OSL - PUS tur-retur. Business med Finnair eller plus med SAS?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Skinnes, 27. okt 2016.

1. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    2t 50min burde gå greitt. No reiste eg GMP-ICN men det er vel omtrent like langt andre vegen. Eg hadde vel rett i overkant av tre timar på bakken? Trur eg? Ca?

Eg anbefalar deg å ta buss. Eg brukte KAI Limousine Service (eller noko slikt. Den gikk frå platform 6 eller 7 på GMP til avgang ICN omtrent rett utanfor innsjekkingsområde D-E eller deromkring. Usikker på kvar holdeplassen er ved ankomst ICN for retur til GMP.

Edit: http://www.seoulstopover.com/program/limousine.asp

Men bussen var kjappare enn Arex, vi køyrde forbi og ifrå eit av toga. Tur det var 12-13.000 Won ein veg.

Immigrasjon og emigrasjon i Seoul var gjort på tilsammen ca to minutt den dagen eg reiste, men har høyrt andre fortelle at det har tatt lenger tid. Eg hadde uansett tid til å snakke med ei fin dame i banken på GMP, dusje, ete og drikke godt i Asiana Loungen på ICN.

God tur!

Skinnes and geddi like this.
  2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,249
    Bonuspoeng:
    113
    2t 50 min går helt fint.

Buss eller tog? Litt avhengig på dagen du skal reise. Hvis det er i rushtiden, så er det nok tryggere å ta toget, da selv motorveien som transferen for det meste foregår på, kan bli veldig tettpakket med kø.

Om det er utenfor rushtiden, så er nok buss vanligvis 5-10 min raskere, bl.a fordi det er mindre gåing på begge flyplasser. På Incheon står transfer bussene rett utenfor døren i ankomsthall.

Om du velger tog, så har du en detaljert beskrivelse her:
    http://www.incheon.guide/2016/05/train-from-incheon-airport-to-gimpo.html?m=1#.WBLkpsva3qA

Skinnes liker dette
  3. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er KAL Limousine Service. Det finnes et annet busselskap som kjører mellom ICN-GMP også.....husker ikke navnet i farten.

Last edited: 28. okt 2016
    Stuttfeiten and Skinnes like this.
  4. Skinnes

Skinnes EBG, AY Gold

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Betryggende :)

Jammen! Det var jeg heller ikke klar over... :)

Igjen, betryggende. Da satser jeg også på KAI limousine service :) Ingenting må bestilles på forhånd?
    Tusen takk!

Lander kl 09:10 i Seoul INC, og flyr igjen fra GMP kl 12:00 :)

Tusen takk, igjen! :)

5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, eg var kanskje ikkje heilt i vater der og då :)

Skinnes and geddi like this.
  6. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så lett å huske for deg som bare har sust mellom flyplassene én eller få ganger (gjetter her). Har vært mye i Korea de siste 10 årene. Mener KAL er en del av Korean air.

Skinnes liker dette
  7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Både Asiana og Finnair er gode valg. Du registrerer deg selvsagt hos enten British Airways eller Finnair for å opptjene poeng med Finnair.

8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,295
    Bonuspoeng:
    183
    Med Finnair opptjener du 36 000 nivåpoeng i Business på OSL-HEL-ICN-HEL-OSL (du trenger 80 000 poeng for å få gull (oneworld Sapphire).

Med British Airways opptjener du 360 tierpoints på samme rute og trenger 600 tierpoints (og fire flights med BA) for å få BA Sølv (oneworld Sapphire).

geddi and Shyneno like this.
  9. Frank

Frank EBD, LFC, YNWA

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Lit of topic men har 38260 poeng med finnair som de har tenkt å slette til nyttår, har ikkje tenkt å reise med de, så eneste eg kan gjøre er å kjøpe noe rask eg ikkje trenger, eller overføre til Accor club eller IHG, lurer på om det er noen som har erfaring, tanker om dette ?

10. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellovernattinger er jo alltid greit å få brukt, så jeg hadde overført til Accor/IHG etter hva du bruker mest.

Del denne siden