På OSL til CPH i formiddag testet SAS et nytt servicekonsept med mat på brett og skikkelig bestikk. Litt utrent CC rundt selve håndteringen men de fikk det godt til. Maten var veldig god og uendelig mye bedre enn snacksen som de vanligvis har. Håper de går videre med dette i Plus.
Spørs hvor ofte man benytter seg av dette da, regner med prisen på Business vil dobles fra Plus jf konkurrentenes prising.
Nå er det vel ikke sikkert OSL-CPH vil få business i det hele tatt. Så det kan være dette blir tilgjengelig for SAS Plus også. Evt så tester de det på OSL-CPH av en eller annen grunn uavhengig av dette. Evt så blir det faktisk Business OSL-CPH
Men litt av poenget er jo å tilby Business hele veien fra longhaul gjennom CPH til shorthaul. Så vil nesten regne med at alle ruter fra CPH bortsett fra DK Domestic vil få business.
Joda. Men med mindre SAS har kommet med mer info siden sist kan vi ikke vite. Det kan vel tolkes som at dette er et tegn på at det blir business på den ruten såklart Det er ganske stor kontrast mellom dette og rundstykke med fyll.
Wow, veldig bra! Dette begynner jo å nærme seg (men ikke helt) service British Airways har på korte europeiske ruter. BA har valg mellom 3 hovedretter, hvorav 2 varme. Men da er til gjengjeld flighten 2 timer og ikke bare 1 slik som OSL-CPH med SAS der. Kanskje SAS også ville kjørt noe varmmat på en 2 timers flight med dette nye konseptet?
Tipper svaret er så enkelt som at maten ble lastet ombord på hovedbasen deres i CPH, og så var dette en retur-flight fra OSL-CPH som del av testingen. Men blir nok skikkelig business class på CPH-OSL/ARN hvis det skal være noen vits i oppgraderingen for inkommende biz passasjerer ja. Og sikkert andre CPH-avganger, men de kan være litt større eller mindre i uptake og flytype - så godmaten dukker neppe opp på de smaleste rutene.
Ja og nei. De kan ikke øke prisen stort over Norwegian full-flex på OSL/CPH/OSL. Eller LHR, ARN som er melkerutene. For selv om den siste er uten service om bord, er den komplett åpen for endringer av flytid (samme dag eller annen dag, null kostnad, null problem for *alle* ikke bare diamant) eller full refusjon. Reisene i plus/bizzi betales som regel av arbeidsgivere, og de vil ikke betale 4000 kr for 1 vei flex til Danmark når Norwegian gjør det for under 2000. Konkurranse er alltid en bra ting!
Tralla var der når de gav ut drikke så jeg regner med at man ville få hvis man spør om det, men det gjorde ikke jeg.
Det henger nok sammen med det ja fordi da jeg reiste videre til Miami så var en del av serveringen (i business) ble det servert laks som var anrettet med akkurat det samme tilbehøret. Større (mer mat) på Miami-flighten men det var helt likt og må ha kommet fra samme kjøkken.
Det var da enda godt å høre. Hadde vært nedgradering om den forsvant. Perfekt både til egen nytelse og til å ta med til de hjemme. Nesten så jeg savner flypendlingen jeg hadde tidligere i år...
Dessverre for oss er jo det et løsbart problem for SAS. Det er bare å tilby mer fleksible økonomibilletter uten service. Evt en tredje klasse med tilsvarende fordeler som Norwegian har, men uten lounge og mat