Nyhet!!! Turkish Airlines flyr til Melbourne fra 16.Mars 2024

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 20. jan 2024.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    OyvindN, haifinn, Gribb and 7 others like this.
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Opprettholder min skepsis til TK, jeg ror heller fra Istanbul til Melbourne enn å fly TK.

3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor er du skeptisk til TK?

4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaring fra egne flights og kollegaers erfaringer ved irrops

5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Blir litt off-topic her nå, men mistet faktisk en kollega på Turkish i 2009 i Amsterdam.

6. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, TK funker fintfint når det går, men absolutt helt ræva på irrops.vi skulle fly fra KUL til IST med kveldsflyet, først etter en forsinkelse, forsøk på flyvning og venting hele natten fikk vi i syv-tiden på morgenen beskjed om at flyet var innstilt. Helt elendig måte å håndtere det på. Spesielt når det var én handlingagent og 300 illsinte passasjerer.

I klageprosessen i etterkant er kundeservice fraværende.

I tillegg til å være ræva ved irrops så er servicen ombord elendig når man flyr med småbarn. De anerkjente ikke at vi reiste med to barn under to år, gjorde flyturen ekstra krevende.

7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, det kan være varierende service ombord, og ruting via Istanbul er ikke optimal. Har også fått prøve ting som ikke virker når de klarte å sende bagasjen til Mexico city mens vi reiste til Singapore.
    Men hvis valget til Melbourne er mellom business class på TK mot kvegklassen på hvilketsomhelst annet selskap, så er saken glitrende klar: det blir TK. Jeg har nemlig gjort unna alle turistklasse reisene til Australia for resten av mitt liv. Kommer ikke på tale å pine seg igjennom ett helt reisedøgn i et vanlig flysete flere ganger. Flatbed i TK C til samme pris som turistklasse i et skikkelig selskap er en no brainer i min verden.

Storbaba, mrt, Wiolenze and 5 others like this.
  8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,714
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har begrenset erfaring med Turkish, har flydd en gang til Dubai og var strålende fornøyd, og skal teste de nå igjen neste måned. Samtidig har jeg jo lest at en del har slitt med kansellerte fly / irrops og dårlig håndtering.

Jeg er forsiktig optimist med tanke på at det kanskje lar seg lettere gjøre å finne en bonus-reise i Biz til australia nå når denne ruten kommer i gang. Selv om man må via SIN.

Føles litt mer som korteste reisevei, noe jeg liker. Kanskje mulighet til å ta en overnatting eller to underveis også?

osl-ist-sin-mel.png

Leon and Preference like this.
  9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,714
    Bonuspoeng:
    113
    Leon and kongenamundsen like this.
  10. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok snart masse 4 ledige og "tyvärr, waitlist".

Del denne siden