hip strip i Montego Bay, koster en liten hundrings å gå inn (9 usd). Og ny betaling (samme beløp en gang til) for solseng og parasoll. Men fantastisk service tilbake for pengene. De kunne ikke gjøre nok for folk, kom med iskalde håndklær til ansiktet, frisk frukt, drinker og mat om ønskelig, veldig ryddig og greit priset vannscooter opplegg, og masse andre aktiviteter i vannet for dem som ønsket.

Testet egentlig bare ut en kjapp tur fordi inngang var inkludert med hotellet, men skal helt klart tilbake. Inne, under tak på "den andre" pier 1 enn jeg var på dagen før (som ligger i havnen 2 km lenger opp langs kysten) var det bra mulighet til å se den VM kampen jeg ønsket også, under tak og i skyggen. Værvarsel sier "ekstrem UV", så jeg tar det litt pent med solen på nordisk hud.

20260623_172208.jpg

kjeeli, Earl, Baldrick and 14 others like this.
  14. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Stor stemning her i Karibia når Colombia scorer mot Kroatia.

Er latin America land :D

jgroneng, paron and Calling like this.
  15. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Altså. Favoritt Beach fortsetter å oppfylle.

Nå er Chantal (Pier 1 servitør favoritten) og jeg kommet dit at vi kjenner og bruker begges navn. Hun pøser på med øl siden der er så varmt. Tipp topp!

Bare et par dager igjen, så flyr Virgin meg tilbake til Europa. Skulle egentlig vært en dag kortere her, men de kansellerte avgang den dagen, så da blir det å spare på hotell kvittering og mat kvitteringer siste dag.

Ikke et stort problem å være 1 dag "ufrivillig" i karibisk paradis. Maten koster typ 30 USD i døgnet om jeg inkluderer 4 små øl og lokal sjømat. Nesten ikke verdt det å sende claim i seg selv. Men 198 USD i 1 ekstra overnatting kan jo Virgin få betale sammen med maten :D

20260624_175623.jpg

20260624_113315.jpg

kjeeli, ordnetseg, Earl and 18 others like this.
  16. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Som britene sier:

All thats good must come to an end.

Men jeg har 1 natt igjen, og har både fått bestilt mat med Virgin etter de fikk orden på IT trøbbel som ga feilmeldinger hver gang siste uke. Virket på utreisen dog, så de har ikke brukt altfor mye tid på fiks.

Det blir en langreist lamme-burger fra exclusive-utvalget, siden jeg tar for gitt at den lastes ombord på Heathrow før maskinen gjør utreise og så retur fra MBJ :D

Fått rappet et sete som egentlig var opptatt. Men noen har tydeligvis sluppet det. Helt ideelt i kabinen. Til info for andre: på disse maskinene (VS A330-900neo) ønsker man i Upper Class å sitte på et sete med partall nummer. Særlig på natt/sove-flight tilbake til Europa fra the Americas. Da er man nærmest vinduet, og har minst mulig lyd fra midtgangen som ellers ville vært rett ved setet. Dog bak dør og et stort skall rundt setet, så det er uansett mindre viktig her enn i andre configs.

Screenshot_20260626_124838_Virgin Atlantic~2.jpg

kjeeli, ordnetseg, Earl and 10 others like this.
  17. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Digger forresten Virgin sin disembarkation gift til Upper Class.

Crew står der og fysisk blokkerer begge isles fra eco og eco premium, inntil alle først har sluppet ut av Upper Class. Med kurver fulle av disse her, og store smil.

Kult flyselskap, selv om de bommet stygt med hovedretten min på utreisen.

20260622_090154.jpg

kjeeli, Earl, Baldrick and 11 others like this.
  18. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemreise-dag. Maskinen jeg skal ha tilbake er 1 time forsinket ut av LHR. Men den er på vei over til Jamaica nå.

De byttet equipment, og sendte "min maskin" GV-SRB/Ruby Rebel samme retning, men til BGI/Barbados istedet.

Null problem, får samme flagship setup Upper Class og en maskin som er 1 år gammel istedet for 2 :p

Som før, man må jo smile litt av lekenheten hos flyselskapet når Virgin har sendt GV-RIF for å hente meg istedet:

Screenshot_20260627_120456_Virgin Atlantic.jpg

Kristian, kjeeli, Earl and 7 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,895
    Bonuspoeng:
    293
    Har fløyet Joan Jet en gang selv. Fin maskin!
    Og Joan Jett spilte på Tons of Rock i går. :cool:

tobeornot999 liker dette
  20. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,655
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig, og samtidig litt kjipt når siste dag er en lørdag.

Stemningen på Pier 1 har vært i taket allerede fra 2pm, og nå kl 5pm har jeg fått litt mat og drikke. Fortsatt et par-tre timer før jeg må dra i en 15min Uber til det som visstnok er en veldig OK lounge på MBJ. Virgin byr på både fast track sec og lounge.

Panama - England match drar også opp stemningen i baren. England er 2 over mot 0 til Panama akkurat nå, 20 min før 90 min fløyte går.

20260627_173153.jpg

Kristian, kjeeli, Stuttfeiten and 9 others like this.

Del denne siden