Jeg vet det høres helt galskap ut fra en som liker å fly mye, meg jeg skal innrømme jeg fikk meldingen, så tilbudet på nettet....tenkte, vurderte og sa heller til meg selv: ahh...eg gidde ikkje, eg har nok turer planlagt allerede God tur til alle andre og håper billettene går gjennom!
Nå har ikke jeg nevt konkurransetilsynet med navn, men bruk det mer som en samlebetegnelse for forskjellige myndigheter flyselskapene vil få problemer med i Norge. Kanskje ikke så veldig nøyaktig og helt presist utrykk, men det var heller ikke det vesentlige her. Det vesentlige var at vi som forbrukere i Norge har såpass sterke rettigheter at det blir vanskelig å kanselere reisene, hvis dette da var en feilprising. Det tror jeg faktisk også du klarte å forstå.
Billettene står seg fortsatt ser jeg. Fikk booka t/r Seatle for sommerferien. Tenker at det blir roadtrip nedover kysten til San Diego og innlandet tilbake. Det gledes
Litt off-topic, men samtidig aktuelt ifm å finne gode ruter til hyggelig prising, som denne tråden har dreid seg mye om. Finnes det søkemotorer som lar deg se turer med mer enn 2 mellomlandinger? Eller er det noen som har innspill til hvordan lete frem ruter med mange mellomlandinger til hyggelige priser? Jeg har forsøkt meg litt på bla. Kayak og Google, men det tar rett og slett for mye tid å manuelt søke opp flere byer/flyreiser/destinasjoner. Send gjerne PM.
ITA Matrix gir veldig mange muligheter til å finne ulike ruter. F.eks gir parameter F F F+ kun resultater med tre eller flere flighter.
Åpenbart at det er forbrukerrettigheter i Norge. Men det varierer hvor mye folk vet om det, og da kan det være mot sin hensikt med direkte feilinformasjon. Om du mente noe annet enn konkuransetilsynet med "konkuransemyndighetene" er det greit, men altså feil. Bare påpeker det så ingen misforstår. Transportklagenemnda- fly, har selvsagt ingenting med konkuranseregler å gjøre (akkurat som problemstillingen overhodet ikke har noe med konkuranseregler å gjøre), men kan uttale seg ikke-bindende i feks feilprisspørsmål. Imidlertid vil jeg heller anbefale forliksrådet i mange slike saker av ulike grunner- forutsatt at man har litt kapasitet på slike ting.
Hmm, jeg har fortsatt ikke hørt fra United. Jeg lurer på hvor lenge jeg skal vente før jeg ringer og etterlyser den siste e-posten. Jeg gir dem ut denne arbeidsuka. Det er jo tross alt en balansegang.
Hei, og takk for tips. Søkeverktøyet Matrix - ITA Software er supert. Jeg har også allerede "lekt" meg med iPhone appen som fungerer godt. MEN, jeg forstår ikke hvor jeg kan skirve FFF+ for å få frem flere stopp. Kan det tenkes at det er en annen plass du søker enn i https://matrix.itasoftware.com/ eller i App? Er det en tilgjengelig en klient for nedlasting til PC? Takk for svar!
Denne dealen forsvant nok dessverre allerede samme dag som den ble lagt ut. Så her gjelder det å følge med!
Nå dukker det opp en litt "artig" situasjon her ... United sender meg e-post, sier de har problemer med å "ticket'e" min reservasjon og ber meg ringe. Jeg ringer. United forteller at en minimal del av reisen (40-minuttersturen med propell mellom YVR og SEA) ikke lar seg skrive ut med e-ticket. Gudene vet hvorfor. Jeg kommer med forslag om å løse situasjonen med å droppe dette legget helt. Ny pris blir 24 000,- i stedet for de 6 000,- jeg skulle ha betalt. Alle andre routinger de nå priser blir selvsagt enormt mye dyrere. Er jeg helt kjørt her eller har jeg noen muligheter for å presse igjennom samme pris på en eller annen måte? Noen gode tips? Nå er jeg så inni helvete forbanna for at jeg skal ha så j***** uflaks den ene gangen jeg klarer å få blitt med på en sånn "kampanje". Nå er gode råd dyre, for å si det sånn.
Håper du bærer over med min uvitenhet, men må du ha e-ticket for å gjennomføre reisen? Og hvorfor skal United gjøre det til ditt problem at de har problemer med å skrive ut e-ticket? Som du selv skriver - "gudene vet hvorfor". Kanskje du kan gi beskjed til United om at "dette er ikke mitt problem - fix it" (med litt bestemt macho-brumle-bass stemme). Håper det løser seg for deg - for egen del satt jeg og leste denne tråden mens tilbudet forsvant. Utgjort, men jeg må lære meg å handle før jeg tenker... og det starter vel med å slutte å tenke før jeg handler.. vrient å tenke på
Ser at beløpet fra Lufthansa ikke lenger ligger som trukket på kredittkortet. Noen andre som har opplevd dette?
Jeg har ikke sjekket kredittkortet, men hele min reise ligger fortsatt på Checkmytrip. Så langt alt vell her i gården. Hvordan er det med din reise hvist du sjekker mot booking referanse ?
Oppdaget dette selv også i dag, men er ikke første gang det har skjedd. Bestilte en reise med BA i fjor, først ble beløpet trukket - ført tilbake - så trukket på ny. Når jeg sjekker bestillingen min på LH sine sider så er alt ok.
Reisen ligger fortsatt der uten problemer, så tenker at dette ordnet seg. Krysser fingrene for at LH lar det hele gli gjennom. Er vel ingen som har rapportert om større problemer?