En ny aktør har kommet på banen med en søkemotor for Eurobonus-reiser - Norskutviklede Polarawards. Tenkte denne tråden kunne brukes som en samletråd med erfaringsutveksling og forbedringsforslag, da begge utviklerne er å finne på dette forumet. @natto @stemnic Jeg har ikke noen økonomiske interesser i Polarawards selv, bare så det er sagt, men har vært inne som betatester en stund før de åpnet opp nå i helgen som var. Polar har for øyeblikket en del fin funksjonalitet som gjør søkejobben langt enklere. Blant annet: Airport bundles - Du kan enkelt gruppere og lagre flyplasser du søker på ofte. Lettere filtrering - Fjern selskaper med dobbel poengpris ved ett klikk i stedet for 3. Exclude filter - Feks om du søker på "Asia" som sone, så kan du eksludere enkelte land/flyplasser fra sonen for å unngå mye filler-resultat til feks Dubai og India. Explore kart - Tenk google flights "utforsk", bare for bonusbilletter. Den beste trip-builderen som eksisterer - Endelig er det slutt på å scrolle opp og ned og frem og tilbake for å switche mellom å se på reisen du bygger og søkeresultatet. Her kan du selv velge hvor du vil at reisen du bygger skal vises (eller ikke vises). Native iOS app - Denne har jeg ikke testet selv enda, men veldig fin for de som vil ha alerts som push varsel på mobilen. Dette er funksjonalitet som kommer på toppen av det "vanlige" som er å forvente, som er live søk og alerts. Live søk inkluderer da full Skyteam-tilgjengelighet, ikke bare SAS. Søkemotoren kommer til å føles kjent ut for de fleste her på forumet, da den ligner mye på slik Awardfares så ut før de kom med en del mindre pene endringer (etter min mening).
Er så man begynner å håpe at sas skrur av søketilgjengelighet for alt annet enn manuell søking. Rant over.
Den som ikke bruker en tredjeparts søkemotor fra før kan få klage så mye de vil, men for de som gjør det er det bare supert med konkurranse, slik at ikke én aktør kan ta hvilken pris de vil
Tester gjerne hvis det er en gratis prøveperiode, men betaler ikke 200 nok per måned for noe unproven - samme som jeg betaler for awardfares.
Vi har ikke rukket å få på plass en free trial enda, skal se om vi kan koke ihop en løsning der. I mellomtiden må du gjerne prøve Polar — liker du ikke må du gjerne si ifra på dm eller på eposten på nettsiden, så refunderer jeg deg Vår løsning er tilsvarende AF diamond som i skrivende stund koster 249, betaler du 199 for AF? EDIT 27. Aug: Vi har nå 24 timer gratis prøveperiode
Det som er mest fasinerende med dette er jo at SAS ikke selv klarer/gidder lage en ordentlig søkeside om multijourney etc. Det gjelder både for poengreiser og "pengereiser".
Hvorfor skal SAS bruke penger på noe som gjør at at de senker terskelen for at EB-medlemmer får brukt poengene sine? Det er jo typisk på long-haul at du må ha sånne søkemotorer (siden du må sy sammen flere legs/flere flyselskaper, fikse feeder, etc). På kortdistanse/innenriks/ren SK er det bare å bruke sas.no, og jeg vil anta at SAS «sparer» mer på at folk bruker EB-poengene sine på SK-metall, enn hos partnere. Selv om det har blitt «allemannseie» å være EB-medlem og samle poeng, så er det fortsatt et relativt stort gap mellom de og bonusnisser som henger på IF. Hadde jeg vært SAS, så hadde jeg gjort det samme; latt være å bruke penger på det, kanskje tilrettelagt mer enn de gjør nå mtp. API-er osv, og så overlatt det til andre å holde på med det. Så kunne de kanskje tatt seg betalt for API-ene i større grad, og så hadde de tjent mer penger enn de gjør i dag… Eller noe.
Det er vel ingen flyselskap som har i nærheten av funksjonaliteten til noen av tredjepartsløsningene. Så jeg tror alle de tenker slik @jocke gjør. Nå har AF hatt tilnærmet monopol her på berget helt siden Expertflyer la inn årene for noen år siden. Litt konkurranse og nytenking er bare sunt i ethvert marked.
Beklager at det tok litt tid å fikse prøveperiode, men nå skal det være mulig med 24 timer trial. Registrer deg og start et subscription, så står det at du ikke blir belastet før neste dag. Du kansellerer trial ved å trykke "Manage in Stripe" under Account->Subscription. Vi har satt noe rate-limiting etter en viss mengde livesøk under prøveperioden for å ikke risikere å forstyrre tjenesten mens vi skalerer opp, men ellers skal disse 24 timene oppleves identisk som med et fullt abonnement. Ikke nøl med å plinge på enten her eller i dm om det skulle være noe som helst Om du vil teste iOS appen er det også bare å gi lyd, så gir jeg deg lenke til appen i Apple sin TestFlight-plattform. Du kan registrere deg ved å gå hit
Obs til dere som tester iOS appen: Subscriptions må enn så lenge aktiveres på nettsiden først. Deretter kan dere logge inn i appen Jeg skal få lagt inn en penere feilmelding i appen så man ikke bare ser en blank skjerm om ikke subscription er aktivt
Verification code havnet i spam hos meg (@hotmail.com). Kanskje det er mulig å gjøre noe med innholdet for å unngå dette?
Merkelig. Denne kommer fra Clerk, og jeg har ikke modifisert innholdet. Det er mulig domenet vårt er for nytt og må varmes opp litt. Takk for beskjed, jeg skal undersøke det nærmere.