Hei Ble i dag ombooket grunnet forsinkelser slik at jeg kommer dit jeg skal men får et leg mindre, får jeg poeng i forholdt til ny eller gammel routing ? Noen tanker ?
Hysj hysj, men hvis du blir ombooket til et annet Star Alliance selskap og husker å registrere bonuskortet ditt der også så får du i 9 av 10 tilfeller dobbelt opp. Altså både for opprinnelig og ny routing
Jeg fikk kun poeng registrert for ny rute da jeg ble ombooket på en jobbreise i oktober pga forsinkelse. 1 strekning med Widerøe og 2 med SAS ble til 2 med Widerøe og en overnatting mellom og kun poeng for de to widerøe-strekningene (2500p kontra 3130p som den opprinnelige ville gitt)
Mener også at det er slik, men uansett hvordan poengene blir, så endrer SAS det til det mest fordelaktige hvis man sender en mail i ettertid.
Nei du må ikke registrere bonuskortet ditt på den nye reisen. Det du gjør er å sende Mail til SAS og si at du ble ombooket men at du ønsker poeng for opprinnelig reise. Siren de ser at du ikke har fått poeng så er ikke det noe problem. Etter at du har fått disse poengene inn på konto går du på eurobounus siden og etterregistrer reisen du ble ombooket til Har jeg gjort 2 ganger, jeg ble ombooket til LH begge gangene og fikk dobbelt opp begge gangene
I Finnmark er dette en kjent problemstilling, med både poenggivende og ikke-poenggivende ruter, og ganske ofte blir man booket om mellom disse. Det har alltid gått raskt å sende en e-post med bookingreferanse til Gull-mailen, de er raske på pletten
Når man blir booket om og ikke får opprinnelig opptjening, pleier gull-mailen å fikse eller må man sende til EB Retro? Jeg prøvde og sende en epost til gull-mailen, men ble bare henvist til EB Retro....