God morgen fra kontorstolen. Ja, det ble en liten overgang i morges, sånn temperaturmessig. Fra noenogtredve pluss i Bangkok, til ti blå i Oslo (og yr.no hevder det føles som -17, så da blir det fort en 50-graders forskjell). Vel, vel: januar er overstått, februar er jo en kort måned, så om kun kort tid er vi i mars. Og det er jo en vårmåned! Nå: opprydning i mailboksen, som svulmer litt etter et par ukers fravær. Legger inn et par pauser, som brukes til jakt på gode hotellpriser. Må jo ha noe reiseaktivitet i pipeline'n! Ha en flott lillelørdag!
God morgen fra hjemmekontoret. Innmari trøtt og slapp i dag, så jeg valgte å sove en time ekstra i stedet for å dra på kontoret. Krysser fingrene for at jeg ikke brygger på noe! Kaldt ute, og ingen utsikter til noe særlig endring på den situasjonen. I dag snør det iallfall ikke (enn så lenge). Yr har meldt 0.0 mm nedbør hver dag siste uken, men det har snødd så og si sammenhengende likevel. Jaja. 10 flighter er booket før utgangen av mars, og med doble poeng på biz i Europa så er det en smal sak å bli EBG eller EBD. Lurer på hvor mange som benytter seg av den muligheten? Ha en fin en!
God morgen fra Paradisstranden. Kun 17 grader nå på morgenkvisten. Te på terrassen nytes med badehånkle over skulderen. Dagens temperaturmål er 23. Andre konkrete mål har vi foreløpig ikke. Ha en fin dag!
Morn fra hjemmekontoret. Kun to online møter på programmet, så da så jeg ikke helt fornuften med å sykle til kontoret i -10. Neste tur er på slutten av måneden, teste ut Europa business og Pontus på Arlanda. To uker etter det er det en helgetur til Gdansk med fruen, for å runde mine 10 julekalender klipp. Hun pleier ikke være så veldig tungbedt heldigvis. For doble poeng på langtur står Washington på teppet, og da tar jeg med sønnen. Han rekker å bli gull på komboen 10 legs (hvorav noen i business til Europa) pluss denne turen. Ha en finfin onsdag
God morgen fra ARN, flight 1 av 10. 11 faktisk, og jeg har spredd de over en måneds tid. Grått både på OSL og ARN, men over det lave skylaget skinner sola. Snart videre til CPH og til slutt BCN.
God morgen fra kontoret i nordvest. Jo, jeg og min svoger har ti flighter booket innen utgangen av mars så T-10 til ZRH som vi skal bruke 6 legs på. ZRH passet best både med tanke på flytider, flytyper og pris. Eneste haken var at vi brukte IF sin regel om å booke først og tenke etterpå så vi blir borte i valentinshelgen og har fått ymse kommentarer for det fra våre andre halvdeler som ikke er spesielt imponert. Jaja, vi får se om vi finner noe på tax free
Henger på TRD Airport. Det er umulig å få det mer Trondheimsk enn å gå rett bak en smørblid Bjarne Brøndbo i fast track, og slå av et par ord. Denne gangen ble han ikke forulempet av vekterne - for dem som har lest "nyhetssaken" om OSL opplevelsen hans Nær på å ryke på chillinøtter til dessert etter hotell-frokosten
God formiddag fra CDG. i dag starter blåturen for meg og fem kompiser. Vi tok air France kl 06.25 fra Oslo og nå har vi akkurat boardet en Dreamliner videre. Vi skal fly i overkant av åtte timer til før vi er fremme ved det første stoppet på denne blåturen. God stemning selv om vi ikke rakk loungen siden passautomatene ikke virket. Ha en god onsdag, alle.
"God" føremiddag frå Florøida. Dagen starta rått og brutalt med ein skrikande 7-åring som hadde hatt mararitt om at vi hadde muffins i hus, og far hans hadde ete alle saman utan at han fekk smake. Jaja. So no er far hans trøtt og treng (endå meir) kaffi. Og ikkje minst ein elevert flytur.
God formiddag fra BGO. 30m til boarding hjem til OSL. Dette blir leg 4 av 10. Men leser at flere ha fått flights i perioden 1.1-15.1 til å telle mot 10 legs. Da blir det i så fall 6 av 10. Har nok av både jobb og privatreiser. Skal klare 10 flights innen tidlig mars. Blir fint med et nytt EBD år! Ellers blir det hjemmekontor resten av uka. Ta igjen litt administrativt og leke mer med planlegging mot DXB som er om 10 dager. Satser at KLM fikser tur ellers blir jeg sur... Det vil de ikke. God dag videre folkens!
Ikke så vidt meg bekjent, men var en som på en Facebook gruppe som skrev han fikk poengene før han hadde 10 legs etter 14.1, men han var innenfor med 10 legs etter 1.1... Så mulig SK-IT kjører en annen periode enn kalenderen sa...
God kveld fra Dubai, Club Lounge hos Waldorf Astoria. De byr på drikke fra 17, mat/snacks kommer først 18 så det rekker jeg ikke. Drikkemenyen; Etterpå blir det middag hos Fumee i Dubai Marina før det blir rooftop-party på the Governor house.
Lett solbrent etter gåtur i går …. Skal se om jeg ikke får jobbet litt med hudkreften i dag også Sol og litt dis og hyggelig er det uansett.
Veldig fresh og litt spicy og god Thai nuddelsalat m/kreps i dag. Gullstuen, eh nei, mener SAS dagligstuen på OSL utland Sitter ved siden av en kar som forteller kompisen sin hvor mange ganger han har reist rundt kloden, og at han snart skal til Tokyo på bonus billett for å stå på ski i fjellene utenfor før han skal tilbake til Europa raskt etterpå. Hvis han ikke er på IF, så burde han vært det
Tips: gå rett ut av tax free på Zrh og bort til Sprüngli. Så kjøper du en romslig eske Luxemburgerli til de som savner Valentine's. Ja, det har samme kilopris som heroin, men det er så sinnsykt godt at du er tilgitt for all fremtid. Tro meg