NYTT FORDELSPROGRAM SOM GIR 20% BONUS FOR ALLE KJØP, 25% BONUS HOS SAS, OG 30% FRUKT OG GRØNT

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av SVG_flyer, 25. mars 2018.

1. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Men uansett hvordan man vrir og vender på det helt feil. 20 Eurobonuspoeng pr 100 kr brukt er ikke 20%, med mindre du verdsetter ett Eurobonuspoeng til 1 krone. 20% av 100 kr er og blir 20kr.

OBS! Verdsetter man ett eurobonuspoeng til 1 krone mener man at en t/r i SAS business er verdt 100 000kr.

DanH liker dette
  2. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo ikke det det står, men at man får 20-30% bonuskroner, som så overføres til eurobonus-poeng med en hittil ukjent konverteringsrate.

3. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg prøvde å vise til at det er ikke helt uvanlig med den fremstillingen av opptjening.
    Kobler du vekk forholdet til NOK (og Trumf systemet) i hva du opptjener er det fullt mulig å beskrive det sånn. Feks kan man si at Sumo gir 330% opptjening da de gir 330EBP per 100 kr brukt. Ja, det er skrullete. Nei, jeg bruker ikke den måten. Andre gjør det, jeg prøver å forklare...

Jeg er ikke noe mattegeni, men det er ingen kobling mellom 1% og 1krone med mindre man sier det direkte?

4. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,059
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det noen "grundere" som tvilsomt har regnet og eller tenkt/korrekt tenker jeg. Jeg så også på kalenderen etter første april... Dette må jo ikke sammenlignes med Trumf. For %-vis opptjening blir jo da ikke sammenlignbart på noe vis.

Generelt så kan man si at SAS-Eurobonuspoeng omsettes for 8 øre hos SAS. Så har SAS ulike avtaler som reguler denne litt til og fra alt avhengig av type samarbeid.

Dersom man med det nye "kortet" får 20-40% EB-poeng pr. omsatte krone, er det jo ikke umulig strengt tatt. Det betyr i prinsippet at for hver kroner som omsettes "på kortet", så må kortutsteder bruke 25-50% av beløpet for å "kjøpe bonuspoeng" hos SAS som de kan levere videre til forbrukeren.

Vil tro at man kan lage kampanjer som dette, f.eks. 40 bonuspoeng pr. 100 kroner kjøpt på frukt og grønt uten det store problemet. Det koster jo kun 5 kroner i kjøp av bonuspoeng hos SAS... Men 200-300 bonuspoeng pr. 100 kroner i kjøp, det tviler jeg på blir så veldig aktuelt hos mange aktører i markedet...

Sorry

SAJblue liker dette
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,525
    Bonuspoeng:
    183
    Enten så sier du at programmet gir 20-30% rabatt på alt, og det er det jo selvsagt ingen som har marginer nok til at skal kunne være realistisk. Derfor regner jeg med at du ikke mener det, men det går ikke veldig tydelig frem.

Eller så sier du at man skal få 20-30% av kroner i poeng, disse poengene sier du deretter ingenting om hva verdien er... Du må jo gjerne lage et bonusprogram der man deler ut en million poeng for hver krone som brukes, og kalle det 100.000% bonus, men om jeg må kjøpe eurobonus for en milliard poeng pr stykk så er det ikke så stas

K

Robert H, dkvt and SAJblue like this.
  6. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,198
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal innrømme at jeg er litt skeptisk til opplegget, klarer ikke å øyeblikkelig se hvordan de klarer å få et såpass stort fortrinn sammenlignet med SAS' og Norgesgruppens egne programmer. De siste har også trygghet som en fordel, programmene er backet av store selskaper og er der mest sannsynlig i morgen også, den tryggheten er vanskelig å finne i en startup.

Jeg revurderer når jeg ser noe håndfast.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Nå syns jeg det er veldig mye negativitet her.
    Dette er ikke værre enn at produktet lanseres, så ser man fort om det har livets rett, både hva gjelder kundeappell og økonomi.

henrikvd, Origo, mrhaakon and 3 others like this.
  8. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Du mener (sunn) skepsis (det er vel nødig det samme som negativitet)? Uansett, som du sier, vi får vel se etterhvert (hvis noe i det hele tatt lanseres).

Snacky

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,392
    Bonuspoeng:
    293
    1) Produkt lanseres
    2) Produkt vurderes
    3) Melde seg inn eller forkastes

Dette er vel enkelt?

RoadKing, holmen, chrt and 2 others like this.
  10. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir spennende å se hva det blir ut av dette konseptet. Jeg gleder meg til å høre mer, men drøyer det litt med å si opp trumf-kortet :)

Del denne siden