Pandion fordeler 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Alby8888, 14. jan 2025.

Tags:
  1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Når du har hatt det mønsteret i 2-3 år på rappen er det håp

2. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    5 (!) som vedkjente seg EBP under ombordstigning på SK4049 i går.

3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    På SK554 på søndag ropte de opp Priority Boarding Group 0 - jeg talte 17(!!) stykker som gikk gjennom...

milehigh, Earl, Frode789 and 3 others like this.
  4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Her tenker jeg atr det nok er 1-2 EBP med sitt entourage på samme PNR(?)
    @CrotchRocket på vei hjem fra SGN?

jgroneng, obay, Eddie47 and 1 other person like this.
  5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Var faktisk flere grupperinger. Stusset også litt på så mange som gikk. Med mindre systemet sier nei, tenkte jeg at det nok var flere som bare gikk inn da de hørte ordet priority

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,372
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg gjort etpar ganger før jeg ble klar over at de boardet EBP først… Forøvrig ingen sperre i gaten mot å gjøre det, slik det er med gruppe 2-4

7. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Får svare på en veldig Insideflyer-aktig måte:
    Jeg har aldri vært på Tan Son Nhat International Airport, located in Ho Chi Minh City.

Her syns jeg @Pingus må øke presisjonsnivået betraktelig

Eddie47, McBuljo, Earl and 4 others like this.
  8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    @CrotchRocket
    Her legger jeg meg paddeflat (Slik som opptil flere andre som har lest posten burde gjort) og tar umiddelbart opp igjen kurset #jegkaningentingomflyplasskoder :oops:

Alterantivet er å hevde at det kun var en oppmerksomhetstest.

9. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Her har de nok, som du selv er inne på, også åpnet sone 1 samtidig. Ganske vanlig feil (eller kalkulert shortcut fra de i gate for at det skal gå raskt å fortsette med sone 1 og/eller slippe hasselet med sone 1 som blokkerer gate) det, for gjør de det det riktig og kun åpner sone 0 slipper ikke sone 1 etc igjennom.

10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    HON har en fordel at en kan booke award om det er 14 dager eller mer til avreise så lenge det er billetter til salgs på avganger med LH gruppen, untatt F. Er det noe tilsvarende med SK og Pandion?

Cumulus liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det har vært snakk på forumet om at Pandion kan få åpnet bonusseter på short haul, men ikke på long haul. Praktisk hvis feeder mangler vil jeg tro.

12. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Ordlyden er:

As a Pandion member, you can use your points to book a SAS Bonus trip when flying within Scandinavia and Europe. You have highest priority and extended availability on SAS Bonus tickets (certain restrictions may apply)

I praksis betyr dette fri tilgang i Europa.

Insomnia4u, EndreD, Earl and 7 others like this.
  13. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Amadeus støtter ikke boarding gruppe 0 som en sone, vet ikke om det er SAS som ikke gidder å implementere det eller om det er noe annet men.. Så skal egentling boardes manuelt i skranke hvis ingen soner er satt åpent.

Har jo også enkelte kollegaer som åpner alle sonene i systemet men kun annonserer priority for å slippe at det danner seg kø av alle som tydeligvis kun flyr 1 gang i tiåret og har ikke fått med seg boarding sekvens. Synes selv det er en uting - gjør det aldri selv.

Cumulus, Kalsnes, Spielhaug and 14 others like this.
  14. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,654
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett ved minst to anledninger at også long haul har blitt åpnet opp for pandionholder. Kan også nevnes at det også kan åpnes opp poengseter i Europa for pandionholders nærmeste familie gitt at poeng trekkes fra pandionkonto.

15. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    :confused:
    Det er godt mulig, men hvis Amadeus ikke støtter sone 0 boarding, hvorfor hender det da at vi i gruppe 0 får «zone not open yet» hvis de går direkte på å åpne sone 1, hvis amadeus ikke vet at det finnes noe sone 0, mens noen ganger når sone 0 åpnes blir passasjerer i sone 1 avvist :confused:

Last edited: 30. okt 2025
    NoLimit liker dette
  16. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Sone 0 er ikke preboarding elns i Altea?

17. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes ingen preboarding funksjon i altea.

kongenamundsen liker dette
  18. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ihvertfall slik før jeg byttet handlingselskap til WGH - nå handler jeg desverre ikke SK lenger på min stasjon. Godt mulig det har blitt fikset eller endret seg siden da. Kan prøve å høre med en tidligere kollega.

kongenamundsen and Olelink like this.
  19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte dette. Faktisk så fritt at jeg har fått booke billett noen få dager før avreise og til og med med når det er få seter igjen (mindre enn 3). Gjelder for hele familien så vi har vært fem stykk i business class på bonusbillett til Spania nå etter 1. okt. En ikke-offisiell fordel er at man i tillegg har kunnet fått åpnet turer på long-haul hvis det er tilstrekkelig ledig. Tidligere måtte alt long-haul slikt sendes av agenten til EB-teamet som en request. Etter sommeren i år fikk agentene tilgang til «inventory» for å kunne se ledige seter selv og basert på noen kriterier, kunne utstede billett der og da. Jeg har prøvd det kun en gang så langt men da fikk jeg ikke returen fordi flyet akkurat den dagen jeg ville reise var fullt (agenten tilbydde dagen etter, men da kunne jeg ikke).

Kombinasjonen av å få bonusbillett når en måtte ønske, sammen med SAS MC premium og biz for prisen av eco, samt å være bonusnisse, er helt vanvittig god!

Og som nevnt, alle sammen i boardinggruppe 0. Manuelt boardet etter at jeg spurte når de kommer til å starte med gruppe 0 og pekte på hvor familien stod.

20. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Kan nå også bekrefte egen Pandion shuttle på CPH på bussgate. Definert av gatepersonalet som «pandion-service». Ble fulgt fra gate til en annen utgang direkte i en minibuss og kjørt rett ut til flyet av en usedvanlig trivelig SAS-ansatt som tydeligvis elsket jobben sin. Samme opplevelse som med bussgate på FRA og MUC når man reiser First class.

I følge henne var dette helt nytt, men ikke til alle avgangene. Tydeligvis bare en minibuss til rådighet og ved samtidighet i flyvninger så blir det ikke alle som får, men de prøver så godt de kan.

Del denne siden