Joda, mulig det. Jeg vet med sikkerhet at i min tid ble endel konsernsjefer tilsendt kort med kråke på, og dette var ikke nødvendigvis de som reiste mest i bedriftene for å si det mildt. Men siden dette var (er?) selskap med svært store konsernavtaler så stemmer det fortsatt med høy «revenue generation», bare ikke nødvendigvis at det gjelder personlig reising. Og jeg vet også med sikkerhet at de har ganske mye spesialavtaler. En kollega fikk for eksempel lifetime diamant som julegave etter ti år som Pandion (ukependler til Bangkok), uten at dette egentlig er en kjent ordning. Har sett brevet, og det var ekte underskrevet av SAS CEO, og ikke bare faksimile som sendes ut til oss to-tre tusen med vanlige kråkekort.
Dette har jeg også sett! Vi hadde begge TPC Unlimited, han fra TRD og jeg fra BGO og vi fløy like mye, men han var et hakk høyere enn med i organisasjonen.
Ja, kan jo hende. Profilen min er tilknyttet en TPC-avtale og er i konserledelsen med påvirkningskraft på innkjøp av reiser så det er jo mulig at det også medvirker på en eller annen måte.
DUS i dag: - you have to wait, sir. We’re boarding only group 1 and 2. - and group 0? - there is no group 0. Akkurat, ja.
På stappfullt morrafly BGO-SVG i dag observerte eg flyvertinna dele ut småflaske med vatn til 5 stykk etter boarding. Eg som er EBD var tydelegvis ikkje på mottakarlista. Er vatn på korte turar utan servering ein Pandiongreie? 5 stykk verka no litt mykje og på eit fly...
Artig historie fra SVG på lørdag. To kveldsfly til OSL - det som skulle gå 17:35 var utsatt til ca. 18:30 og det som skulle gå 19:05 utsatt til ca. 19:30. Et par på siste flighten snakket seg til å hoppe på den tidligere flighten, som da ble full selv om nr. 3 i køen slukøret meldte "jeg er Pandion". Gate personell ikke imponert.
Satt som EBD foran ein Pandion CPH-OSL i forrige veke. Han også fekk vatn før vi andre rakk å komme oss ombord
Hvis man er misunnelig på en vannflaske til Pandion…. Hvordan er det da med alle de andre som ser at vi med EDB kan drikke med begge hender i Go?
Ja, det er det, på både korte og lange strekk, vel og merke ikke alltid så veldig konsekvent gjennomført (som mye annet SAS finner på), men det trenger ikke å ha vært 5 Pandion, for hvis det er flere på samme pnr som Pandion medlemmet får vanligvis alle de også (litt samme prinsipp som at ebd/ebp med 1 medreisende eller 4 familie medlemmer får fast track, lounge etc).
Jeg opplevde nylig en slik vannflaske-servering som EBD etter boarding på SVG-BGO flight. Purser hadde med to vannflasker, én til meg og en lengre bak. Ved overlevering fikk jeg også et hyggelig «Velkommen tilbake om bord!» Opplevde samme på AAR-CPH forrige måned (morgen flight). Hender at det allerede ligger en liten vannflaske i sete lommen foran meg på slike korte flights der det ikke er servering (men ikke ofte).
Ingen misunnelse, var eit spørsmål om det er ein Pandion-fordel. Har aldri lagt merke til det før og stussa når eg såg det blei delt ut flasker til enkelte. Kanskje det var ein ekstraservice eg ikkje hadde lagt merke til som ein kunne bestille inn på forhånd eller kven veit. Det var nytt for meg og tenkte kanskje det var ein Pandion-fordel difor spørsmålet. Eg ville ikkje ha drukket med begge nevane om eg sat med EDB'en i Go sjølv om eg er EBD. Kanskje eine neven
Må man holde det over flere år eller kan man komme igang på år 1? Jeg hadde samme spend på BA og LH bare i juli så kanskje skulle prøvd seg på en Pandium også. Dog lettere med billetter fra US til Europa enn andre veien, de er skarpt priset. Men er Panduim verdt det?
Jeg kan ikke svare om det er verdt det, men foruten fordelene er det muligens en ulempe for deg også med Pandion, du må fly ganske mye SK. Ref en USA tur som ikke helt stod til forventningene som jeg husker. men det burde ikke være spesielt vanskelig å oppnå med forbruket som er nevnt.
Med et såpsss høyt forbruk vil jeg tenke at det kan lønne seg å kontakte en KAM i SAS og få til en avtale, og ikke nødvendigvis vente på å kvalifisere på vanlige kriterier. Du har jo et reisemønster som er ganske utenfor normalen, @Wiolenze, selv for dem som reiser hyppig, og jeg vil tro noen i SAS kan trekke i noen tråder.
Som nevnt skal man normalt ligge på topp 2000 i spend på SAS-metall i to etterfølgende år, og der ligger grensen kanskje rundt 300kNOK for tiden. Men som også nevnt, så har man ganske frie tøyler internt til å fravike dette mønsteret, så @Henrik har absolutt et poeng. Mht Pandion fordeler for oss som reiser mye, så er det uten tvil fleksibilitet og oppfølging fra SAS sin side. Når ting går dritt (aka irrops) og man må være på destinasjon for et viktig møte i morgen tidlig, så får SAS deg frem på best mulig måte. Ingen behov for masing eller krangling, det bare skjer. Dette er verdt mye mer enn en gave til jul og fritt valg fra BOB-vogna baki kabinen (hvor man uansett aldri befinner seg).
Litt på siden, men Norwegian gjør alltid det samme til eget crew som flyr på ID. De burde gjøre det for oss med Norwegian Priority også. Men kanskje senere?
Jeg er på EBD for 5. året og de siste to årene har reisingen tatt seg opp. Runder 300 legs i både 2024 pg 2025. Har travel pass unlimited for Norge, samt en del reiser til ARN, CPH og LHR og noen ferieturer utover det. Hva er sjansen tror dere flr å bli invitert inn i det gode selskap i år?