Prøver meg på ett lite reisebrev igjen. Klok av lærdom fra forrige forsøk så har jeg bekreftet reiserute hele veien. Reiseruten ser sånn ut; OSL-CDG, SK C CDG-PVG, AF C PVG-HKG, MU C HKG-SIN, CX C SIN-FRA, SQ F FRA-OSL, LH C Turens høydepunkt, og forsåvidt målet med turen, blir jo SQ F Suite på deres A380 men tilhørende The Private Room før avreise. Avreise mod CDG 17:25 i dag
...du har ikke helt sluttet med gode flybilletter, kan man trygt si God tur og send bilder - særlig fra SQ godbitene!
«Ferdig» med innsjekk på OSL, SAS kan ikke hjelpe hele veien og ombordstigningskort for PVG-HKG med MU må jeg se langt etter foreløpig.
Krangelvoren mann med markeringsbehov i sikkerhetskontrollen, insisterte på at mobiltelefon i bag slettes ikke er tillatt. Jeg henviste til at det ikke er en regel og han ble omsider enig, men sa også han kom til å plukke ut baggen for «tilfeldig» kontroll om jeg la telefonen oppi. Jeg har tid så lot telefonen ligge oppi. Ble selvsagt plukket ut og bagen ble saumfart. Og plukket ut alt og sendte alt gjennom på nytt i 2 brett. Sånn går det når du ikke gidder høre etter var sluttbeskjeden
Ja vel, jeg får som oftest beskjed om å holde telefonen og andre mindre verdisaker i baggen. God tur med bolaget!
Som jo er regelen at man skal. "Legg alle løse gjenstander og metallgjenstander (nøkler, mynter, mobiltelefoner m.m.) i håndbagasje eller ytterklær før gjennomlysning." Sikkerhetskontroll på flyplass – Hva må du vite?
8 brede og 2 lange seinere; endelig på loungen på 2E-K. Varmrettene er oksekjeve, sjøabbor og ratatouille. Boblene er Pommery. Bildebonansa: