Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har selv en god slump med poeng igjen og er usikker selv på hva jeg skal gjøre med de, da det neppe blir flere bookinger på meg og familien før nyttår. Så da blir det nok enten å booke for noen andre eller gavekort.

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Kjørte nettopp 250 k poeng i gavekort.. i DKK. Så noe bedre verdi heldigvis enn å kjøpe norske gavekort. Fortsatt sykt provoserende hele greien - men ikke så mye man får gjort med det:confused::p:rolleyes:

3. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen fått bekreftet at gavekortene utstedt i DKK kan brukes i Norge på norske hotellovernattinger?

4. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Et referansepunkt er i hvert fall at jeg brukte et norsk gavekort på å betale for et opphold i euro i Finland for tre år siden. Da hadde jeg spurte kundeservice på forhånd, som bekreftet at dette var mulig, og at det ville bli valutakonvertert basert på valutakursen ved innsjekk. Om praksisen fortsatt gjelder, og om den er lik for DKK<->NOK, vet jeg dog ikke.

5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Gavekortene kan brukes på tvers av Norge, Sverige og Danmark og konverteres til NOK hvis for eks brukt i Norge, så vidt jeg har forstått det:)

6. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    18
    Da ble det to gavekort på tilsammen 1800,- DKK. Litt bittert at jeg ikke hadde 2k flere poeng, så kunne jeg kjøpt et på 2000,-DKK til sammen...men men. Nå brenner jeg i hvert fall ikke inne med så mye :)

7. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde 55k igjen av de gamle poengene, og hadde lagt en plan for de. Den planen klappet sammen da jeg forsto at man ikke bare måtte booke, men også bo innen utgngen av året. Har dette kommer tydelig frem? Jeg hadde planlagt en 40k overnatting på The Thief og en 10-15k overnatting på "et av de andre i Oslo"

Jeg har ingen mulighet til å bruke poengene i år, men det er helt idiotisk at man ikke kan booke rom til neste år, f.eks som en non refundable booking.

2025 - 55k poeng = 1 natt på the thief + 15k til en annen overnatting
    2026 - 55k poeng = gavekort på 2000,- (som holder til 1/2 natt på The Thief" og 5k poeng man kan donere til et eller annent.

Den devalueringen er jo nesten dårligere enn overgangen til Spenn..

Jeg er Platinum Life og har frem til "spenn" vært både fornøyd og trofast kunde, men etter overgangen til Spenn jobber jeg aktivt for å bruke alternative hoteller og kjeder. Jeg er bare en småfisk i havet, men hvis nok av kunder gjør det samme så svir det kanskje nok til at vi kan få tilbake et vettugt bonusprogram.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,917
    Bonuspoeng:
    183
    Det var en del snakk om det i juni i tråden her, var da jeg ble klar over det først.

https://insideflyer.no/forums/threads/q-a-strawberry.19/page-316#post-581613

Satyv liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dette stemmer så har jeg 8000 poeng. Jeg kan få booket en natt på 10k poeng hotell til noen. Gir den bort gratis, eller mot en liten vippsoverførsel på par hundre kr til Leger Uten Grenser. :)

Har Platinum

haifinn liker dette
  10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som at "kampanjen" eller hva det nå er, fremdeles er valid. Ser jeg f.eks. kan booke online Comfort Hotel Vesterbro i København for 5000 poeng natta. Det må sies å være god valuta for poengene.

petrate, Spielhaug, freddyen and 2 others like this.
  11. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk telefon fra Strawberry idag. Kunne få mastercard grstis det første året. Virket som damen på tråden var lei av å høre om hvor ubrukelig spenn var.

12. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er ute etter en hotellovernatting i Oslo sentrum lørdag 5. - søndag 6. desember for en voksen. Betaler gjerne noen hundrelapper (evt. til et godt formål som @DJasko nevnte) hvis noen brenner inne med poeng mot slutten av året. :)

Last edited: 02. des 2025
  13. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er nevnt før her, men Comfort Vesterbro går nå for 5000 "gamle" poeng. Ideelt for å svi av de siste gamle.

eventyrer liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Godt tips og fantastisk kjøp! Helt OK hotell, og super beliggenhet. Har brukt det flere ganger som en slags backup fra Villa, når det enten er fullt eller tullete dyrt på Villa.

Svir av siste 15k gamle poeng selv neste uke, "koster" på meg gratishotell etter jobb-julebordet istedet for å ta taxi hjem etter en fuktig kveld hvor jeg sikkert trenger en solid frokost dagen etter ;)

Spielhaug and Nordlys like this.
  15. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Gull-tips dette, @DJasko. Takker. Min kone manglet 69 poeng til en rund sum. Jeg/"vi" ringte inn (som gullmedlemmer), kundeservice overførte 70 poeng til brukeren til min kone og hun kunne bruke opp rubbel og bit. Jeg hadde nok ikke reist/bodd denne helgen om det ikke var for poengene som brenner i lomma. Nå må jeg bare finne noe å bruke mine 30k på.

DJasko and holmen like this.
  16. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Oisann! Alle hotell er kutta med 5000 poeng av det gamle slaget..

17. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som finner rom?
    Jeg får opp at alt er fullbooket.

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,811
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som vet om Strawberry har "ryddet opp" i sin visning av Lifetime Gold / Platinum og at man kan stole på det som står?
    Min viste feil (8 år på begge) rett etter overgangen til ny beregning, men har stått slik ganske lenge nå.

2025-12-05 13_21_10-Pip - PreProd _ Microsoft Teams.png

19. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ha en overnatting fra 21 til 22 desember i Kongsberg, men om noen har gamle poeng til overs er det vel mulig å bruke poeng på Strawberry-hotellet der, mot at jeg vippser?

Ta kontakt! :)

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,773
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fryst nivået sitt og fått svar?
    Jeg sendte inn en søknad midt i november. Har ikke hørt noe og falt ned til gull nå i overgangen til desember.

Del denne siden