Kjøpte for en stund siden et kupp-salg (synes jeg selv) med LHR til Jamaica T/R. Virgin Atlantic Upper Class. Med andre ord deres beste. De har ikke first, men mange mener at Upper Class er vel så bra som mange andre flyselskap sine first class. Ca halv pris fra vanlig, hvor vanlig ligger på rundt 20-25k NOK hver vei. Men dette er jo iF, så noen kommenterte da jeg fortalte om billetten til 18k NOK T/R og tilbudet som pågikk at "det var jo ikke SÅ billig". Sånn går nå dagan. Virgin Upper Class LHR-MBJ-LHR skal skal nytes med det beste som Virgin sine fortsatt temmelig nye A330neo har å by på. Inkludert privat Upper Class club, som pleide å være en bardisk på gamle maskiner. Nå heter den "The Loft" og er en privat sone for kun Upper Class passasjerer for å henge rundt sosialt og snakke med både cabin crew, andre reisende og for å ta en iskrem eller drink (eller begge) underveis: https://www.virginatlantic.com/experience/upper-class The Loft, fra reklame foto: Jeg er stort sett i London hver uke for jobb uansett, så her ble det utreise dagen før avgang til LHR for å gjøre arbeid i London. Før jeg går i the Virgin Club Room før avgang til Jamaica i morgen. De brander det som den aller beste loungen på hele LHR, men jeg har jo vært i CX lounge hundre ganger, blir kjent igjen og servert champis der allerede før jeg kommer bort til bardisken, og er nok litt godt vant. Får se, og oppfølging kommer, imorgen om de er så bra som de sier. Landing i dag på LHR passerte på taxiing inn rett forbi en av A350-1000 i samme generasjon og mye samme layout i Upper Class som A330neo maskinen jeg skal fly imorgen. Det gledes. Ny versjon av A330 for meg og første gang med nytt flyselskap også:
De har definitivt morsomme navn! Gleder meg til å teste VS selv om vi foreløpig har blitt nedgradert fra neo til 787.
Ja, de er alltid cheeky. Jeg liker det, og Sir Richard. Noen forslag fra noen i forumet på hva reg SRB betyr i Virgin språk? Jeg vet. Stappet med hint i teksten....
Super smooth privat fløy for Upper Class passasjerer. Man kan komme med taxi helt opp til inngangsdøren til Upper Class private security, men selv kom jeg med toget fra London sentrum, og gikk de få skrittene til fots opp til terminalen. Hadde gjort bittelitt research, så jeg visste at trikset var å ta rulletrappen direkte opp til security/departures level, og knekke hardt til venstre inn i den private sonen til Virgin. I god VS litt leken og mystisk stil, var det automatiske dører hvor man scannet boarding pass for å åpne der det bare står "Hello you" Privat security hadde bare 1 scanner, men med kun 1 person foran meg var ikke det akkurat et problem. Aldri vært så raskt gjennom BP scan, security, og inne i loungen før. Eneste lille bakdel er at den private securitien ligger helt langs ytterveggen i den østlige enden av bygget, og at det er en god liten walk gjennom almuens del av flyplassen før man kommer inn i lounge-oasen Flagship Clubhouse loungen på Heathrow er enorm i størrelse, men smart delt opp i 5+ forskjellige avdelinger. Det gjør at den føles mer intim, og det holder støynivået nede selv med masse folk rundt om som snakker, kjører video-konferanser og annet. Inne i selve loungen var det ikke mulig å ta bilder pga folk på alle kanter, men allerede inngangspartiet er ganske imponerende.
Igjen, helt riktig dette. Ingen endring av maskin, og SRB står klar utenfor vinduene for boarding om et par timer Eksempel-maskin her. De står på rad og rekke, men en diger BA B777 stod i veien foran mitt fly da jeg tok bildet...
All bestilling er enten ved walk-ups til baren eller bestilling.med QR og servering til bordet. Tok dem på ordet når de sa "scan for Champagne", selvsagt..... En NV Laurent Perrier, så kvaliteten er grei nok om enn midt på treet sammenlignet med vintage champers. Hvor feks British Airways til motsetning har noen ordentlige godbiter som LP Grand Siecle, men bare i Concorde Room og first class ombord. Så det er en litt urettferdig sammenligning. Dette er Virgin sine beste klasse, men de markedsfører det tross alt som en veldig bra business class, ikke som first. Det blir god servering ombord, så jeg passer på ikke spise for mye. Virgin sier selv i menyen at det er viktig å spare plass for å en oste-tallerken ombord til slutt etter 3 retter + amuse-bouche og mengder av god vin En liten hoisin duck in salad wrap kan likevel ikke skade. Litt grisete å fingerspise, men super combo av smaker og en litt mer spicy enn vanlig hoisin sauce, som passet veldig godt til mine smaksløker.
Farlig! Etter 1 glass champagne i Clubhouse kom de med refills hver gang glasset nærmet seg tomt. Harry Kane sine gode fotball-ben i bakgrunnen der. Var gøy og sinnsykt god stemning i London-puben igår med England-Kroatia på alle skjermer. Målrik og morsom kamp, med 6 scoringer og selvsagt stor bonus lokalt at England gjorde 4 av dem
Super ryddig boarding inn i holding lounge, bortsett fra at absolutt alle passasjerer gikk til priority inngang på gate Inne på holding gate, og på vei ut til maskinen på flybroen var det noen minutter med kaos. Passasjerer i sete 43 (fortalte de høyt) snek seg forbi andre i køen som sneglet seg inn til flyet, fordi endel andre (som meg selv) var hensynsfulle og slapp rullestoler ut av flyet og oppover broen. Dermed ble det litt plass til å snike forbi når det ikke kom rullestoler i mot. Må vel bare innse at engelsk høflighet ikke er den samme i Jamaica. Flott sete. Valgte 2K, som er vekk fra midtgangen (staggered) og samtidig i front av Upper Class. 2 år gammel A330-9neo og alt ser utrolig fresht og nytt ut. Setet blir til en privat suite når man lukker døren. Smart lite triks at det er en do-not-disturb knapp ala hotellrom, på siden av setet. Selvsagt personlig presentasjon og en hyggelig liten prat med Charlotte "I'll be taking care of you today" som bød på Champagne eller juice. Lovende start!
Herlig cheeky announcements i kabinen. Av typen "we have a flight time of 9 hours, 18 minutes, however knowing the guys up front , I'm sure they'll shave off a few minutes" Rett og slett utrolig hyggelig flyselskap, Virgin. Rart ikke BA, SAS, eller andre har prøvd/klart å kopiere. Det er ikke rocket science. "Gjenkjent" av purser, som kom og tok en separat prat og ønsket meg velkommen tilbake. Har aldri flyet Virgin før, så hun tenkte vel på Skyteam gull statusen fra SAS Litt drøy pris på internettet, men "gammel-satellitt" Panasonic fakturerer flyselskapet hardt også. Blir bedre når de går til Starlink. En liten voucher for Upper Class? Nei, samme pris som resten av flyet. Bestillinger for mat og drikke blir tatt inn og notert. Men selv om jeg fortalte at jeg var veldig tørst nå og ønsket en kald øl før den engelske "champagnen", så tok det en god halvtime før drikke var på bordet. Med en beklagelse om at det hadde tatt lang tid. Men i britisk flyselskap gjør man som briter gjør og sier "no problem at all" med et smil Det blir grillet asparges med shavings av italiensk hard-ost over, spicy laks og dessert. Ja, jeg ser ironien i at jeg valgte laks, når jeg stadig påpeker at SAS aldri serverer annet. Jeg har tenkt å være litt cheeky tilbake og spørre om både sticky toffee samt oste-tallerken etterpå, men de tok ikke dessert bestilling i første omgang Elsker setene, som er bedre enn hva mange flyselskap gjør tilogmed i første klasse (snakker om deg, BA). Blir flat bed, lukket suite og håper 1 time på øyet etterpå. Først ventes det på mat....
Fortjener en egen post: Å ikke rappe disse er veldig vondt. Men jeg holder meg på riktig side av loven...
Les under.. Det er meningen å ta dem med seg. Bare husk å tømme dem, så du ikke får klær og PC full av salt og pepper.