Takk for svar Vurderte det flyplasshotellet, men vi ender med å slappe av på loungen og heller forsøke å snu døgnet så vi et klar for Mexico. Greit å huske til neste gang at man må ha TK både inn og ut for å få låne soverommene på lounge.
En stund siden du var der eller? Yotel koster nå 200+ EUR for 2 pers, og det er 2 år siden man trengte noe visa for kort opphold i Tyrkia. Også ref. tråden til @paramberg når TK spanderer hotell stiller de også med shuttle. Ev. er prisen for Uber til samme hotell han fikk bare 300-350kr.
Fikk beskjed om at award tickets kvalifiserte til å få låne Private Suites på loungen så lenge begge flyvningene var med TK. Når det gjelder dekt hotell så fikk jeg beskjed fra Hotel Desk at det ikke gjaldt for award tickets.
Det er flere erfaringer på forumet om at det har gått bra med awardtickets, men det kan jo ha endret seg siden såklart.
Yotel er veldig bra på IST. Enda bedre er at de i tillegg til hotellet du linker til også har et hotell som faktisk er i steril sone, innenfor sikkerhetskontrollen. Da kan man være på rommet helt til boarding starter. Vel, nesten da
IST er en god og lang biltur unna sentrum. Så det spørs helt på hvor hotellet ligger om dette er en god løsning hvis man vil sove litt og ikke bruke for mye tid i bil...
Ja om man trenger å sove og har under 8-10 timer eller ikke får det gratis, ville jeg også valgt Yotel eller noe annet nærmere. Der er nå Hampton og Park Inn begge cirka 10 min taxitur unna flyplassen. Forresten er nå M11 metro åpnet fra flyplassen til Kagithane i nordenden av sentrum, tar 25 min og koster 12 lire, som alternativ til biltur.
Har en reise via Istanbul i juni, bonusbilletter med Turkish fra oslo til Bangkok via istanbul, kvalifiserer vi da til stopper med gratis hotel? Det hører til historien at hjemreisen det er snakk om har blitt endret flere ganger og nå er den endret til 22 timer i Istanbul istedenfor bare noen timer.
Jeg er også interessert i fersk empiri på dette tema. Skal ha 18 timer stop-over i Istanbul til sommeren, ankommer og reiser videre med TK biz (ARN-IST-PTY) …hjemmesiden er klar på at vi ikke kvalifiserer. Den sier vi må ha stop-over på 20 timer: …TK supportmail svarer at vi ikke kvalifiserer siden det ikke er TK som har utstedt billettene: Men her mistenker jeg, etter å ha lest fersk erfaring fra @paramberg , at kanskje praksis er rausere enn hva teksten sier? Flott med erfaringsdeling. Er evt. soverom på loungen er alternativ?
Stopover og layover er to forskjellige ting. Det er en annen hotelltjeneste der man bare trenger 9 timer mellomlanding hvis man flyr business for å få gratis hotell. Denne gjelder også for bonusbilletter utstedt av SAS, men forutsetter at det ikke eksisterer en mulighet for kortere connection i det hele tatt (selv om denne er utsolgt). Stopoverprogrammet nevnt over gjelder nok kun Turkish-billetter og jeg antar at man får reservert et hotellrom idet man bestiller billettene. Med den løsningen vi har tilgang til må man innom en skranke på IST for å få booket hotell.
Takk! - nyttig info. …men om det eksisterer mulighet for kortere connection vil vel bli en vurderingssak? I mitt tilfelle var ruta via ARN, på bestillingstidsounktet, den eneste ruta (tilgjengelig med poeng) som fikk meg til Istanbul i tide før videre fly til PTY neste morgen. Muligens dukker det opp rute med kortere connection time senere nærmere avreise - hvem vet? Hva tror du? Vil jeg få grønt lys i skranka på IST?
Min erfaring er at så lenge det ikke går noe annet fly så får du opphold. Eneste som ble rot sist var at billettene sto det SAS på og ikke Turkish så da ble det mye om og men så måtte opp å få skrevet ut nye billetter og da ordnet de det. På returen så gikk det to flights til Wien senere samme dag som vi landet, mens vi hadde fly dagen etter - så da gikk det ikke.
Takk! Nyttige svar jeg har fått her. Siden IST-PTY har avreise 10:00, ser jeg ingen mulighet for at de kan hevde at vi kunne ankommet fra Norge under 9 timer i forveien: Ankomst dagen før er påkrevd for å rekke PTY-flyet. Satser på at dette da går i orden. Raus ordning TK har her må jeg si - skal merke meg det til senere reiser. De har jo også er meget godt Biz-produkt har jeg lest.
Sånn som jeg har skjønt det så er det hvilken flyplass du flyr inn til Istanbul fra og hvilken flyplass du flyr ut fra Istanbul til som teller. Det har dermed ikke noe å si at du opprinnelig kom fra OSL. Hvis det kommer et senere fly inn fra ARN enn det du ankom med eller det går et tidligere fly til PTY enn det du skal fly med, uavhengig av om det var ledige bonusbilletter ledige på disse flyvningene, så får du dessverre ikke hotell. Til og med om avgangen før var 100% utsolgt for ordinære billetter for penger hadde det ikke hjulpet, det holder at avgangen eksisterer.
Nei Og vi reiste også med 09 flyet til PTY, kom inn kl 16 dagen før. Så det var null problem. Lander du derimot kl 11 feks og du kan egentlig ta PTY flyet som går utpå ettermiddagen da blir det noe annet. Jeg syns de har veldig bra biz produkt! Foretrekker 787 da