Ser ut som retur fra annen by fungerer selv om du velger samme by både på tur og retur, så det kan vel brukes som workaround.
Erfaringen med hva som lønner seg om man bruker trumf konvertering satsen på poeng+penger vs poengpris som ikke er fast bonuspris? Opptjener poeng på begge?
Neida, men det gikk fint med "trikset" til Trent600! Uten å måtte betale mer for to enveis. Jeg booket en tur/retur reise fra OSL til LAX med retur fra en "annen by" som også er LAX. Da går det bra. SAS IT er utrolig!!!
Nyhet! Bruk poeng og spar penger med EuroBonus Points + Cash Nå har vi lansert EuroBonus Points + Cash, en ny fleksibel funksjon i bestillingsflyten på sas.no som gjør det enklere å delbetale vanlige flybilletter med EuroBonus-poeng – og redusere beløpet som gjenstår å betale. Bare husk å logge inn før du skal bestille, så du kan bruke EuroBonus-poengene dine når du skal betale. Du kan bruke EuroBonus Points + Cash på alle reiser med SAS, i alle reiseklasser – inklusiv SAS Go Light – og du opptjener nye poeng på hele billettkjøpet, dvs. også på den delen som du betaler med poeng. Velkommen om bord! Vennlig hilsen SAS EuroBonus TRAVELERS GET MORE
Det ser ut som SAS har byttet ut den tidligere sas classic-baserte funksjonaliteten for å betale med Poeng+Penger med et valg om å kunne delbetale med poeng på den ordinære betalingssiden der du legger inn kortdetaljer.
For mange er det nok likevel en fin måte å bruke opp poeng på som ellers bare ville gått ut på dato. Ikke alle er bonusnisser
Usikker på om en får EBD rabatt her, men innlogget som EBD er det ut til å være ca. 451 kr / 10 000 poeng, eller 4,5 øre per poeng.
Jepp, det er slik jeg tolker dette også. Det er ikke noen ny funksjon, men de har nå flyttet det fra SAS classic til "vanlig" SAS netside. I tillegg har de, ut i fra teksten som sto med liten skrift i mailen, gjort det dårligere også. Nå står at man kun kan bruke poeng+penger på SAS, mens via løsningen på SAS classic var det tidligere ikke noe problem å bruke penger+poeng på å kombinere f.eks SAS og Widerøe.
Heilt einig. Det er tydeleg at SAS vil at vi skal berre skal svi av EB-poeng hos SAS. No har eg testa litt i dag og er ikkje veldig imponert over det faktum at eg må heilt til betalingssida, altså etter å ha vald sete og så vidare, før eg kan sjå prisen og justera mellom poeng og pengar. På Classic-sida var det mogleg å justera dette då ein valde flyginga utan å gå vidare til neste side. Eg forstår ikkje kvifor dei ikkje har vidareført noko som var så enkelt som det vi såg på Classic-sida, men det er vel ei klassisk SAS-forbetring... Altså det omvendte...
Det er en ekstremt dårlig kurs, men jeg antar jeg vil benytte muligheten til å få ned kostnaden på neste gull-periode ved å bruke den. Har jo en del poeng stående etter covid, og dårlig med storslått planlegging av turer. Så da er det greit å bruke noen av poengene for å tjene nye poeng.
Hvis man brenner inne med både haugevis poeng OG sas-vouchers så ser det dessverre ut som det ikke går å kombinere disse Legger man inn en så deaktiveres det andre valget.
Ja, om du bruker denne funksjonen med poeng pluss penger får du det. Men merk at det i prinsippet er å anse som betalt reise og ikke bonusreise. Du får poeng og det er ingen tilsvarende fleksibilitet som du ville hatt med en vanlig bonusreise.
Noen som vet hva den oppdaterte linken for å betale med poeng + penger er? classic.sas.se funker i hvert fall ikke her.
Gå gjennom bestillingsflyten for vanlige billetter og sørg for å være innlogget, da får du opp mulighet for betaling med poeng i betalingssteget (samme sted der du alternativt kan huke av for betaling med voucher).