4 mars var vi hos både jordmor og til UL på sykehuset hvor vi spurte om det var indikasjoner på at noe kom til å skje de nermeste dagene. Fikk bare beskjed om å reise med god samvittighet, MEN de kunne jo ikke garantere noen ting.
Samboer var enig om at gullet var viktig og jeg satte meg på toget til Oslo samme kveld.
OSL-DUB var første av totalt 7 legs som skulle sikre gull og det 7ende året mot LTG, denne flighten gikk uten wifi og jeg skrudde på flightmode under de-ice, ca på samme tid sendte samboer melding om at nå var det noe på gang.
Vell uviten tok vi av fra OSL og jeg nøt en champagne frokost mens vi fløy mot vest.
Ved landing på DUB ble hvilepuls byttet ut med både frykt og stress da det tikket inn melding fra samboer at hun var pånsykehuset med 3cm åpning. Første tanke var å få kjøpt retur på samme fly rett tilbake til OSL, det klarte jeg ikke grunnet for kort tid til avgang. Løp gjennom flyplassen og tilbake til gate hvor jeg tryglet om å få bli med, med begrunnelse i at min samboer lå på fødestuen hjemme i Norge, ingen gehør å få i gate (hadde ingen tru på det selv, men man prøver det meste i slike situasjoner).
Måtte derfor vente på 12:40 flyet til CPH og klarte på mirakuløst vis å komme meg igjennom CPH på rekordtid og rakk akkurat SK464 kl 16:05 til OSL nest sist ombord med 'gate closing' annonsert.
Det var på denne flyvningen ting skulle skje, jeg fikk løpende tilbakemeldinger fra familien som var med samboer på fødestuen om både rier, åpninger, epiduraler og antall jordmødre osv.
På SK464 var det ei heller ingen wifi.
Mens vi var i luften fikk jeg en følese av at noe skjedde der og da. Så jeg tok et bilde kl 16:22 av maten og et glass champagne for å dokumentere hva pappa drev med mens jentene ble født.
Magefølesen stemte ganske godt og ved landing på OSL tikket det inn bilder av 3 nydelige jenter som alle var friske.

Fødetidspunkt var 16:18 og 16:29.
Piloten på SK464 var hard på gassen og jeg rekker på magisk vis (magisk i den forstand at kondisen min ikke er noe å skryte av fortiden) RE11 17:13 som tar med til Tønsberg stasjon på rutetid hvor jeg kan gå rett opp på nyfødt intensiv og ser jentene for første gang 19:01.