REFUSJON i SISTE LITEN

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 09. febr 2022.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har prøvd å søke opp dette, men ikke funnet noe svar.
    I henhold til billettreglene kan man få refundert skatter og avgifter ved kansellering av GO-billett.
    Men er det noe siste frist for å gjøre dette for at det skal gå igjennom?
    Kan jeg i så fall kansellere reisen samme dag som avreise og fortsatt få refundert det jeg har krav på?
    Vet jo at bonusbilletter må kanselleres senest 24 timer før avreise for å få refundert avgiftene og poengene.
     
    Last edited: 09. febr 2022
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,365
    Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du kan avbestille samme dag og fortsatt få S/A igjen
     
    flyhigh liker dette
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge billetten ikke er brukt så kan du også få skatter og avgifter igjen i ettertid, uavhengig av om billetten ble kansellert i forkant eller ikke. Jeg har flere ganger gjort dette, bare siste månedene har jeg gjort det to ganger. Den ene billetten var en SAS GO billett som jeg ikke fikk bruk for likevel, men som jeg aldri kansellerte. Den andre var en returbillett, jeg brukte tur-billetten, men på reisen bestemte jeg meg for å reise hjem noen dager tidligere og måtte dermed kjøpe ny billett hjem. Fikk igjen S/A for den ubrukte billetten. Jeg har også gjort det der deler av en routing ikke har blitt brukt, for eksempel dersom man har en billett fra A-B-C og man hopper av på B og ikke bruker siste leg. Da får man også igjen S/A for siste leg. Dette gjelder også på reiser kjøpt med poeng. Så lenge man har betalt S/A for flights man ikke er med på, så kan man få dem refundert :) Det er mulig at flyselskapene har en grense for hvor lenge etterpå man kan søke om dette, det vet jeg ikke. Men jeg har gjort dette flere måneder i ettertid noen ganger og jeg har alltid fått refusjon.
     
    Last edited: 09. febr 2022
    Nordlands, kaiarne, Eddie47 and 2 others like this.
  4. Pepeu

    Pepeu Senior Medlem

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde bestilt en reise for et familiemedlem med bonuspoeng (5000 + 241 NOK) der reisen ikke ble benyttet. En uke etter sendte jeg mail til refund-mailen for å få tilbake skatter og avgifter. Ble litt overrasket når jeg også fikk igjen bonuspoengene, det er vel ikke vanlig? Svaret jeg fikk på mail var:

    Dear Traveler,

    Hi,

    Refund processed XXAug25 amount NOK241 on fop XXXXXXXX / EB points 5000 refunded due to voluntary.

    Voluntary betyr kanskje at flyet var overbooket og personen som ikke møtte ble registrert som at han valgte å gi fra seg setet?
     
    NoLimit and kongenamundsen like this.

Del denne siden