Overnattinger gjennomført på Scandic

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kjeeli, 22. sept 2023.

Tags:
  1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Virker ikke som om oppgraderingeng skjer i noen særlig grad selv ved ledige rom. Noe som skuffer :(

Cumulus and The_Dude like this.
  2. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Spør du om å få oppgradert ved innsjekk og får fortsatt nei?

Cumulus liker dette
  3. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Ja. Spurte alltid høflig, men svaret var altid at rom XYZ er planlagt. Med samme begrunnelse var det også ikke mulig med tidlig innsjekk f.eks. i Malmö, selv om hotellet virket ganske tomt. Ting var annerledes i Norge, fikk nesten altid tidlig insjekk, ofte ble det søkt etter annet rom fra hyggelige personal ved resepsjonen.

4. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Nivå 6, får oppgradering 3 av 4 ganger på en variert mengde hotell. Ofte til Jr Suite, booker alltid billigste standard rom.

Xflipper liker dette
  5. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Er også Nivå 6, og i Norge er det også 3 av 4 ganger med oppgradering heldigvis. Men ikke i Sverige og Tyskland.
    Jeg har nettopp gått gjennom gamle bookinger for 2023, 2024 og 2025 (var Top Level før Nivå 6) og fra 21 oppholder i Sverige og Tyskland har jeg fået en oppgradering kun 4 ganger. Har alltid booket billigste standard rom og fikk beryktet "Cabin uten vindu" i Sverige flere ganger. Spesielt negativ i Karlstad, 1 natt på en søndag, var eneste person i frokostsalen neste morgen, men fikk en dårlig cabin. Da jeg ba om en oppgradering var det ikke muligt, når jeg hadde allerede åpnet dørren av rommet. I tillegg påpekte de strengt at man burde be om en oppgradering før man sjekker inn. Da jeg sa at jeg hadde forventet en oppgradering til i det minste et standardrom på en søndag, fikk jeg beskjed om at oppgraderinger ALLTID er på forespørsel. En merkelig holdning til service ...

6. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Scandic Portalen, Jønkøping
    Status: Loyal Friend
    Rom booket: Standard Family Three
    Oppgradering: Ingen
    Lengde opphold: 2 netter

Valgte voucher og fikk 2 stk ved innsjekk. Bra beliggenhet på hotellet, kort vei til havneområdet og gågata hvor alt skjer. 230 skr for parkering i garasjen per døgn, heis rett opp i hotellet. Litt eldre hotell, stenger på nyåret for oppussing.

EndreD, Flymunda, Emma and 2 others like this.
  7. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    33,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Alexsandra, Molde
    Status: Jr sin Loyal Friend (han trenger poeng mer enn meg)
    Rom booket: Junior Suite
    Oppgradering: Nei
    Pris: 3951 kr
    Romnr: 531
    Fritekst: Prøvde å sjekke inn kl 09:00, men forventet ikke noe positiv respons på den.
    Skiftet til turtøy på wc og fikk satt fra oss bagasjen.

Kom tilbake rundt innsjekktid og fikk rom med en gang.

IMG_0343.jpeg

IMG_0345.jpeg

IMG_0344.jpeg

Fikk en liten balkong også

IMG_0369.jpeg

Tror så å si alle rom som vender mot fjorden har balkong på dette hotellet.

Meget finere utsikt når det ikke er noen cruise ship til kai

IMG_0365.jpeg

Så sjekk anløp av skip på Molde havn før dere bestiller rom med utsikt.

Frokosten har bra utvalg av varm og kald mat, nytt siden forrige besøk var iskaffe på beholder.

Mini kjøleskapet på rommet får terningkast 6, det klarte å produsere lik temp som ett vanlig hjemme kjøleskap

Scandic byr på 1 time senere utsjekk for Loyal Friends.
    Dagen før avreise diskuterte Jr seg frem til utsjekk kl 14 pga sen flyavgang, så brøt jeg inn i samtalen og spurte om vi ikke kunne få en time ekstra pga 2 stk Loyal Friends på samme rom.
    Det ble innvilget under tvil, men var digg for oss!

Parkeringsforhold på dette hotellet er godt beskrevet i første post på denne tråden

livinspeed, Ololsen, EndreD and 6 others like this.
  8. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Sola Airport
    Status: True Friend
    Rom booket: Superior Room Best View
    Romnr: 657

Soveplass for helgens MR. Fikk best view, med utsikt over det Sola har å tilby av bilparkering. Relativt tomt på hotellet til frokost begge dager, ble annerkjent som level 6 ved innsjekkda de spurte om jeg ville ga poeng eller voucher.
    Kom 15 minutter før stengetid påbresturanten igår, fikk beskjed om å bestille burger eller salat. Noe rart i mine øyne, at man ikke kan bestille hva man selv ønsker under hele åpningstida. Var uansett ikke keen på biff til kveldsmat så det løste seg.

Ololsen, Flymunda, livinspeed and 4 others like this.
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,116
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: The Dock 69°39 by Scandic
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, Superior
    Andre fordeler: Takket nei til voucher, tok imot ekstra poeng.
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 720

Helt fantastisk bra hotell. Dette tror jeg er ett av de beste hotellene jeg har bodd på i Norge/Norden. Utrolig fint rom, selv om det var litt kompakt. De satser på å vinne Norges beste frokost. Stort fint område, og kjempe mye utvalg til frokosten.
    Her blir jeg å bo alle gangene jeg skal til Tromsø, definitivt.

IMG_5098.jpeg IMG_5099.jpeg IMG_5100.jpeg IMG_5101.jpeg IMG_5111.jpeg IMG_5113.jpeg

10. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Atlas, Kuopio
    Rom booket: Superior Sauna

Gammelt og delvis slitt hotell, noe jeg føler har vært gjennomgangsmelodien på mine Scandicopphold det siste året.

EndreD, Ololsen, Maggie and 4 others like this.
  11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,967
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Gardermoen
    Oppgradering: nei
    Andre fordeler: ekstra poeng, gratis frokost
    Romnr: 234

Meget basic hotell dette. Ingen anerkjennelse av status og de skulle ha betalt for frokost. Da måtte jeg forklare de dette med fordel som True friend. Pluss for totalrenoverte rom inklusive badene. Frokost helt basic. God eggerøre!
    Anbefaler å styre unna dette hotellet på varme sommerdager. Selv nå i sept synes jeg at det var alt for varmt på rommet uten å kunne gjøre noe med det. Ellers ingen oppgradering, men jeg tror at de ikke har noen rom som er bedre enn standard. Tips å be om rom mot baksiden slik du slipper støy fra parkeringsplassen utenfor.

DJasko, kjeeli, livinspeed and 4 others like this.
  12. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Narvik
    Rom booket: Standard Singel
    Oppgradering: Standard

Booket enkeltseng, fikk rom med 2 enkeltsenger og i toppetasjen. Tidlig utsjekk så ba om frokostboks, som besto mestedels av salat, 1 kokt egg, 3 brødskiver og skine og ost til de.

Flymunda, Earl, livinspeed and 3 others like this.
  13. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Booket et opphold på et scandic hotell for 2, og tok med frokost uten å tenke meg om. Ser jeg har betalt for frokost x 2 og det var ikke mulig å velge kun frokost for 1.

Noen som vet om jeg kan få refundert pga "2-for-1 frokost" fordel?

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,851
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Meyergården Mo i Rana
    Status: True Friend (Level 6)
    Romnr: 238

Grei innsjekk. Ble spurt om jeg ville ha voucher eller poeng. Gikk for poeng. Ingen upgrade. Rommet hadde ikke den beste utsikten. Veldig slitent hotel, men holder for 1 natt. Trenger vel en oppgradering over hele fjøla snart.

Madrassen var faktisk helt ok (har opplevd verre, men også bedre). Puten(e) derimot var noe av det verste jeg har vært borti. Neste gang her (hvis det blir flere) spør jeg om 5 ekstra puter. Eller tar med egen...

OK frokost, helt standard Scandic.
    20250917_185454.jpg 20250917_185520.jpg 20250917_185533.jpg 20250917_185544.jpg 20250917_185547.jpg 20250917_191326.jpg

eventyrer, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,851
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Landvetter Flyplass (GOT)
    Status: True Friend (Level 6)
    Rom booket: Standard Familierom
    Romnr: 581

Tidligfly kl. 6.15, da blir det flyplasshotell.

Hyggelig og enkel innsjekk. Som truefriend fikk jeg beskjed at frokost var gratis, barna er gratis og fruen trengte kun å betale 99 SEK. For en deal, men pga tidligfly ble det ikke noe av det hos oss. Alle var for trøtte. Fikk 4 vouchere på Mocktails, selv om jeg kun har produsert 3 barn. Ble en Mocktail på fruen også da.

Hotellet virket veldig moderne og rommet med badet var nyoppusset. Går til terminalen rett fra hotellet, fasttrack er enda nærmere. En innsjekk-skranke var plassert utenfor inngangen og man kunne skrive ut bagtags kvelden før (eller på morgenen uten å gjøre det i avgangshallen).

Ungene ville rett inn i rommet, de skjønner ikke at det er viktig for far å ta bilder. Så dessverre får dere kun se litt Mocktails og utsikt. Men familierommet er passe stort for en natt. Sengene var helt ok, sov godt se 4 timene jeg fikk søvn. :) Fikk rom i 5 etg med rimelig fin utsikt over stripa.

Ble trukket 99 SEK på morgenen etter utsjekk. Mistenker det er frokost, selv om jeg aldri bekreftet at vi skulle gå får det. Får vel sende en epost fra stranda.

20250926_213324.jpg 20250926_213731.jpg 20250926_203235.jpg

Ololsen, livinspeed, EndreD and 8 others like this.
  16. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Sola Airport
    Oppgradering: Superior Room Best View
    Romnr: 641

Scandic Sola fortsetter å mene god utsikt er mot flyplassens parkeringer, ellers tidlig innsjekk fra 12.

Flymunda, Ololsen, livinspeed and 4 others like this.
  17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Kirkenes
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior Extra med to enkeltsenger
    Lengde opphold: Veldig lenge

Står i profilen min under preferanser "høyt oppe, vekk fra heis" - så da ble det naturligvis rom direkte ut fra heisen:rolleyes: Rommet i seg selv så ut som et helt vanlig dobbeltrom, usikker på hvor oppgraderingen var. Begynner å bli veldig slitent interiørmessig med mye sprukne fliser, brune fuger og løent badekar og diverse inop lys. Masse plass til toalettsaker på stor benk. Såpen og shampoen i dusjen lukter veldig industrielt, og det var løvtynne puter. Lyset på badet var lotto om gikk an å skru på ved toalettbesøk på natten og fungerte aldri uten at taklyset var på.

Bestilling av rengjøring på QR-kode fungerte slik at de aldri dukket opp dagen du bestilte det, men de banket gjerne på tidlig i helgen en dag du ikke hadde bestilt (og derfor ikke hang ut do not disturb).

Nokså trang frokostbuffet, mulig opplevelsen er litt farget av asiatiske turister med litt annerledes oppfattelse av intimgrenser. Utvalget i restauranten på kveldstid er veldig begrenset om man vil prøve mer enn én ting hver dag på underkant av en uke (jeg var der vesentlig lenger, ble veldig lei), men det er vel mer sentralt styrt og kan ikke klandres hotellet direkte. Maten var litt hit or miss avhengig av kokken på jobb, men den turnusen lærte man fort, det samme gjaldt serveringspersonalet der én kar stakk seg veldig positivt ut.

(Tips: Spør om rom mot bakgård, Kirkenesværinger er åpenbart veldig glad i å råne med mopedbil. En av disse har blitt gammel nok til å disponere en diesel 3-serie med frieksos som virker å inneha en feil der gass- og bremsepedal kun fungerer om man har pedalene tråkket i bunnen et par sekunder av gangen, og vedkommende velger å feilsøke bilen ved å teste dette i alle de tre gatene forbi hotellet hver eneste kveld mellom 21-23:rolleyes:)

Last edited: 24. okt 2025
    Cumulus, eventyrer, Ololsen and 14 others like this.
  18. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,967
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Parken Ålesund
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: nei
    Andre fordeler: ingenting
    Romnr: 806

Igjen ingen anerkjennelse av status. Med unntak av poeng som kan konverteres til Eurobonus ser jeg ikke helt poenget med å bo på Scandic hoteller. Spurte pent i resepsjonen hvordan muligheten for oppgradering var og fikk til svar at større rom var avstengt da de stenger for jul snart. Samtlige rom kunne dog bookes….Rommet var ellers bra med unntak av badet som har dusj i badekar(som jeg ikke liker) Frokosten er bra som vanlig på dette hotellet:
    IMG_5216.jpeg IMG_5218.jpeg

19. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Litt off topic, men hvor i all verden legger man inn preferanser på profilen? Har lett opp og ned på hele nettsiden uten å finne annet enn "Administrer e-postpreferanser".

Så litt on topic. Gjør det enkelt og samler alt.

Hotell: Scandic Forus (Stavanger)
    Status: Loyal Friend på 2/3 av oppholdene, True Friend på resten
    Oppgradering: nei, men de er veldig glade i å gi meg handicap-rom (noe jeg ikke kan fordra)
    Andre fordeler: Fått personlig hilsen og sjokolade en gang og tre
    Lengde opphold: 36 netter fordelt på 23 opphold

Hotell: Scandic Airport Sola
    Oppgradering: Fått på et av seks opphold, da til junior suite
    Andre fordeler: Fått personlig hilsen og sjokolade en gang
    Lengde opphold: ni netter fordelt på seks opphold

Hotell: Scandic Royal Stavanger
    Oppgradering: Ja, til superior family four
    Andre fordeler: nei
    Lengde opphold: en natt

livinspeed, EndreD, Cumulus and 6 others like this.
  20. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Ut fra hva jeg leser i denne tråden så er status hos Scandic praktisk talt bortkastet, bortsett fra hos noen få, spesifikke hoteller. Det er nesten så man kan undres over on det i hele tatt er greit å markedsføre med mulighet for tidlig innsjekk, sen utsjekk eller oppgradering av rom når sannsynligheten tydeligvis er lavere enn å vinne i lotto.

livinspeed, Ololsen, Maggie and 2 others like this.

Del denne siden