Jeg fikk også utlevert disse, men gadd ikke engang prøve de ut. Veldig skuffende vil jeg si. Min medbrakte DT770 pro fikk holde, og IFEn klarte å dra de greit nok. Satte dog stor pris på USB-ladinga som er tilgjengelig, men jeg fikk ikke testet ut 220v-lading da jeg ikke hadde noe behov for laptopen min.
Her dukker alle bildene opp opp-ned for some reason, og jeg orker ikke rotere de for hånd. Dere får snu skjermen når dere skal se på bildene Første måltidet blei servert og jeg fikk valget mellom tre ting. Fried Turkey, Beef in redwine sause, og noe annet jeg ikke helt husker. Jeg valgte kua. Det så ikke så bra ut, og var spiselig, men ikke noe veldig mye mer enn det. Desserten var noe sjokolade-marsipan-greier som var veldig god, men den endte jeg opp med å løpe tilbake på rad 27 for å gi til kona for å prøve å berge det som er igjen av poeng. Det neste måltidet lurer jeg på om var et forsøk på frokost? Jeg var ikke spess fornøyd ihvertfall. Ene gleden var å oppdage et sett med pupper da jeg åpna smøret.
Flytypen er jo dreamliner som de fleste veit, og jeg antar at alle her inne har testa de ut. Selv er jeg ikke veldig begeistret for vinduene, da det ikke er mulig å blacke de helt ut. Sitter man på en dagflyvning på solsiden så er det sjenerende lys samme hva man gjør. Jeg var ikke mye plaget av det på turen over, grunnet strategisk valg av side, men på tidligere turer har det vært veldig plagsomt for meg. Var fint vær store deler av turen, som gjorde at jeg fikk strålende utsikt over blant annet grønland. Cabincrewet snakket bare engelsk, men til gjengjeld var det nok morsmålet deres så det var aldri noen problemer å få kommunisert med de. De var relativt radig på plass med mine bestillinger, og personlig liker jeg bedre å gjøre det sånn via skjermen, enn å plinge en til seg, for så å bestille noe, og så vente til de kommer tilbake. Eneste jeg har å trekke på her er at jeg bestilte brus og muffins, hvor den ene kom forrifra, mens den andre bakifra, så de kom ikke samtidig.
Vi landet rundt 20 minutter forsinket etter en helt konge innflyvningsmønster. Jeg var litt skuffet over at jeg satte meg på styrbord side av flyet, men vi dro en stor S så jeg fikk sett ca hele LA fra luften. Taxingen rundt på LAX tok relativt lang tid, og selv om jeg var nummer 5 av flyet så måtte jeg jo vente på kona (DOH!) som satt bakerst så vi blei laangt bak i køen i immigration. Så skjedde det fatale. Vi blei dytta inn i en kø som var ca dobbelt så lang som min kollega sin kø, og helt på slutten når vi hadde fått tildelt en "skranke" så var det noen air china-passasjerer som fikk store problemer med ESTA, Pass, og generell kommunikasjon. Relativt frustrerende å bruke 30 minutter lengere enn han som i utgangspunktet var bak oss i køen. rundt 1 time og 45 minutter etter å ha landet var vi og skulle plukke opp bagasje. Fordelen var nå at all bagasjen var tatt av båndet, og stod pent dandert ved siden av båndet. Ulempen var at den ene kofferten med masse demoutstyr var forsvunnet. Å claime den som lost var en relativt smertefri prosess hos den lokale DY-representanten, og så bar det ut av terminalen med den bagasjen man hadde fått. [Er det her normalt å fortsette reisebrevet sitt, eller er det bare flyrelaterte ting som gjelder?]
Her inne er vi grådige, så kjør på! Sikkert flere enn meg som lurer på hva de inne i boksen gjør på messer C
Okay, da fortsetter jeg! Etter å ha claimet den ene bagasjen som mangla far turen for å finne leiebilen. Idet vi fant området for shuttlebussene så forsvant akuratt Hertz-bussen fra oss. Det dukket opp ørten andre busser fra diverse selskap, og de fleste dukket opp flere ganger før neste Hertz buss dukket opp etter 25 minutter. Var da rimelig sur, da å stå og vente i nesten en halv time ikke er helt det som fristet mest etter å ha vært på reisefot i 15 timer. Da vi kom frem til hertz sitt kontor var det relativt straight forward å få bilen. Da jeg ikke har vært registrert der før så måtte jeg frem og vise kredittkortet, men vistnok kan jeg neste gang bare plukke opp en bil og kjøre ut. Jeg hadde bestilt en Camaro Cabriolet eller lignende og fikk utlevert en Ford Mustang. Helt ok, selv om bilen er totalt søppel så er det noe spesielt med å cruise rundt i USA med taket nede i en amerikansk muskelbil (Selv om de musklene må være på beite, for akselerasjonen minner meg mer om den gamle ladaen jeg hadde før)