2t 50min burde gå greitt. No reiste eg GMP-ICN men det er vel omtrent like langt andre vegen. Eg hadde vel rett i overkant av tre timar på bakken? Trur eg? Ca? Eg anbefalar deg å ta buss. Eg brukte KAI Limousine Service (eller noko slikt. Den gikk frå platform 6 eller 7 på GMP til avgang ICN omtrent rett utanfor innsjekkingsområde D-E eller deromkring. Usikker på kvar holdeplassen er ved ankomst ICN for retur til GMP. Edit: http://www.seoulstopover.com/program/limousine.asp Men bussen var kjappare enn Arex, vi køyrde forbi og ifrå eit av toga. Tur det var 12-13.000 Won ein veg. Immigrasjon og emigrasjon i Seoul var gjort på tilsammen ca to minutt den dagen eg reiste, men har høyrt andre fortelle at det har tatt lenger tid. Eg hadde uansett tid til å snakke med ei fin dame i banken på GMP, dusje, ete og drikke godt i Asiana Loungen på ICN. God tur!
2t 50 min går helt fint. Buss eller tog? Litt avhengig på dagen du skal reise. Hvis det er i rushtiden, så er det nok tryggere å ta toget, da selv motorveien som transferen for det meste foregår på, kan bli veldig tettpakket med kø. Om det er utenfor rushtiden, så er nok buss vanligvis 5-10 min raskere, bl.a fordi det er mindre gåing på begge flyplasser. På Incheon står transfer bussene rett utenfor døren i ankomsthall. Om du velger tog, så har du en detaljert beskrivelse her: http://www.incheon.guide/2016/05/train-from-incheon-airport-to-gimpo.html?m=1#.WBLkpsva3qA
Det er KAL Limousine Service. Det finnes et annet busselskap som kjører mellom ICN-GMP også.....husker ikke navnet i farten.
Betryggende Jammen! Det var jeg heller ikke klar over... Igjen, betryggende. Da satser jeg også på KAI limousine service Ingenting må bestilles på forhånd? Tusen takk! Lander kl 09:10 i Seoul INC, og flyr igjen fra GMP kl 12:00 Tusen takk, igjen!
Ikke så lett å huske for deg som bare har sust mellom flyplassene én eller få ganger (gjetter her). Har vært mye i Korea de siste 10 årene. Mener KAL er en del av Korean air.
Både Asiana og Finnair er gode valg. Du registrerer deg selvsagt hos enten British Airways eller Finnair for å opptjene poeng med Finnair.
Med Finnair opptjener du 36 000 nivåpoeng i Business på OSL-HEL-ICN-HEL-OSL (du trenger 80 000 poeng for å få gull (oneworld Sapphire). Med British Airways opptjener du 360 tierpoints på samme rute og trenger 600 tierpoints (og fire flights med BA) for å få BA Sølv (oneworld Sapphire).
Lit of topic men har 38260 poeng med finnair som de har tenkt å slette til nyttår, har ikkje tenkt å reise med de, så eneste eg kan gjøre er å kjøpe noe rask eg ikkje trenger, eller overføre til Accor club eller IHG, lurer på om det er noen som har erfaring, tanker om dette ?
Hotellovernattinger er jo alltid greit å få brukt, så jeg hadde overført til Accor/IHG etter hva du bruker mest.