Trenger råd: har en reise til HKG i januar. Fikk akkurat beskjed om endringer på hjemreisen slik at jeg nå har kun 70minutter mellomlanding i CGK. Reiseruten er HKG-CGK-SIN-CDG-OSL. Har en overnatting i SIN.
HKG-CGK-SIN er med Garuda. Videre med AF fra SIN.
Kommer altså inn HKG-CGK med Garuda Biz på T3 Int og skal videre CGK-SIN med Garuda Biz fra T3 Int.
Antar man ikke skal via noen passkontroller på CGK ettersom det er samme terminal og man reiser Int-Int?
Billettene er utstedt med nye tider så den korte mellomlandingen er tydelighvis innenfor hva som godkjennes.
Har lite lyst å begynne å lete etter nye billetter og planen er å beholde de. Jeg antar jeg mister flyet videre til SIN med 50% sannsynlighet. Men da blir det en natt i Jakarta istedenfor i SIN. Så forventer jeg at Garuda får oss hjem på samme klasse enten ved at de får oss til SIN slik at vi rekker AF SIN-CDG eller hjem til OSL på en annen rute.
Er dette en dårlig strategi? Hva ville dere gjort? Vil jeg rekke connecting i CGK uten forsinkelser?
Forøvrig 2 x Elite Plus så man har vel noe prioritet ift å komme med neste fly.
Edit: det er ca 24t fra vi lander i CGK til avreise SIN-CDG. Vil tro det er mulig å komme med et fly CGK-SIN i løpet av 18-19 timer dersom vi mister opprinnelig flight.
Last edited: 03. sept 2025