Da har Turkish bestemt seg for å fly til Australia via Singapore den 16.Mars 2024. Det kan leses mer her: https://amp.smh.com.au/business/com...ts-to-australia-in-march-20240119-p5eyn8.html
Ja, TK funker fintfint når det går, men absolutt helt ræva på irrops.vi skulle fly fra KUL til IST med kveldsflyet, først etter en forsinkelse, forsøk på flyvning og venting hele natten fikk vi i syv-tiden på morgenen beskjed om at flyet var innstilt. Helt elendig måte å håndtere det på. Spesielt når det var én handlingagent og 300 illsinte passasjerer. I klageprosessen i etterkant er kundeservice fraværende. I tillegg til å være ræva ved irrops så er servicen ombord elendig når man flyr med småbarn. De anerkjente ikke at vi reiste med to barn under to år, gjorde flyturen ekstra krevende.
Joda, det kan være varierende service ombord, og ruting via Istanbul er ikke optimal. Har også fått prøve ting som ikke virker når de klarte å sende bagasjen til Mexico city mens vi reiste til Singapore. Men hvis valget til Melbourne er mellom business class på TK mot kvegklassen på hvilketsomhelst annet selskap, så er saken glitrende klar: det blir TK. Jeg har nemlig gjort unna alle turistklasse reisene til Australia for resten av mitt liv. Kommer ikke på tale å pine seg igjennom ett helt reisedøgn i et vanlig flysete flere ganger. Flatbed i TK C til samme pris som turistklasse i et skikkelig selskap er en no brainer i min verden.
Jeg har begrenset erfaring med Turkish, har flydd en gang til Dubai og var strålende fornøyd, og skal teste de nå igjen neste måned. Samtidig har jeg jo lest at en del har slitt med kansellerte fly / irrops og dårlig håndtering. Jeg er forsiktig optimist med tanke på at det kanskje lar seg lettere gjøre å finne en bonus-reise i Biz til australia nå når denne ruten kommer i gang. Selv om man må via SIN. Føles litt mer som korteste reisevei, noe jeg liker. Kanskje mulighet til å ta en overnatting eller to underveis også?
Finner forøvrig bonusseter på awardfares, men kun 1 biz og 3 eco per fly. Med andre ord så drøyer det litt før vi booker en familietur til Australia. Eller så får jeg være slem mot familien min og si at som turleder så sitter jeg foran i flyet, mens de 3 andre må sitte bak. https://www.independent.co.uk/arts-.../gordon-ramsay-kids-fly-economy-b1805977.html