Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,233
    Bonuspoeng:
    93
    15.11.2025
    Strekning: CPH-EWR
    Fra: Premium
    Til: Business
    Minstebud: 25.000
    Bud: 32.000 (medium)
    Status: EBG
    Pax: 1
    Gikk budet gjennom: Ja

Kunne sikkert prøvd meg med et litt lavere bud, men jeg hadde virkelig lyst på sete foran gardinen og hadde poeng til overs.

Jorge, kongenamundsen, DJasko and 2 others like this.
  2. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    09.12.2025
    Strekning: CPH-EWR
    Minstebud: 21000
    Bud: 30000 (medium)
    Gikk budet gjennom: Nei

Første møte med oppgradering på auksjon for meg. Blir jo tullete det andre folk byr for oppgradering. Fikk epost 24t før avgang om at det er 10 stk som har gitt høyere bud enn meg, og høystbydende var på 130000 poeng. De verdsetter C nok _litt_ mer enn meg.

Ankom CPH, sjekket Awardfares, der sto det 1 ledig sete i Business (sannsynligvis no-show). Fikk oppgradere ved gate for 35000 poeng.

Lillegutt, EndreD, Jorge and 5 others like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,917
    Bonuspoeng:
    183
    Fått et par påminnelser (to mail, en SMS) om at jeg kan legge inn bud på en kommende flyvning med E195LR.
    Noen få dager igjen til avreise, de har to rader Business på den 2t3min lage OSL-CPH-flyvningen. Spent på om noen biter på her til såpass stive priser.

Usikker på om opprinnelig bookingklasse spiller inn, vi er booket på en Flex-bill i N, men prisen slår meg som stiv.

IMG_6822.png
    IMG_6821.jpeg

EndreD, Spielhaug and NoLimit like this.
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,863
    Bonuspoeng:
    183
    08.12.2025
    Strekning: MIA-CPH
    Minstebud: 29.000
    Bud: 30.000 (lavt)
    Pax: 3
    Gikk budet gjennom: Nei

Ikke overrasket over at denne ikke gikk gjennom. Flyet var overbooket og det var helt fullt i alle klasser. Overlevde i Premium - så vidt.

Lillegutt, Preference, EndreD and 2 others like this.
  5. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en merkelig opplevelse da jeg biddet for upgrade premium til business CPH BKK. Det fikk meg til å tenke at systemet er rigget for å få oss til å bidde så mye som mulig.
    De følgende tallene er omtrentlige, jeg husker ikke de eksakte tallene.

Jeg la tidlig inn et bid på 30000 poeng. Det sto til dagen før flighten. Da ble lagt inn høyere bud, ca 70000. Jeg biddet 85000, fikk beskjed om at jeg var nr 15. Biddet videre, men hver gang jeg biddet kom et bud med +1250 ish poeng tilbake. Endte på 111125, med meg på 110000.
    Vurderte litt videre og fant ut at dette lå for høyt for meg og fjernet hele biddet.
    Den som har topp biddet kan ikke se hvem som er nummer to. Neste dag lå bid prisen på 35000 poeng, noe jeg syntes var veldig merkelig. Da har topp biddet trukket seg, og alle 14 som lå mellom 85000 og 110000 har gjort det samme.
    Eller det hele var en scam.

Jeg ventet til rett før auksjonen stengte og biddet 40000 poeng.
    Fikk email med bekreftet bid. Jeg fikk aldri noen go eller no go på upgraden. Snakket med staff i loungen i CPH som sa at flyet var helt fullt. De kunne ikke forklare hvorfor jeg ikke fikk noe avslag på biddet. Synes det lukter litt av hele saken.

Og ja, jeg holdt på å bidde 70000 kr i stedet for 70000 poeng da jeg holdt på.

Premium var OK, setene behagelige, så vi overlevde greit. Mat uten valg var en nedtur. Eller, man kunne velge vegetar måltidet, men vegetarmat er special meals som skal bestilles. Å tvinge pax til å spise vegetar er ikke innafor.

6. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    13.12.2025
    Strekning: JFK-CPH
    Minstebud: 24.000
    Bud: 30.000 (medium)
    Status: EBD
    Gikk budet gjennom: Ja

Awardfares viste ganske tom businesskabin i forkant (9/32 seter okkupert).

Omaniac liker dette

Del denne siden