Det later til at SVV ikke er enig i din definisjon av vei, da de i sitt svar sier "Sånn som vi ser det og i vår oppmerkingsnormal er kjørebanen avgrenset med heltrukken hvit kantlinje."
Hva angår "dust", derimot, er nok flere enige med deg. Kanskje til og med jeg, og for alt jeg vet SVV (selv om de aldri ville sagt det høyt; for dem går grensen mellom "lovlig" og "ulovlig"). Så var heller ikke poenget med mitt lille "nerdeprosjekt" å finne grensen mellom "dust" og "ikke-dust", noe som jo nødvendigvis må bli ganske subjektivt. Heller å lære litt om det juridiske rammeverket rundt parkering generelt, og denne flyplassen vil da kunne fungere som et godt eksempel.
Fra samme by har vi følgende eksempel på parkering som noen mener er dust, men likevel tillatt:
https://www.nrk.no/sorlandet/parkerer-langs-veien-1.13056432
Min foreløpige konklusjon etter gravingen er i hvert fall: Parkering langs offentlig vei utenfor heltrukket hvit kantlinje er tillatt så lenge det ikke er skiltet med forbud og vilkårene i paragraf 3 samtidig er oppfylt, og dette gjelder også i de tilfeller hvor det måtte befinne seg en dyrepark eller flyplass i nærheten.
Så er spørsmålet om jeg kommer til å teste ut dette i praksis selv. Formodentlig ikke, men om noen gjør det hadde det vært interessant å få en tilbakemelding i tråden

Vis alt...