Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    Svarte på eposten med " jammen, jeg er jo Platinum" (i litt hyggeligere ordelag). I dag fikk jeg beklagelse, og bekreftet at det gikk fint likevel.

Førstemann leste nok ikke hele eposten, så det løste seg.

Earl, tobeornot999, Rapolo and 2 others like this.
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,917
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde akkurat det samme for noen uker siden, jeg sendte mail til Platinum-eposten at jeg ville booke bonusnatt, fikk beskjed om at det var utsolgt, måtte påpeke at jeg ville bruke fordel og plutselig var det booket.

3. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips til å bli oppgradert på Sommerro? Pleier å sende mail to dager før innsjekk, men aldri bodd her før

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Samme tips der som alle andre steder:

Send mail, fortell at du gleder deg til oppholdet, og selvsagt nevn at du er Platinum (eller annen status du har) og ville sette ekstra pris på en oppgradering hvis det er mulig :)

eventyrer liker dette
  5. Nysgjerrig_nisse

Nysgjerrig_nisse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Akkurat nå får du 25 % mer verdi på gavekort!
    upload_2025-10-27_15-17-44.png

Attached Files:

Emma, freddyen and btm like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Godt tips hvis man har poeng å bruke opp og ikke rekker å booke for dem før nyttår, men hvis man har tid til å booke noe så gir det som regel mye bedre verdi enn 750 kroner for 15000 poeng.

eventyrer liker dette
  7. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med å bruke gavekort til å kjøpe sommerpasset?

Veldig aktuelt for meg med denne kampanjen om 25% ekstra verdi på gavekortet på poengene...

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Skal blåse de siste jordbærpoengene på en natt i Oslo.
    Amerikalinjen eller Somerro?
    Begge er 40k, og jeg har 40184 poeng igjen… :cool:

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Somerro, helt klart.

Eneste som taler for Amerika er frokosten, men den er ikke så veldig mye bedre enn Somerro etter min mening. Alt annet er bedre på Somerro, og ekspedisjonshallen på en god dag (med live musikk) er garantert god stemning.

Shankly and Spielhaug like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Takker, da ble det Somerro! Det var egentlig done deal når jeg så takbassenget og kona også skulle være med

11. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Ble nettop Platinum hos Strawberry via statusmatch. Hva/hvor er det beste treningssenteret jeg kan bruke gratis som Plat i Oslo? Kan jeg bruke det på Somerro for eks?

12. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Sommerro er ikke mulig.

The Hub er fint, med et lite basseng og to badstuer. OK utvalg av vekter og apparater, men kan tidvis bli litt trangt om plassen.

Amerikalinjen er litt boutique-aktig, men litt lite utvalg av apparater og vekter. Har badstue. Det er tidvis små gruppetreninger med eksterne firma her.

Børsparken har et godt utvalg av apparater, bl.a. stakemaskiner (som er uvanlig). Her er det også litt større gruppetreninger, hvor hotellgjester kan slenge seg med (påmelding?) - mon Platinum kan bli med? Har ikke garderober, men man kan skifte på et stort HC-toalett til høyre innenfor resepsjonen.

Gabelshus er litt slitt og har utdatert utvalg av apparater, men har badstue.

Last edited: 08. nov 2025
    eventyrer, Maggie and PederFTime like this.
  13. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for utfyllende svar!
    Så man kan bruke bassenget og badstuen etter en treningsøkt som plat uten å måtte bo på hotellet? Det høres jo litt for godt ut til å være sant nesten.

petrate liker dette
  14. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er veldig bra, men det er ikke et veldig stort basseng. Det er sirkulært, kanskje 5-6 m i diameter, med sirkulær vannstrømning. :)

PederFTime liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bruke det ja. Ganske smått, som @morradi sier.

Men når du først er der nede i kjelleren har du tilgang til alt: flere varianter badstu, basseng og trening.

PederFTime liker dette
  16. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Clarion har også et velutstyrt treningsrom, kanskje spesielt med tanke på apparater. Brukes tidvis av personlige trenere med kunder, men uten at det har vært sjenerende. Ingen garderobe. De har (har i det minste hatt) en irriterende ordning, hvor man må legge igjen "noe av verdi" (bilnøkkel, bankkort, telefon) for å få kort til treningsrom. Det er selvsagt helt håpløst, men forhåpentligvis har de sluttet med dette.

17. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne: Ble nettopp Platinum hos Strawberry via statusmatch. Hva/hvor er det beste treningssenteret jeg kan bruke gratis som Plat i Bergen?

Er det ev. noen andre perks for plat som har faktisk verdi, i 2026?

18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Håpløs tilgjengelighet for poeng på visse hoteller nå virker det som, som gir litt mening med tanke på at mange sikkert prøver å få brukt de opp. Men allikevel, bare én dato tilgjengelig på ett visst Spa-hotell ut resten av året for poeng, men masse tilgjengelig for Spenn føles litt skittent. Hvordan kan jeg matche til Platinum for å låse opp ett garantert rom før nyttår? :p

19. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Har du prøvd å senda ein mail til kundeservice?

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde ok tilgjengelighet på Sommero og Amerikalinjen i begynnelsen av desembet. Ikke akkurat spa, men god value for points synes nå jeg.
    Ellers spanderte jeg en overnatting på Hotel33, Skagen brygge i Stavanger, og Comfort Stavanger denne helga. En slags unødvendig, men ok staycation. God beregning, så jeg er nede i 184 poeng :cool:

Del denne siden