Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Hos meg står det om jeg har fått oppgradering eller ikke.

Attached Files:

eventyrer, DJasko, livinspeed and 3 others like this.
  2. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    993
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan nå se at jeg allerede nå er oppgradert til suite på neste opphold om 1 måned.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    Dan var my! God nyhet at de tydeligvis har gjort en endring igjen :)

Forrige gang de viste i appen at man var oppgradert, stod det ikke noe om akkurat det ved bruken av oppgradert-ordet. Man måtte bare selv vite at dersom det stod Deluxe (som regel først fra dagen før innsjekk) og det man hadde bestilt var Standard så var man blitt oppgradert.

Selv har jeg ikke fått opp denne teksten så langt.

eventyrer liker dette
  4. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer, det var slikt hos meg også tidligere. Men liker i grunn denne oversikten bedre da så vet man enkelt hva man har bestilt også og hilken kategori man ble oppgradert til.

Spurte faktisk også om å få en suite, og det var flere ledige (både ordinær suite og Superior suite), men fikk beskjed at dette ble man ikke oppgradert til, de måtte bestilles.

Tidligere het det jo "....oppgradering til beste romkategori tilgjengelig" eller noe sånn, mens nå er det tatt bort "høyeste/beste".

tobeornot999 liker dette
  5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Clarion i Örebro viste oppgradering fra standard til deluxe dagen etter booking i påskeuka. Booket ca 2 uker før oppholdet.

Så noen holder seg fremdeles til de gamle reglene, men det stemmer at det ikke lenger er noen garanti. De fleste resepsjonister jeg har snakket med etter at dette ble fjernet synes at det er kjipt.

tobeornot999 liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Fra postene lenger opp ser det ut som det er en ny måte å vise dette på der de både viser rommet du bestilte og rommet du har blitt oppgradert til. Dette er jo isåfall veldig bra. Håper alle hotellene får dette etterhvert.

Grooo, tobeornot999 and Maggie like this.
  7. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å få brukt opp noen bonuspoeng ei helg denne måneden, men får bare opp at bonusnetter er fullbooket. Er platinum, skal ikke dette gå an å booke uansett da?

8. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Du må sjekke om det er ledige std dobbelrom. Deretter ringe inn..

Grooo, freddyen and Durek like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det fungerer fint å booke ved å sende mail til [email protected] også

Durek and Grooo like this.
  10. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, da prøver jeg det. Har også en backup booking med hotels.com og 10,9 % trumf, frister nesten å beholde den :p
    Men er vel mest rasjonelt å få brukt opp poengene i god tid før nyttår

11. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir det visst via hotels.com, samme pris der som hos Strawberry og mer trumf

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,389
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare meg eller finnes det ikke fleksible bookinger som kan delbetales med Spenn?

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,321
    Bonuspoeng:
    183
    Etter litt ettertanke må jeg si at overgangen til Spenn har ødelagt mye av verdien i fordelsprogrammet til Strawberry. Spenn — som kanskje heller burde hete "Spam" — føles som en svak kopi av Viatrumf eller Prisjakt, uten at jeg har sett noen reelle fordeler. For min del har det vært enklere å finne bedre tilbud via andre plattformer, jeg vurderer seriøst å melde meg av nyhetsbrevet.

Samtidig har Scandic imponert ved å tilby gratis frokost på enkelte hoteller – uten at man engang trenger å overnatte der i mitt tilfelle. Det har fått meg til å utforske andre hotellkjeder, og jeg må si at frokostopplevelsen hos både Scandic og Radisson har vært bedre enn det jeg tidligere har fått hos Strawberry, som jeg tidligere var lojal til.
    Akkurat nå frister både Scandic, Radisson og kanskje til og med Thon mer enn Strawberry. Var det dette du ønsket Mr. Stordalen?

Skippy, Baldrick, prisjeger and 11 others like this.
  14. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Det er rett og slett ganske så trist

15. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Kan skrive under på denne. Jeg ser nesten kun ulemper med den nye modellen. Jeg fikk i dag foreksempel fiksa overnatting med 60k gamle Strawberrypoeng som ville ha kosta meg 14 370,- kr. i pengeverdi. Det er jo en kjempedeal, men med Spenn hadde dette vært fullstendig umulig.

Baldrick, petrate and Maggie like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    Enig!

Jeg er LTP hos Strawberry, men gidder ikke lenger bo og samle Spenn hos dem. Bruker opp en halv mill "gamle" poeng i år før de går ut, men ser altså ingen grunn til å samle opp noe nytt hos Strawberry.

Uten å si "hva var det jeg sa", så sa jeg altså dette på IF i det øyeblikket Strawberry/Spenn poengene ble tallfestet.

Det som er litt funny, eller trist, er at alle andre enn Strawberry har skjønt at Spenn var risky business. Strawberry kastet hele det gamle systemet sitt ut. Men Norwegian beholdt Cashpoints som backup/valgfritt alternativ. Rema holder også på sitt gamle program "på siden" når de går inn i Spenn.

Lederen i Strawberry som har hatt ansvaret for en så utrolig dårlig implementering av noe dårlig, uten å beholde en roll-back mulighet, bør få sparken. Ligner ikke Stordalen. Men her har han stolt på feil person.

17. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,412
    Bonuspoeng:
    163
    Er enig, før valgte jeg alltid Strawberry med mindre jeg ikke hadde noe valg. Nå vurderer jeg både Thon, Scandic og Strawberry likt, muligens scandic først nå fremover etter statusmatchen. Har dog fått en del Spenn via ulike kampanjer så nærmer meg iallefall et weekendopphold med de som jeg ønsker å opp å også.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen bombe akkurat. Og det gjelder ikke bare Strawberry og Spenn. Sammenslåingen over hele fjøla gjør bonusnivåene overbefolket og utvannet. Kjipt, men sånn er det. Skruen dreies til, og til slutt er vi tilbake til det det handler om; cash is king. Den som betaler får. Flyselskapene har begynt å skjønne det, hotellene kommer etter.
    Og sånn syns jeg faktisk det bør være, så får det være at jeg banner i kjerka.

19. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Skriver under på denne. Etter å ha prøvd både Radisson og Thon kommer jeg til å heller velge dem fremover. Status blir anerkjent, hyggelige ansatte, veldig god frokost. Programmet har tapt seg veldig. Scandic har jeg ikke prøvd enda, eneste som holder meg unna foreløpig er at de fleste hotellene ser ut som meget enkel standard. Mulig jeg tar feil.

Min mann har bodd på et bestemt hotell 37 netter siden mars i år i forbindelse med jobb. Det er et slitt 3 stjerners hotell som visse dager koster over 2000kr natt. Sist han booket oppfordret jeg ham til å spørre om oppgradering siden han har bodd så lenge og aldri fått det. Og da fikk han det faktisk. Men de gjorde visst et nummer ut av det ved innsjekk, om hvor heldig han var og hvor "snille" de var. For alle disse nettene har han kun fått rundt 23k Spenn. Hvor mye tilsvarer det? 1-2 netter på et gjennomsnittlig hotell? Synes det er helt vilt dårlig. Greit nok at de ønsker kunder som betaler, men de kommer ikke til å beholde kundene som betaler når lojalitet ikke lønner seg på noen som helst måte.

EndreD, NoLimit, petrate and 5 others like this.
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg er litt evneveik akkurat nå, men hvor finner jeg oversikt over kvalifiserende netter? Altså ikke totalen, men når jeg har fått for de ulike oppholdene. Mastercard kvalifiserende netter vises under transaksjoner, men ikke opphold.

Del denne siden