God jetlag ettermiddag.
Kom hjem fra ORD med SK944 i går. Fin tur over dammen i A350 SE-RSE, med behagelig crew og personlig Pandion hilsen (kort) fra CC.
Denne turen til Chicago var med min 76 år gamle far, hans første tur til USA noensinne. Vi skulle fly SK943 fredag 27.02, men den ble kansellert. Fikk beskjed om kansellering når vi var på OSL, men valgte å fly ned til CPH da det finnes flere muligheter for å komme seg til USA derfra.
Pandion support så på flere alternativer først og fremst med SK over dammen, men de fant ingen tilslutning til ORD. Vi endte opp med CPH - LHR med British Airways i C, LHR - BWI (Baltimore) med British Airways i B787-8 i Club Suites (disse var veldig bra) og BWI - ORD med American Airlines i First. Ankomst ORD ble noen timer (5,5) senere enn direkte flighten fra CPH SK943. Vi tok det med et smil og far fikk oppleve noen flere flyplasser, lounger og flytyper.
Connection i BWI var meget kort og når vi kom på innsjekk til ORD etter å ha hentet ut koffertene var innsjekk stengt. De ville gi oss overnatting i Baltimore, men jeg sa at det ikke var aktuelt og tok med koffertene gjennom sikkerhetskontrollen. Damene på AA innsjekk ropte etter oss at TSA ikke ville akseptere så store kofferter i sikkerhetskontrollen, men det gikk heldigvis til tross for at de satte seg fast inne scanneren. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde noe tro på at det skulle gå...
Etter dette hadde vi noen fantastiske dager i Chicago 
Hadde også en fin opplevelse når jeg fløy FRA - CPH tidlig sist uke. Kom inn med SK676 og parkerte på bussgate. Kom ut av flyet og der stor det en dame i SAS uniform med ett Pandion skilt, og en svart BMW X7. Hun kunne fortelle at de har innført dette på CPH og OSL så langt, men at det kommer på ARN også. Så nå får jeg satse på bussgate på OSL også
Last edited: 19. mars 2026