Det skal du ikke se bort fra. Det virker for meg som at det må være noe med din registrering ettersom alle vi andre får det til. Dessuten, det er nytt for meg at setereservasjon kun gjelder den som har kortet. Jeg har alltid oppfattet det slik som at alle på samme PNR som meg, hvor jeg står som "eier" av bestillingen nyter godt av samme privileger. Og, oppriktig talt så syns jeg det er veldig merkelig om så ikke er tilfelle. Du får jo bli med på lounge og ha med ekstra bagasje, så hvorfor skulle man da ikke ha samme mulighet til å reservere sete? Har du kanskje kjøpt billetten et annet sted enn sas.no?
Billetter er alle kjøpt på sas.no (i noen tilfeller sas.dk), så det er ikke her feilkilden ligger. For feil skal det visstnok være, i følge diamantmailen, som nettopp pushet saken videre til SAS IT. Og SAS IT er ikke snauere enn at de tok tak i det med én gang, og svarte meg nå i dette sekund: Akkurat. Dette er kanskje et gyldig resonnement for den ene flyvningen jeg har booket med spedbarn, men vi får like fordømt bare valgt ett sete uansett jevne rader eller ikke (og for å illustrere poenget, så er jammen meg sete #2 nå fjernet etter at SAS IT valgte det for oss). Hva gjelder de andre bestillingene jeg i formiddag gjorde diamantmailen oppmerksom på at jeg heller ikke fikk valgt mer enn ett sete til, så involverer de ikke spedbarn, med mindre man selv godt opp i tredveårene regnes som dette i reiseselskap med sin far. Jaja. Så lenge det fungerer knirkefritt for alle andre, så skal jeg la det hele være av frykt for å henlede SAS IT ut i operasjoner de ikke mestrer.
Du er helt klart en regngud, ikke noen tvil om det. (ref. Hitchikers guide...) Jeg har heller aldri hatt problem med å få seter for reisefølge.
Jeg tror, Scandipendler, at overmakten forsøker å strupe akademikere (Ref alle statskupp i historien). SAS eies jo av den norske stat som eies av den amerikanske stat som eies av Donald Trump. (Hvordan ellers får han stemmer?) Så vi ser nok bare starten på et nytt verdensherredømme, hvor de første handlinger er å svekke de akademiske dømmekrefter ved å gjentatte ganger frustrerende de på reise. Galgenhumor til side. Det virker svært sannsynlig at det er noe kluss med din profil. Forøvrig, den siste feilmeldingen har jeg også fått her for par dager siden. Jeg forsøkte å velge sete for reisefølge uten å velge sete til meg selv. Når jeg til slutt valgte 2B var det greit. (Jeg skal booke om dette segmentet). Interessant nok er dette i Plus så alle har rett på sete.
Elegant, @Are Så har jeg kommet et bittelite stykke nærmere en løsning... Jeg får nemlig tilsynelatende valgt seter uten problemer ved å hente frem bestillingen fra forsiden uten å være innlogget i profil. Så snart jeg logger meg inn, blir det imidlertid krøll med alt fra feilmeldinger til forkasting av setevalg for alle utenom reisende nr. 1. Så, ja, det kan faktisk være noe med min profil. Nå har jeg spurt SAS IT, og dermed vel metaforisk sett kastet en snøball ut i Sahara midt i juli, om dette kan ha noen sammenheng med alt krøllet jeg har opplevd med splittelse fra reisefølge på samme PNR i forbindelse med innsjekk og boarding. Sistnevnte er vel litt usannsynlig, i og med at det hele overføres fra Amadeus til et eller annet annet system, men man vet aldri...
Blåser liv i denne. SAS GO-reise. Det står i vilkårene at jeg har gratis forhåndsvalg av sete også i GO. Når jeg går inn på reisen i morgen, eller annen reise, så står det at jeg må betale 69 kr for å velge meg sete? Hvorfor?
Kan det ha noe med saken at jeg VAR ebs da reisen ble bestilt? Vil jeg få opptjent 20% ekstra grunnpoeng likevel? Bestilt som EBS, er EBG nå.. Reisen ikke foretatt enda.
Da må du sende en mail til [email protected] og be de endre prefix på tidligere bestilte reiser. Slik at du får ekstra poeng, og status blir registrert. C