God onsdag fra arbeidslivet. 27 dager til fruen og jeg drar til Seychellene. Ruten er OSL-AMS-NBO-SEZ. KLM/KQ biz Vi må dessverre overnatte en natt i Kenya på hjemtur. Fly fra SEZ lander kl 16, neste fly går 0840 neste dag. Orker ikke noen safari ellerno- ferja fra La Digue går 0730, så vi vil bare på hotell og slappe av. Både Seychellene og Kenya har avskaffet tradisjonelle visum til fordel for elektroniske reisetillatelser (eTA / Travel Authorization) som må søkes om på nett på forhånd. Til Seychellene gikk alt på skinner. 24 Euro for 2 pax. Til Kenya var det bare trøbbel og feilmeldinger med kortbetaling- Prøvde hele kortstokken med Visa og Master, men fikk aldri orden på det. Fant noen selskaper som var behjelpelig med å skaffe ETA for den usle sum av 1000kr pr passasjer, i tillegg til de 46 euro Kenya skulle ha. Enden på visa- og her kommer pro-tipet, bruk Revolut. Da gikk hele prosessen på 5 minutter. Faen ass- kunne de ikke bare sagt det i søkeprosessen da Ha en dag på skinner
Du vet at det er natt der du er? Her I Little Current er det kveldsmat på Manitoulin Hotell og klokken nærmer seg 19 ..
Ikke alle som jobber 8-16 her i verden (-: Ellers hei fra Peru, nærmere bestemt Sacred Valley. Blir noen oksygenfattige dager fremover. Dagene går ellers i ett, så reisebrevet mitt har dessverre fått lide som en konsekvens. Jaja. Verre ting har skjedd her i livet. I dag har jeg tatt piruetter med et fly (ja, OK, da, var ikke noe mer spennende enn et holding-pattern… men det ble nesten tre hele runder, da!). Skal snart spise noe mat. Det blir bra, for jeg er SYKT sulten. Ha en morsom dag!
God morgen fra Oslobyen. Mange som er sent i seng eller syvsover på forum, tydeligvis. Foreløpige planer for neste år sier at det skal bli litt jungel, noen konserter og noen lang langhelger som bør fylles opp med noe annet en hverdag. Her på jobben er det mest pusling og sånt. Kanskje like greit siden det fremdeles er ganske tidlig...
Onsdag? Det er jo tirsdagskveld! Vel framme i Moab og fint å se turister og vanlig folk igjen Etter 400 miles / 650km kjøring de siste 2 dagene har det vært veldig sparsomt. Jeg viste det var øde, men at det faktisk var sååååå øde, det må nesten bare oppleves. Joggetur i Ely i morgen var på frostnære 2grader. Noen timer senere sitter en på verandaen i behagelig 33 grader Det ble burger og pils her:
Morn fra godstolen. Kaffekoppen er nesten tom, og varmen er på i bilen. Så det betyr at jeg straks er på vei mot kontoret. Hunden har (noe motvillig) også stått opp, og er snart klar for en tur ut. Gleder meg til neste flytur! Ha en fin en!
God lille lørdag fra frokostbordet i Larvik! I dag er reisedag. Først litt jobbing og så toget til OSL i kveld før turen til Sør-Afrika starter med OSL-AMS imorgen tidlig Ha en flott en!
Hva skjer på IF før åtte om morgenen? Må komme meg tilbake til Asia hvis jeg skal henge med på dette. Her god morgen fra siste reisedag for denne turen. YR som kanskje ikke er helt god her, men tydeligvis integrert med det lokale meteorologiske instituttet melder oransje farevarsel for regn og gult for thunderstorms når jeg skal begynne første flytur, så vi får satse på at de har gått for føre var metoden.
God morgen fra kontorlandskapet i Oslo. Surfer innom ideer rundt Cape Verde billetter for neste sommer. Noen som har vært der? Har vi en tråd? Klarte ikke å finne noe på IF, bortsett fra gamle/korte kommentarer. Vel, vel, blir nok uansett Afrika igjen, hvertfall. God erfaring med flere steder i øst-Afrika så langt, og det frister å flytte seg over på vestsiden av kontinentet. ..... surfer videre...
Morn fra hjemmekontoret. Tettpakket med digitalemøter i dag, da er det ingen poeng å sykle til kontoret for å lete etter et lite rom der. Kaffen er også bedre hjemme! Ha en fin onsdag
Var på Kapp Verde på bryllupsreise i 2012. Så jeg har ingen ferske erfaringer, men vi likte oss godt. (Så fort vi kom oss ut av resort'en. Det var som å være på Granca) Vi kombinerte det med Senegal, det var også veldig fint.
God morgen fra DK. Hjemreisedag med kjent program. CL med lunsjbord og 4 t til sjøs, så langsom ilandkjøring og snegling ut av kaiområdet i Larvik. Et siste blikk over landskapet: Neste måned blir det flyvetur! Ha en fin onsdag!
Hilser fra kontorkrakken. Her ble man så inspirert av solen, etter gårsdagens gråvær, at det ble hasteinnkalt til en joggetur havnelangs. Så nå nytes en velfortjent lunch foran skjermene, mens det gledes over at ettermiddag/kveld ikke vil sløses bort på trim... Ha en fin dag!
Ser at jeg brukte Curve med DNB underliggende i februar, ikke noe problem. Kan forklaringen være at debetkort aksepteres og kredittkort ikke? Det Revolut og Curve har til felles er jo at de regnes som debetkort.