Onsdag, hjemreisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av snus_mumrikken, 04. mars 2026.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,505
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen
    Da var det onsdag og hjemreise fra Nippon (Nihon) det er vel det som betyr «Land of the rising sun» ?
    Blir godt å komme hjem nå, vært på reisefot lenge. Men fantastisk og avslutte reisen med Tokyo maraton!

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra BKK. Kan like frokostmeny med mini-biff på menyen;

IMG_8698.jpeg IMG_8699.jpeg

3. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,265
    Bonuspoeng:
    183
    Morgenhilser fra kontorkrakken i Oslo.
    Og akkurat nå er vel også vi i et "land of the rising sun", for nå titter den såvidt over horisonten i øst. 4 pluss ved avgang hjemmefra, og nesten helt bare fortau på vei til t-banen. Nesten ja, for det var et par lumske isfelter som krevde lett slangemenneskeakrobatikk, for å unngå en tur på ratata. Vel, det gikk greit denne morgenen også, målet/håpet om å levere en vintersesong uten fallulykker lever.

Ha en feiende flott lillelørdag!

Calling, stakar, Berlioz and 8 others like this.
  4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK251. Med SAS wifi aktivt på bakken. Dessverre ingen Elon nett. Men denne duger også!

Kjapp tur til Vestlandet før retur hjem senere i dag.

20260304_075908.jpg

Calling, stakar, Rscott and 7 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,316
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret.
    Det ble litt ekstra trim på sykkelturen, for det var kraftig motvind hele veien. Hurtigrutenskipene ligger ved kai enda, som er en grei indikasjon på at vindstyrken er litt over vanlig.
    Mine foreldre hadde (for en god stund siden) bestilt cruise med avreise fra Dubai søndag 8/3, i anledning at de har vært gift i 50 år. I går fikk de beskjed fra reiseselskapet at det ikke blir noe av og kunne velge et alternativ eller få penger igjen. Det ble med det siste.
    Har selv bestilt cruise fra Barcelona til Napoli i høst, og gjennom SAS tilbudet som er nå fått bestilt business flex begge veier. Synes litt under 6k per person er innafor (spesielt når economy koster rett under 5k per person).

Ha en fin onsdag :)

Calling, DJasko, stakar and 10 others like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,014
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Mobile. EU-kontroll på kjerra. Den er blitt 8 år så kanskje de finner noen greier. Noen rare lyder i forstillingen ...

Spørsmål:
    Jeg skal til Japan i slutten av mars for F1 Grand Prix. På vei bort flyr jeg OSL-AMS-IST-ICN-NRT så det burde være greit ift. situasjonen i Midt-Østen.
    Men på vei hjem flyr jeg 30/3: NGO-ICN-CGK-JED-LHR-OSL. Hvis situasjonen IKKE har løst seg er det noen fare for at jeg ikke får fly bort, fordi jeg kanskje ikke kommer meg hjem .. ?

PS: Jeg sitter selvsagt stille i båten :p

Calling, stakar, Rscott and 4 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,602
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Her går det i innspilling av lyd og bilde til foredrag og konferanser. Har blitt skjøvet på i lang tid, så nå skal det bli deilig å bare bli ferdig med det.

Til morgenkaffen fikk jeg sjekket inn på morgendagens flyvninger. Deilig å få litt luft under vingene igjen!

Fikk avbestilt et par billetter som ikke passet helt i mai, og bestilt noen nye. Så får vi se om det blir noe av den turen. Planlegging er en del av moroa, men det blir jo ikke helt det samme om turen aldri blir noe av!

Ha en fin en!

Calling, Spielhaug, DJasko and 8 others like this.
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,014
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan gikk løpet? Hvor mange deltar?

9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,542
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i nordvest hvor det høljer ned ute. Irriterende å se haugevis av ledige potensielle feederflights både med SAS og KLM som passer utmerket med mine eksisterende bookinger, men umulig å få lagt de på da det kun er for nye bookinger. Er det bevisst handling så vi ender opp med å booke de ved siden av for cash eller ekstra poeng?

Uansett. I dag har jeg med kake på jobb da det visstnok er 44 år siden jeg kom til verden :) T-6 til MIA!

Calling, indahla, Spielhaug and 10 others like this.
  10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra kontoret. Oppdaget innbrudd i kjellerboden i går, så utover å primært jobbe skal jeg også forsøke å koordinere litt med forsikringsselskap og andre. Ser ikke ut til å være allverdens av verdi som er stjålet fra vår egen bod og jeg fikk lekt macgyver for å sikre den midlertidig.
    Som bonus sitter jeg i styret og da får jeg jammen meg lov til å følge opp også sameiets ansvar og utbedring av fellesarealer, så jeg slipper ikke så lett unna, dessverre.

Ha en solid en!

Calling, stakar, Rscott and 8 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,974
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Tre rolige uker før vi krabber til fjells for pre-påsketur. Nåja, rolig og rolig. To ganger hunde - og barnevakt i hovedstaden sørger nok for at det ikke blir for rolig.

For å få dagene til å gå har vi bestilt og returnert ny koffert til Eks-forloveden. Samt bestilt en annen ny. Dessverre kunne vi ikke blame et flyselskap for at den gamle hadde levd sitt liv, så det ble finansiering fra egne midler. Første prøveflygning blir

Gratulasjoner til dagens jubilant, @Ololsen!!

Ha en fin onsdag!

Calling, stakar, Rscott and 6 others like this.
  12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,263
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Praha. :)

Sjekket inn på Fairmont i går, tidligere IC som ble totalrenovert i fjor. 9k for tre netter, i tillegg til at jeg falt for fristelsen for å oppgradere til Gold-rom (high floor m/lounge) for 3k dagen før innsjekk. Booket i utgangspunktet uten frokost da det kostet 4k mer. Grei deal med upgrade bare der.

Veldig fornøyd med både rom, service og mat så langt. Var alene i loungen til frokost i dag, tenkte å prøve restaurant imrg. Gleder meg til å prøve spaet, som det hevdes at er det største og beste hotellspaet i byen.

Med forsinkelse endte vi med minus 10 min connection på CPH i går. Vi rakk det allikavel da flyet til PRG venta på oss, men ikke overraskende gjaldt ikke det samme koffertene. De har estimert levering i kveld. Men med planer om shopping, så skader det ikke at 2x5k blir refundert av forsikring.

Både TRD-CPH og CPH-PRG ble operert med CRJ i går, og syntes at intra-europeisk business var litt skuff om bord på disse. Overraskende at SAS ikke kjører 1 per 2-seter i business.

Ha en fin onsdag. :)

Calling, Spielhaug, stakar and 3 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    Burde jo selvfølgelig holde meg til thaimat, men El Gaucho er ikke noe en ramler over hver dag:

IMG_8705.jpeg

Calling, Spielhaug, jgroneng and 5 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,303
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er spesielt med det?
    Har gått forbi en i Bangkok noen ganger og tenkt at steakhouse har de overalt..

15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    Helt magiskt bra kjøtt. Toppet med «gratis» dessert i form av karamellvodka.

Jeg kjøpte med en 0,7liter fra Hanoi sist, var så langt ifra gratis men rund 750kr

16. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    1,088
    Bonuspoeng:
    93
    God jetlag ettermiddag.

Kom hjem fra ORD med SK944 i går. Fin tur over dammen i A350 SE-RSE, med behagelig crew og personlig Pandion hilsen (kort) fra CC.

Denne turen til Chicago var med min 76 år gamle far, hans første tur til USA noensinne. Vi skulle fly SK943 fredag 27.02, men den ble kansellert. Fikk beskjed om kansellering når vi var på OSL, men valgte å fly ned til CPH da det finnes flere muligheter for å komme seg til USA derfra.

Pandion support så på flere alternativer først og fremst med SK over dammen, men de fant ingen tilslutning til ORD. Vi endte opp med CPH - LHR med British Airways i C, LHR - BWI (Baltimore) med British Airways i B787-8 i Club Suites (disse var veldig bra) og BWI - ORD med American Airlines i First. Ankomst ORD ble noen timer (5,5) senere enn direkte flighten fra CPH SK943. Vi tok det med et smil og far fikk oppleve noen flere flyplasser, lounger og flytyper.

Connection i BWI var meget kort og når vi kom på innsjekk til ORD etter å ha hentet ut koffertene var innsjekk stengt. De ville gi oss overnatting i Baltimore, men jeg sa at det ikke var aktuelt og tok med koffertene gjennom sikkerhetskontrollen. Damene på AA innsjekk ropte etter oss at TSA ikke ville akseptere så store kofferter i sikkerhetskontrollen, men det gikk heldigvis til tross for at de satte seg fast inne scanneren. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde noe tro på at det skulle gå...

Etter dette hadde vi noen fantastiske dager i Chicago :)

Hadde også en fin opplevelse når jeg fløy FRA - CPH tidlig sist uke. Kom inn med SK676 og parkerte på bussgate. Kom ut av flyet og der stor det en dame i SAS uniform med ett Pandion skilt, og en svart BMW X7. Hun kunne fortelle at de har innført dette på CPH og OSL så langt, men at det kommer på ARN også. Så nå får jeg satse på bussgate på OSL også :)

Last edited: 19. mars 2026
    Flymunda, Calling, Preference and 7 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,303
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at det er noen i Bangkok …hvilken var du på?
    Jeg bor på Carlton når jeg er der og det ligger en rett borti gaten

Wiolenze liker dette
  18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    For oss fattiglapper som ikke bor på Carlton, den i Erawan leverte varene

Eddie47 liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,239
    Bonuspoeng:
    293
    Magisk godt kjøtt også, i den dyre delen av menyen. Men BKK Goucho er jo himmelvid forskjell i pris fra London-restaurantene feks. På en veldig god måte.

Dermed overkommelig sett med norske øyne, jeg gasset meg med noen skikkelig gode steker der, inkl en liten A5 Waguy for rundt et halvår siden.

Endte med å bare spise kjøtt. Det var for godt til å blande med noe. Fries ble dippet I saus etter kjøttet var spist opp au naturel. Vil tilbake!

20. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,239
    Bonuspoeng:
    293
    OSL før kveldsflyet til Riga.

Litt bøs stemning blant mange i fast track sec, fordi de "vanlige maskinene" til høyre ikke var i drift, og køen gikk lang og treg for FT over til ikke-FT. De fikk nok endel klager fra dem foran meg (jeg selv hadde god nok tid), for plutselig stengte de en av de vanlige portene med rullegardin, og flyttet hele betjeningen over der de åpnet en ny rullegardin direkte foran utløpet av FT køen. DA gikk det unna!

Man kan ellers klage over SAS og dårlige oversettelser (som jo stemmer litt for ofte), men jeg har aldri heller sett uttrykket "smalbukfly" for en narrowbody før :D

Temmelig originalt, Momondo på vegne av Lufthansa :p

Screenshot_20260304_185653_Chrome.jpg

Calling, Ololsen and jgroneng like this.

Del denne siden