Onsdag i bartebyen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 24. febr 2021.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Her er det lett regn og 5 grader...siste dag på jobb før "vinterferien"....det er jo nesten ikke snø igjen :)
    MEN...kjenner jeg mars rett , så kommer det et lass til ila måneden...vær trygg :rolleyes:

Ser fram til fine dager på hytta med familien -bursdagsfeiring til eldstemann i morgen.

Ha en herlig onsdag :D:D:D

Earl, kjeeli, EndreD and 12 others like this.
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,418
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Her har morgonkvisten gått med til fly- og reiserelaterte ting! Vi snakkar kanselleringar, ja. Ikkje planlegging av spennande turar i C og F til fjerne himmelstrok... :oops:

Planen for vinterferien var ei såkalla 'kontrastveke': KRS og LYR stod på planen. Så kom det for ein dag at Svalbard krev negativ koronatest før innreise. LYR vart erstatta av TOS. Så spreidde flaggermuspesten seg i KRS. No gjenstår berre TOS – om det blir noko reising i det heile tatt... o_O

Ja-ja, ting ordnar seg nok. Ha ein fin dag, folkens!

Earl, kjeeli, Flyingdutchman and 10 others like this.
  3. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,950
    Bonuspoeng:
    183
    God lille lørdag!
    Dro opp til hytta til svigers i går ettermiddag og her er vinterferien i gang. Begynner dog å bli tynt med vinter. Resten av teamet jobber denne uka så blir nok litt sporadisk jobbing.

EB saldoen og CTer begynner å hope seg opp. Har allerede booket juletur til SIN for oss 4. Snart i mål med ny CT så vurderer kanskje en backup booking til Thailand eller der omkring. Overnatting blir dyrt i SIN ..

Earl, EndreD, kjeeli and 10 others like this.
  4. Kristian

Likes mottatt:
    41,418
    Bonuspoeng:
    293
    Mellom 27/2 og 28/2 1958 (rett nok bittelitt før vår tid) kom det rundt éin meter snø i bartebyen. Då såg det slik ut: https://www.nrk.no/video/mye-sno-i-trondheim_49963 Min morfar budde på Ugla på Byåsen og arbeidde som urmakar nede i byen og tok skia fatt til og frå jobb desse dagane. Så, mars kan gi snø, men februar har vore gåvemild òg :)

Earl, EndreD, Flyingdutchman and 5 others like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,669
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra et regntungt vestland. Yr melder 7 grader og regn, mener noen har sagt at det er årsgjennomsnittstemperatur her.
    Morgenstresset unnagjort, flokken måtte vekkes med tildels harde virkemidler, ungene sendt på skolen, kona sendt på jobb. Pulsen senker seg, og jeg kan «slappe av» med teams, outlook og kaffe. Kanskje jeg må ta mot til meg og ringe Sveg og bestille en CT også

Earl, EndreD, kjeeli and 10 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Her på Nedre Romerike har tåka etter noen dager begynt å lette på seg. Disse dagene har også vært med fin temperatur så snø og is er på vikende front. Kanskje blir det en tur med biken til helgen for å lade batteri.
    Ha en fortreffelig dag folkens.

Earl, EndreD, kjeeli and 9 others like this.
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen.
    Heldigvis er kuldeperioden over, og vi går forhåpentligvis mot vår og lysere tider. Både værmessig og reisemessig.

I dag er det 1 år siden siste flytur(er), MCO-ORD-ARN-OSL med Spirit og SAS.

Håper og tror jeg kommer meg opp i luften igjen iløpet av ett halvt års tid.

20200224_083639.jpg

Last edited: 23. mars 2025
    Earl, EndreD, RoadKing and 12 others like this.
  8. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Februar viser seg slik jeg kjenner den med regn og mildvær. Så kommer vel snart marsmeteren med snø. Sånn går nå dagene.
    Stasjonert på hjemmekontoret og kombinerer jobb med litt planlegging av oppussing. Kikker på foldedører til å glasse inn et utekjøkken... det blir jo snart en CT alene :eek: Jaja, så lenge mor blir fornøyd :)

Ha en flott lillelørdag!

Earl, EndreD, RoadKing and 10 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,885
    Bonuspoeng:
    293
    Før vår tid?
    På Ugla ligger vel snøen til ut i juni hvert år....?

10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,714
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ja . . . Året før lå jeg og resten av familien til sengs på julaften med datidens Korona, kalt Asiasyken. Og det var mitt siste år på barneskolen.

Flyingdutchman, Kristian and Eddie47 like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,885
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten er litt gråere og våtere i dag, men kaffe og fyr i peisen gjør susen. Det blir nok en flott dag ..
    4968ADBF-1E95-4404-AB8E-276437D57AB8.jpeg

Earl, EndreD, RoadKing and 10 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,502
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret!
    Har gymmet, drukket kaffe, sjekket IF, og hatt to møter allerede. Og fortsatt er det en time igjen til lunsj!

På søndag er det mars, og så er det ikke lenge til påske og vår! Og sommer og høst, og kanskje en flytur før jul. Sånn går no dagan.

Nyt onsdagen! Her skal det bli sol og 10 grader på fredag!

Earl, EndreD, RoadKing and 9 others like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,924
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Sunnfjord. Regn, plussgrader og godt i gang med dagens tredje kaffikopp. Då er vi oppe i fire bekrefta ViaTrumf-transaksjonar. Her skal det bli liv når pandemien er over. På tide å ringe CT-telefonen og få hekta på yngstemann på årets sommarferie. Optimist må ein vere.

Verdas største nynorskavis melder om at det vart sett til saman 257 vaksinedosar i heile Vestland fylke i går, so dette går nok vegen. Det blir nok sommarfeire før eller seinare.

Det er mars på måndag, @holmen. Innan då må eg ha fått DNB MC-kortet eg bestilte før helga, aktivere EB-opptening og få dratt kortet minst ein gong. Går det tru? Postmann Pat er ikkje den kjappaste kniven i bygda.

Earl, RoadKing, Torris and 8 others like this.
  14. holmen

Likes mottatt:
    76,502
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja! Trodde det var på søndag jeg.
    Jaja. Ikke at det spiller noen som helst rolle for hva jeg bedriver dagene med.

15. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra den Arktiske hovedstaden
    Er det overskyet og 1°C noe som kanskje da tyder på at det går mot varmere tider? Idag er det ikke så mye spennende å gjøre. Skal en tur på universitetet for å låne en bok og skrive en oppgave jeg har til fredag på. Ellers ventes det på en flyvning som skal gjennomføres neste uke.

Så ha en flott onsdag alle sammen

Earl, EndreD, RoadKing and 4 others like this.
  16. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot_20210224-101200_Instagram.jpg

Earl, Flyingdutchman, sutenai and 2 others like this.
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,924
    Bonuspoeng:
    293
    For enkelte er det eit spørsmål om liv og død. Eller 6000 Eurobonuspoeng som det og er kjent som.

Flyingdutchman and holmen like this.
  18. Kristian

Likes mottatt:
    41,418
    Bonuspoeng:
    293
    Med 'før vår tid' prøvde eg å sikta til at @LN-FHU er fødd litt etter 1958. Og ja, på Ugla er småsko først vanleg i bruk når vi kjem til juli.
    Både @Berlioz og @Eddie47 er våre bindeledd til tider då det å fly verkeleg var stas, folk vi andre ser opp til og vender oss til for kunnskap og ikkje minst ei god historie eller to. Så det var ikkje meininga å påstå at de tilhøyrer den aller yngste garde :)

Last edited: 24. febr 2021
  19. holmen

Likes mottatt:
    76,502
    Bonuspoeng:
    293
    Earl, EndreD, Flyingdutchman and 3 others like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,885
    Bonuspoeng:
    293
    Tabloidpressen melder om at det til nå er satt over 45 000 vaksiner i hele Vestland og 2151 i Sunnfjord og 18971 i Bergen ... plutselig kan vi kanskje fly over kommunegrensene til hverandre.

Del denne siden