Har endel Radisson poeng og bestemte meg for en tid tilbake å overføre de til SAS, det har vært en lang saga. Prøver jeg å gjøre det selv på web får jeg bare feilmelding. Radisson kundeservice veksler mellom å svare at det må være noe feil med min EuroBonus konto (SAS kundeservice har bekreftet det motsatte og jeg mottar fint poeng fra andre, som Trumf og Scandic Hotels) og å sende meg oppskriften på hvordan jeg gjør det på web (takk, jeg vet). Feilmeldingen jeg får sier "Medlemsnummeret i flybonusprogrammet gjenkjennes ikke: formatkrav." Har selvsagt prøvd alle mulige måter å oppgi nummeret på, med og uten EBD prefiks, SK prefiks, etc. Noen andre som har opplevd noe lignende og har noe tips? Eller vet en eskalerings-mulighet hos Radisson som kommer meg forbi den "God dag, mann! – Økseskaft!" loopen jeg har med deres support?
Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt ettersom jeg ikke en gang har fått med meg at du kan veksle Radisson-poeng mot EB. Men rent bortsett fra det, er det jo en fryktelig dårlig deal med 7:1 vekslingskurs. Jeg har brukt ca 1 million Radisson-poeng på hotellbookinger de siste par årene og spart omtrent 32000 kroner. Det tilsvarer ca 150.000 Eurobonus-poeng ved overføring, noe som gir en pris på 23 øre per EBP som du ellers får kjøpt for rundt 10 øre. Hva er motivet for vekslingen, gitt at du åpenbart bor på Radisson fra tid til annen siden du har poeng å overføre? Du får jo fort dobbelt verdi ved å delbetale rom med poeng og heller bruke pengene du sparer på rommet til å kjøpe Eurobonus-poeng.
Prøvde og overførte fra Radisson til SAS akkuratt nå. Ingen problemer. Blir overført innen ca 4 uker står det. Kvittering sendes på mail,osv.
Dette har vært et problem i flere år, dessverre. Jeg var i kontakt med dem i januar 2024 og kom ingen vei. Poengene, ca 20000, gikk til slutt ut på dato.
Kan det være at navnet ikke er registrert helt likt på kontoene? Det skaper ofte problemer for meg, siden jeg har mange navn, og ikke alltid har registrert kontoer med alle.
Godt poeng med vekslingskurs, men passer å bruke poeng på Radisson sjeldnere enn det gjør på SAS og jeg tenkte egentlig å fylle opp EB kassa før julekalenderen Har brukt en pen samling poeng der allerede.
Fungerer utmerket, men må alltid prøve meg igjennom de ulike prefiksene før eurobonusnummeret før det går igjennom.